Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9TDI 110hp słabo odpala w zimne dni


marcinek22

Rekomendowane odpowiedzi

siema wszystkim mam mały problem z moim 1.9 TDI, 110hp, a mianowice slabo odpala w te zimniejsze dni, na termometrze zaledwie -1C a ja musze sie troche nakrecic zeby zapalila;/ dodam ze akumulator w spoczynku ma 12.49V a po opdaleniu 14.10V

macie jakies propozycje na rozwiazanie tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady z tymi swiecami... To jest 1.9 TDI. Dwa lata temu cala zime przejezdzilem bez swiec i nawet przy -30*C odpalil po paru sekundach krecenia. Do -15*C odpalal na dotyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nic moze jutro podjade do jakiegos magika zeby sprawdzil ten kąt wtrysku

---------- Post dopisany 29-11-2013 at 16:17 ---------- Poprzedni post napisany 28-11-2013 at 16:39 ----------

no ale jak robi sie troche cieplej to pali normalnie, wiec wydaje mi sie ze jakby bylo cos nie tak z katem to zle odpalałaby caly czas? czy sie myle

mi sie wydaje ze problem moze byc ze swiecami;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że akumulator ma w spoczynku 12.5V to jeszcze nic nie znaczy. 2 tyg temu mialem podobny problem z akumulatorem. Ładnie trzymał napięcie, z tym, że podczas kręcenia rozrusznikiem, wszystko przygasało, radio sie wylaczalo. Wydawało mi sie że rozrusznik kręci dobrze. Dopiero po wymianie akumulatora na nowy, zobaczylem co to znaczy odpalanie. Pali na dotyk, jak benzyna. Okazalo sie ze stary mimo iz trzymal napięcie, nie był juz tak wydajny jak dawniej. Przy rozruchu napięcie spadało poniżej 10V i można to było sprawdzic tylko miernikiem który pokazywał napięcie graniczne. Potem wszystko bylo w normie jak sie zagrzał i podładował. A na 2 dzien jak zimny to znowu musialem dluzej pokręcic.

Sprawdź:

-Akumulator pod obciążeniem

-Świece żarowe

-Czujnik temp płynu chłodzącego (steruje dawką przy rozruchu.) Sprawdz go w ten sposób że przed porannym odpalaniem odepnij kostkę od niego i wtedy zapal. Domyslnie czujnik wtedy pokazuje -40*C. Jeśli zapali od strzała to do wymiany czujnik. Ja tak mialem przy 2 nowych czujnikach i nie pokazywalo błędu.

-Rozrusznik

- Ewentualnie kompresje silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

prosze o Pomoc. 1,9 tdi AVG 1999r.

Podlacze sie do tematu.

Latem pali zawsze bez zastrzezen czy zimny czy cieply. Zima jak cieply tez. Dopiero jak temp. spadla do okolo 7st jak postoi dluzej, to musze krecic tak do 3,4 sekund.

Zauwazylem... dzis zona do pracy minus 2 przekrecam zaplon kontrolka swiec gasnie pojawia sie napis ok, cofam kluczyk do zera i ponownie czekam do ok i auto pali poprawnie- kiedys juz tez tak zrobilem i zapalil tez dobrze. W czym moze byc problem? Zapowietrzanie sie ukladu raczej odpada, zaworek na filtrze tez. Jakis przekaznik, czy swiece (swiece od nowosci zapieczone, prawdopodobnie sie ukreca. Nie wykrecane, ale jeden gosc sprawdzal i mowi ze sa dobre). Powiedzial uszkodzony przekaznik 202 i 377. cos tam polutowal (w 202 jakis opornik byl spalony, zamowilem jakis uzywany na allegro za 68zl. przyjdzie moze we wtorek srode, to go przeloze w 377 luty poprawial czy cos) ale auto nadal nie zapalalo/la jak powinno. Czy przekaznik 377 moze miec cos wspolnego z ta awaria???? Podobno to od wycieraczek??

Nie mam czasu ale musze jakos ten czyjnik plynu sprawdzic -jakos go odszukam chyba tu jest [Audi A4 B5 AVG] czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast kupowac co popadnie to sprawdzilbys pierw kat wtrysku, bo podwojne grzanie swiec aby samochod dobrze odpalil swiadczy o mocno poznym kacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuje co popadnie- mechanik mowil bym kupil 202 bo nie reczy za niego.

Odpiolem wlasnie czujnik ( i jak sprawdzalem to kontrolka grzania swiec swieci naprawde teraz dlugo...)

Jutro rano bede odpalal kat tez sprawdze (musze do kogos podjechac by to zrobil).

Auto postalo 3h (pokazuje minus 1) swiece dlugo grzaly i cyknol az milo (przy odpietym czujniku na kanale 49 mialem minus 10, na 51, 30stopni i roslo) rowniutka praca itd.. Jutro rano jeszcze jeden test i musze jeszcze ten kat sprawdzic. Przekaznik 202 z allegro tez wymienilem juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez się wbije w temat a jaki kąt powinien być dla AFN-a ???

---------- Post dopisany at 21:44 ---------- Poprzedni post napisany at 21:36 ----------

49-51??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawka ok 3~mg i kat 51 jest wzorowy dla seryjnego AFN

:hi:

---------- Post dopisany at 21:54 ---------- Poprzedni post napisany at 21:53 ----------

i juz zaczynam studiować ponownie ten watek :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie u mnie, pomimo dawki, kata statycznego, zawsze pierwsze odpalenie po nocy nie jest idealne - kreci załapuje ale nie budzi się od strzała a po 3 prykniekciach powiedzmy i z 10sekund nie chodzi wzorowo tylko ciut kuleje, ale tu podejrzewam świece ! jutro wymieniam wszystkie, jak nadal nie będzie wzorowo od obrotu szukam dalej, kolejne odpalenia z całego dnia są już od pół obrotu bez zastrzeżeń ;)

Ważne w AFN sprawy to też zdrowy rozrusznik i mocny aku z mocnym prądem uderzenia min 680A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mojego doświadczenie wiem, że dla zdrowych 1.9tdi vp świece żarowe tak naprawdę są nie potrzebne. przy -25oC odpalają normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu się nie zgodzę nie raz miałem zdrowe 1.9 TDi vp czy audi czy vw jak świece miałem padniętę to źle paliły i telepały po odpaleniu, po wymianie świec od strzała bez telepania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDI VP zle odpalala bez swiec ale odpalaja. Inne diesle nawet ze sprawnymi swiecami przy tych temp. maja problem by zapalic:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator moze trzymać napięcie ale jest jeszcze potrzebny prąd rozruchu. kupisz tani to ma mały prąd i tez będzie źle palił

miałem cały czas u siebie 60Ah 420A VARTA ( taki był jak kupiłem auto, trzymał 12,43v po odpaleniu wiadomo alternator dawał napięcie ponad 14V i zapalał w miarę szału nie było ale jak zmieniłem na 72Ah 720A EXIDE PREMIUM i teraz odpala jak strzała co mnie zadziwiło jeszcze. Mój FIS odzyskał wyblaknięte linie wygląda jak nowy. Kupując akumulator trzeba patrzeć jakie wyposażenie się ma w autku ( tak mi się wydaje )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...