Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie nagrzewa się (Wymiana nagrzewnicy i termostatu)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No tyle wchodzi mniej więcej, wymieniałem nagrzewnicę więc widziałem.

Opublikowano

Witam, Panowie w swojej a4 1.8 również mam ten sam problem z ogrzewaniem, jak zdjąłem przewody od nagrzewnicy, zdziwiłem się gdyż płynu zero, a w zbiorniczku max, moje pytanie czy to wina zapowietrzonego układu czy pompy wody? jak odpaliłem na chwile auto ze zdjętym przewodem wlotowym płynu praktycznie w ogóle płyn nie leciał, dopiero przy dodaniu gazu i to nie całą średnicą przewodu. Po wyjeciu pompy okazało się że ma luzy na boki i w przód- tył czy to może być pompy wina? Autko nie przekracza 90 stopni. W pompie sporo rdzy, mogło zapchać nagrzewnicę i to byłaby główna przyczyna braku ogrzewania?

Opublikowano

Myślę że skoro nie przegrzewa się to obieg wody jakiś jest, raczej zapowietrzony układ. Nagrzewnice masz drożną? puszczałeś przez nią wodę z zewnątrz ?

?

Ja kiedyś w 2.8 2h odpowietrzałem i nic, ogrzewania nie było. W końcu ustawiłem auto przodem do góry, ostro zadarty nos :grin: wtedy płyn grawitacyjnie chyba spłynął do nagrzewnicy bo pomogło.

Opublikowano
Myślę że skoro nie przegrzewa się to obieg wody jakiś jest, raczej zapowietrzony układ. Nagrzewnice masz drożną? puszczałeś przez nią wodę z zewnątrz ?

?

Ja kiedyś w 2.8 2h odpowietrzałem i nic, ogrzewania nie było. W końcu ustawiłem auto przodem do góry, ostro zadarty nos :grin: wtedy płyn grawitacyjnie chyba spłynął do nagrzewnicy bo pomogło.

tzn dzis płukałem z cztery razy woda z kranu i za pierwszym razem jakby z rdza woda wyleciała potem juz nie

---------- Post dopisany at 22:11 ---------- Poprzedni post napisany at 22:10 ----------

jutro ma przyjśc nowa pompa poskładam i zobacze co sie bedzie działo mam nadzieje że będzie już ogrzewanie

Opublikowano

Krzynek podstawa do dobrego ogrzewania jest odpowietrzenie układu.

1. Wlewasz płyn na max i z nagrzewnicy zsuwasz wąż i powolutku lejesz płyn Do czasu az wężem w nagrzewnicy poleci płyn zakladasz wąż .

2. Robisz rundę autem az sie zagrzeje do 90 stopni i odpowietrzasz jeszcze raz wężem przy nagrzewnicy.

3 po odpowietrzeniu powinien ci ladnie płyn wracać do zbiornicZka wyrównawczego .

Jesli wszystko masz ok to powinno działać ale to jedna wielka loteria albo sie uda albo nie czasami musialem swojego odpowietrzyc kilka razy.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi, jutro dam znać co i jak, jak założę nowa pompę i odpowietrzę autko... mam nadzieję że będzie można w bluzce z krótkim rękawem jeździć :decayed:

Opublikowano
Dzięki za podpowiedzi, jutro dam znać co i jak, jak założę nowa pompę i odpowietrzę autko... mam nadzieję że będzie można w bluzce z krótkim rękawem jeździć :decayed:

Nagrzewnice plukales w obie strony

Opublikowano

tak w obie:yes2::yes2:

---------- Post dopisany 21-01-2014 at 23:00 ---------- Poprzedni post napisany 20-01-2014 at 23:34 ----------

Zamontowałem pompę,ale już późno i jutro sprawdzę co i jak... Mając chwile czasu chciałem przepłukać jeszcze nagrzewnice i tu pojawiło się pytanie ile po pustej nagrzewnicy powinno zmieścić się np wody? Mi weszła szklanka może dwie, to chyba za mało co? :facepalm:

Opublikowano
tak w obie:yes2::yes2:

---------- Post dopisany 21-01-2014 at 23:00 ---------- Poprzedni post napisany 20-01-2014 at 23:34 ----------

Zamontowałem pompę,ale już późno i jutro sprawdzę co i jak... Mając chwile czasu chciałem przepłukać jeszcze nagrzewnice i tu pojawiło się pytanie ile po pustej nagrzewnicy powinno zmieścić się np wody? Mi weszła szklanka może dwie, to chyba za mało co? :facepalm:

Mi tez weszło 1,5 szklanki, nawet trochę mniej. Dalej czekam na kuriera z gratami i też jestem ciekawy efektu....

Opublikowano

Witajcie, a więc tak po zamontowaniu pompy wlałem płyn do płukania chłodnic prestone i wodę (szkoda mi było spuszczać płyn z tym dodatkiem), odpowietrzyłem i.... ciepełko w końcu.... pojeździłem cały dzień i na noc postawiłem w ciepłym garażu. Dziś rano zrobiłem traske ok 40km i było ciepło, po powrocie spuściłem wodę z dodatkiem i wydmuchałem sprężarką (producent zaleca spuszczenie po ok 40 minutach ale ja wolałem zaryzykować i dłużej poganiać roztwór w obiegu, w końcu jak coś i tak nagrzewnica do wymiany...) zalałem płyn i na początku za bardzo nie chciała mi się odpowietrzyć ale ruszyłem w trasę i dosłownie po może 2 min. jazdy zbiorniczek zrobił się pusty, dolałem płynu i tak jeszcze z raz i znów ciepełko w autku:decayed: przy -16 na zewnątrz... tym razem było słychać jak odpowietrza sie nagrzewnica (bulgotało w niej) teraz aż się nie chce wysiadać gdy mróz za drzwiami... mam nadzieję że wszyscy mający problem z ogrzewaniem rozwiążą go tak jak mi się udało.... Pozdrawiam i dzięki za pomoc forumowicze :banan:

---------- Post dopisany at 22:59 ---------- Poprzedni post napisany at 22:54 ----------

Mi tez weszło 1,5 szklanki, nawet trochę mniej. Dalej czekam na kuriera z gratami i też jestem ciekawy efektu....

a co wymieniasz u siebie?

Opublikowano

Ogólny serwis, olej, filtry, uszczelka pokrywy zaworów, to właśnie na nią czekałem niecierpliwie.

Ogrzewanie jest, ale szału niema, jak dam 2 tyś obrotów to parzy, na wolnych znacznie gorzej.

Podejrzewam że syfy z reszty układu za chwilę znowu zmniejszą przepływ, na wiosnę pewnie będzie czyszczenie całego układu.

Opublikowano

witam. chciałbym się przyłączyć. Mam ADR 1,8 z automatem, dwa tygodnie temu podczas jazdy temperatura poszła mi na 120- padła pompa, wymieniłem. Układ odpowietrzyłem, z przewodu z dziurką z nagrzewnicy woda prawie nie leci,ale jak po jeździe dotykam to 2 przewody są gorące a w aucie jest zimno. Nagrzewnica była płukana. Mam pytanie czy w przewodach od pompy do nagrzewnicy mogło się nazbierać jakiegoś śmiecia. proszę o pomoc.

Opublikowano

Moim zdaniem masz jeszcze zapowietrzony układ albo nagrzewnica zatkana, albo silniczek od klapy temperatury Ci padł, ja tak miałem w tamtym roku...

Opublikowano

Stawiam na zapowietrzony układ. Sprawdź czy drożna jest nagrzewnica, podłącz jakiś wąż pod nagrzewnice i dmuchnij :grin:

Jak przepływ będzie płyn w zbiorniczku pod korek, możesz też nieco unieść cały zbiorniczek i przegazówka, musi puścić!

Płyn z tej dziurki odpowietrzającej ma Ci mocno sikać do góry, to znak że się odpowietrzyło.

Opublikowano

witam podłączałem waga robiłem nastawy klap, nie było błędów. silniczek od temperatury to który jest? czy czujnik temperatury zewnętrznej ma wpływ na ogrzewanie bo mi na blacie nic nie pokazuje.

Opublikowano

Jak zdejmiesz schowek to będzie go widać od spodu, co do czujnika to raczej nie ma on wpływu na ogrzewanie

Opublikowano

witam dzisiaj na climatroniku wyskoczyły mi 2 błędy ; 11,6 ; 13,5. są to błędy od kapy i silniczka głównego.

Opublikowano

Możesz mieć klapę zaciętą i silniczek musisz wyjąć i rozebrać, wyczyścić i nasmarować, prawdopodobnie się zablokował ja tak miałem że od sterowania temperatura mi się zacinał, wystarczyło szczotki przeszlifować i śmiga, a w drugim silniczku "ślimak" się zablokował o obudowę i też mi się udało go naprawić. :wink: nowy to koszt 400 - 500zł przynajmniej takie ceny w sklepie a używka ok.70zł ale ja nie mogłem potrzebnego znaleźć i udało mi się naprawić swoje, także musisz je wyjąć i się pobawić:lol1:

Opublikowano
Stawiam na zapowietrzony układ.

Płyn z tej dziurki odpowietrzającej ma Ci mocno sikać do góry, to znak że się odpowietrzyło.

Możesz powiedzieć kolego czy to powinno sikać na wolnych obrotach czy też na wysokich?

Opublikowano

"Sikać" będzie nawet przy zgaszonym silniku wtedy jak w układzie będzie panowało wyższe ciśnienie. np. gdy rozgrzejesz płyn i nie odkręcisz korka tylko zaczniesz zsuwać wąż z nagrzewnicy:wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...