Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie nagrzewa się (Wymiana nagrzewnicy i termostatu)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozumiem. Czyli przy odpowietrzaniu nawet jak będzie ma wolnych obrotach chodził to przy z sunietym wężykiem do tej dziurki również będzie "sikał "płyn ?

Opublikowano

Jak się układ odpowietrzy to na wolnych będzie sikać. Zsuwasz wąż, rozgrzewasz silnik, dajesz w palnik (jak nie pójdzie od razu to przegazówka) i wszystko się odpowietrzy. Na samych wolnych obrotach może nie mieć chęci sikać z węża :grin: dopóki się w pełni nie odpowietrzy.

Opublikowano

Jak pamiętam jak odpowietrzałem to jak obroty spadały to mi płyn leciał ta dziurką. Ale jak dodawałem gazu już nie.

Opublikowano
Witam, dzisiaj kupiłem a4 1B5 1.8t i dopiero w drodze do domu zauważyłem, że się on nie nagrzewa. Nawiew na maks odkręcony daje jedynie letnio ciepłe powietrze podczas jazdy na trasie, dodatkowo jak jechałem to pokazywał temperaturę 60 stopni i dopiero wzrosło trochę na stacji, po czym dalej w trasie znowu temperatura niska. Jeżdżąc po mieście, jest trochę cieplejszy - 70-75 stopni, standardowo na postoju jest lepiej. Czy to kwestia termostatu czy czegoś innego?

Czy ktoś mógłby mi na jakimś zdjęciu zaznaczyć dokładnie położenie termostatu i powiedzieć mniej więcej czego potrzeba do wymiany?

Termostat. Gdy zimny silnik, odpal auto i sprawdzaj węże od chłodnicy, jeśli wskazówka nie będzie wskazywać 90C a wąż górny będzie ciepły to potwierdzenie diagnozy - termostat.

Opublikowano (edytowane)

Witam mam taki problem w Audi A4 B5 1,6 i16v 105km problem tyczy się ogrzewania kabiny przepraszam ze w nie temacie i ze się podpiąłem pod temat, ale nie wiem czy temat nowy pisać, bo nie potrafię znaleźć temat no, ale wracając do tematu.

Problem jest taki ogrzewanie kabiny leci bardzo słabo albo czasem normalne i zrobiłem czynności 1 zanim się zarejestrowałem na forum przeczyściłem chłodniczkę, bo wyczytałem ze to jest wada konstrukcyjna cały syf mi wyleciał wszystko cały brud itd. temperatura silnika 90 stopni wszystko cacy a ogrzewanie letnie jak jest ładna pogada ogrzewanie gorące pogoda deszczowa zimna ogrzewane letnie, czyli jak by ją coś blokowało a rury lewa i prawa wchodząca do chłodniczki gorące mógłby mi ktoś powiedzieć, co mam jeszcze sprawdzić.

PS jak wymieniłem rozrząd + pompa wody nówka

Edytowane przez 83KAFI83
Opublikowano

Bardzo nieskładnie piszesz, ale jeżeli dobrze zrozumiałem to masz zapowietrzony układ. Jak odpowietrzysz to ciepło powinno lecieć.
Chociaż podejrzane jest to, że według ciebie oba węże od nagrzewnicy są gorące, bo to by wskazywało, że jednak usterka może leżeć gdzieś indziej.

Opublikowano (edytowane)

Bardzo nieskładnie piszesz, ale jeżeli dobrze zrozumiałem to masz zapowietrzony układ. Jak odpowietrzysz to ciepło powinno lecieć.

Chociaż podejrzane jest to, że według ciebie oba węże od nagrzewnicy są gorące, bo to by wskazywało, że jednak usterka może leżeć gdzieś indziej.

No spieszyłem się sorrki tak mam jak się spieszę wkurw.......Y no jeszcze raz przestudiowałem temat odwiedziłem z 5 warsztatów i nic ja już siły nie ma; / chyba niemieckie auta mnie nie lubią i się mszczą miałem japonce i nic się nie działo wszystko dało się pięknie zrobić a tu nic;/

1 przepłukałem węże i chłodniczkę wodą i octem oraz odkamieniłem

2 obydwa węże są gorące nie wiem czy to normalne a w warsztacie gadają ze jest ok

3, dlaczego jak jest temperatura 90 stopni tam wąż przy termostacie jest zimny czy to normalne

4 układ cały odpowietrzyłem

PS nie słyszę tylko tego otwarcia ciepło zimne mechanik jeden kazał mi panel rozebrać i sprawdzić czy tam linki jakieś się nie przerwały czy cos

Edytowane przez 83KAFI83
Opublikowano

Panowie.. trasa 100km .. temperatura powietrza ok 3 stopni ... na kanale 51 jest równe 90 stopni ... na kanale 49 jest 70 klilka... na liczniku pokazuje mi temp. ok 75.. i tak cały czas.. padnięty termostat czy o co tu chodzi ?

Audi a4 b5 110km AFN 1998r

Opublikowano

jak dokładnie nazywa się ten odkamieniacz> ?

Opublikowano

jak dokładnie nazywa się ten odkamieniacz> ?

Jeżeli ten post był do mnie to zastosowałem coś takiego STP jakoś tak bo nie mam już opakowania no nie wiem myślę o rozebraniu tego panelu z pokrętłami co wy na to ?

Opublikowano

Panowie.. trasa 100km .. temperatura powietrza ok 3 stopni ... na kanale 51 jest równe 90 stopni ... na kanale 49 jest 70 klilka... na liczniku pokazuje mi temp. ok 75.. i tak cały czas.. padnięty termostat czy o co tu chodzi ?

Audi a4 b5 110km AFN 1998r

Sprawdź jeszcze w VAGu czy taka sama wartość temperatury lub zbliżona będzie na blokach engine i instruments.

Może być tak, że czujnik temperatury masz po prostu walnięty.

Opublikowano (edytowane)

ja swój problem rozwiązałem, ale wiedzę, że tu nadal nikt rozwiązać nie chce problemów, to jakaś dyskryminacja chyba nowych użytkowników itd. no nic albo, po prostu mało stałych forumowiczów siedzi na forum, bo każdy ma swoje obowiązki może komuś się przydadzą moje małe wskazówki

1 wymiana wszystkich węży układu chłodzącego, bo leciałem etapami
2 sprawdzenie termostatu
3 odpowietrzenie układu
4 przedmuchiwanie chłodniczki nie zawsze zdaje egzamin
5 najgorszych snach wrogowi nie życzę rozbieranie deski rozdzielczej oraz wymiana dmuchawy i chłodniczki

nawiązanie do punktu 4 odradzam, jeżeli ktoś stosował wodę oraz płyn Borygo G12 koncentrat pół na pół i wiem, że od początku jest stosowany borygo G12 i po 10 latach jest chłodniczka do wymiany na 100% wiec tak u mnie było oraz naprawa pokręteł i linek do dmuchawy tak wiec, jeżeli ktoś ma problemy z ogrzewaniem manualnym, jeśli nie zadziałają metody powyżej, to bez rozebranie deski rozdzielczej się nie obędzie pozdrawiam.

PS Linka od pokrętła 2 ciepło zimne otwiera klapkę ciepło zimne znajdującą się w nadmuchu :) ale to już każdy sam obczaji czas naprawy 12 godzin :)

Edytowane przez 83KAFI83
Opublikowano

Jak pamiętam jak odpowietrzałem to jak obroty spadały to mi płyn leciał ta dziurką. Ale jak dodawałem gazu już nie.

U mnie to samo a mam problem z ogrzewaniem i nie mogę odpowietrzyć układu . Dodam , że oba węże wchodzące do nagrzewnicy są gorące , czy tak ma być ? Węże od chłodnicy miękkie. U mnie z tego co pamietam to nawet na luzie leciał płyn a obecnie tylko tak jak u kolegi i nie mogę odpowietrzyć.

Opublikowano

Witam. Mam problem i nigdzie nie potrafię znaleźć odpowiedzi. Mianowicie problem z temperatura silnika. Po odpaleniu auta teperatura rośnie do 75' czasem do 90' i praktycznie po chwili spada do poziomu 60 ;/ ogrzewanie nawet przy wskazaniu 60' pracuje pełną parą grzeje aż miło. Wymieniony został termostat nic to nie zmieniło. Co może być przyczyną? Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Jak masz ogrzewanie to temperatura musi być odpowiednia. Czujnik temperatury cieczy na króćcu z tyłu silnika pewnie padł.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

też tak mi się wydaje. Jednak np wąż górny z chłodnicy jest ciepły a dolny ten idący do termostatu jest zimny. Czy podłączenie pod komputer zdiagnozuje gdzie przyczyna?

Opublikowano

Może i być błąd czujnika, ale wcale nie musi. Sprawdzić zawsze wypada.

Ale jak węże masz gorące to na 99% czujnik.

Opublikowano

Witam, ja mam tak, że przewody wchodzące do kokpitu oba są gorące, a w środku zimno. Moim zdaniem to nagrzewnica do wymiany, zapchana czy coś, ale klima działa.

Opublikowano

Prędzej klapki od klimatronika się nie otwierają.

Opublikowano

A jak sprawdzić czy klapki się otwierają? Dodam że mam 0 błędów w climatronicu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...