sołtys85 Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 Witam Cieknie mi pompa wody. Leci jakby z tego korka co jest pod spodem pompy, ale pewnie zimering puścił i przez łożysko leje się. Mam pytanie czy da się ją wymienić bez zdejmowania przodu? Z podnośnika? Proszę o opinię ludzi, którzy tego dokonali lub polegli w połowie pracy.
stomi Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 Ja osobiście wątpię, będziesz musiał zdjąć przód choćby do zdjęcia osłon żeby odkręcić pompe. Nie wiem o którym korku myślisz ale jest jeszcze opcja że puszcza ci oring z pod łapy alternatora./ nie jestem pewny co do tego ale razem z pompą są dwa oringi i któryś z nich mógł puścić, jeden jest przy termostacie.
sołtys85 Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Opublikowano 26 Listopada 2013 Na podnośniku patrzyłem to może być chyba tylko problem z tymi śrubami pod wiskozą. O jakim oringu myślisz pod alternatorem? Gdzie on dokładnie jest?
stomi Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 wiesz co nie pamietam za bardzo czy nic mi się nie popiepszyło z tą łapą Zerknij na te zdjęcia mojej furmanki może Ci pomogą.
Dev Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 Wywalasz zderzak, Sciagasz chlodnice, zdejmujesz visco, wiatrak od klimy na bok Zdejmujesz rozrzad i masz pompe na wierzchu
sołtys85 Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Opublikowano 26 Listopada 2013 Dzieki za fajne foty. Będą problemy z tą pompą. Rozrząd też trzeba sciągać? Napinacz hydrauliczny też nowy trzeba dać?
stomi Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 Wg mnie rozrząd do ściągniecia, napinacz zblokuj.
15lolo Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 po co rozrząd? przod ścigasz max 15 minut
sołtys85 Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Opublikowano 26 Listopada 2013 po co rozrząd? przod ścigasz max 15 minut Pod kołem zębatym rozrządu znajdują się aż trzy śruby mocujące pompę. Jak są na śrubę na klucz 10 to może się uda jakoś płąskim odkręcić ale nie pamięta jak to szło.
pioteros Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 jakby co mam ori nowke (tylko bez znaczka OOOO) napinacz rolki paska rozrzadu na sprzedaz
sołtys85 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2013 Mogę potwierdzić w 100%, że nie da sie wymienić pompy bez zdejmowania rozrządu. Roboty na jakieś 3-4 godziny niestety. Po wymianie płyn nie ucieka już z reszta tajemnica jest w jaki sposób ona się rozszczelniła. Leciało z tego kanalika pod wałkiem pompy jak się kręciła. Pompa SKF była. Teraz mam następujący problem. Nie grzeje na postoju jak jest na climatroniku 4 kreski nawiewu i ustawione na 21*C to na czerwonym świetle zaczyna lecieć zimne powietrze. Czy to normalne?
Dev Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Zrob nastawy podstawowe na klimie. Błędów tam nie ma ?
sołtys85 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2013 Klima nie wykazuje błędów. Jak ruszę i obroty utrzymywane są na poziomie ponad 2 tyś obrotów i jest w miarę ok. Obawiam się, że nagrzewnica może być przypchana a może to norma w 1,8t, że słabo płyn krąży w małym obiegu. ps. nagrzewnica juz jest w kiepsim stanie bo króćce wychodzące z niej juz się zaczynaja kruszyć i musiałem jeden skrócić ucinając go brzeszczotem.
Gniady Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Dla potomnych w 1.9 jest opcja wymiany samej pompy ściągamy : osłonę silnika ,pasek +wisco.
sawul Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Z nagrzewnicą będziesz miał troche więcej pracy jak będziesz wymieniał.
sołtys85 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2013 Z nagrzewnicą będziesz miał troche więcej pracy jak będziesz wymieniał. Boję się, że niebawem się przekonam. Teraz słabo grzeje a jest na + temperatura. Szyby zachodzą tłustym nalotem i obawiam się, że to jest glikol. Dam jej jeszcze jedną szanse i jak znajde chwilę to przepłucze ją wodą a może octem. Jak się rozszczelni do końca to trzeba będzie poświęcić dzień czy dwa.
15lolo Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 jak ci szyby paruja to już przecieka , c innego gdybys miał zabita to możesz probowac plukac , teraz to nie ma sensu
sawul Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Już nic jej nie pomoże tylko wymiana.
sołtys85 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2013 Rano umyłem szyby w środku płynem i wytarłem do sucha dokładnie ręcznikami papierowymi. Przejechałem dziś 350km i jak na razie tłustego nalatu brak więc moze ten zapach glikolu niekoniecznie z nagzewnicy. Muszę popatrzeć bo może krócieć któryś się poci bo trzeba przyzanać, że nie są one w dobrym stanie.
rollek Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Z letnim powietrzem do może jest zapowietrzony układ ? A co do parowania, to filtr kabinowy jest ok ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się