Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z alternatorem ? Paskiem alternatora?


Dameq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Wczoraj rano spotkała mnie niemiła niespodzianka w drodze do pracy. Zaczęły mi zapalać się wszystkie kontrolki i po zjechaniu na pobocze i zgaszeniu silnika nie udało mi się mojego Audi już ponownie odpalić. Podmieniłem aku,przez chwilę było normalnie ale potem musiałem doczołgać się do domu bez świateł,radia,włączonej klimy,kierunkowskazów. Podejrzewam alternator - mam rację?

No i sprawdziłem pasek od alternatora i wydaje mi się że jest zbyt luźny..Spotkałem się z opinią że powinien uginać się 1 cm a tymczasem mój ugina się dosyć sporo i mogę go obkręcić. Ale nie ma typowego piszczenia jak przy luźnym pasku..

Czy to może być przyczyną braku ładowania aku? No i oczywiście pali mi się kontrolka alternatora.

I czy lepiej wymieniać jakieś części w alternatorze czy kupić cały nowy? Mój ma takie oznaczenia : 140 A,14 V, AUDI AG, 028 903 029 R, firma Valeo

No i miernikiem jeszcze nic nie sprawdzałem narazie..

Proszę o jakieś wskazówki..

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę brak jakiegokolwiek doświadczenia elektryczno-mechanicznego więc poradzę byś pojechał do dobrego mechaniora,sprawdzi i wymieni co trzeba.

Pytasz co wymienić a nie znasz przyczyny usterki.

A ładowanie choć sprawdziłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny przypadek miał teściu. Co prawda w innym samochodzie, ale możliwe że masz to samo. Winna była taśma (miedziana) masowa do silnika. Cała zaśniedziała i nie było dobrego styku. Po wymianie jak ręką odjął. Może warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie najpierw ładowanie. Jedz do mechanika niech ci to sprawdzi

Wysłane z mojego S3 za pomocą tapatalka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę brak jakiegokolwiek doświadczenia elektryczno-mechanicznego więc poradzę byś pojechał do dobrego mechaniora,sprawdzi i wymieni co trzeba.

Pytasz co wymienić a nie znasz przyczyny usterki.

A ładowanie choć sprawdziłeś ?

A ja tu natomiast widze braki ze szkoły zwiazane z czytaniem ze zrozumieniem.

Drogi kolego : Podałem usterke samochodu , objawy , PODEJRZENIE zepsutej czesci (która jest alternator) i chciałem raczej otrzymac jakas wskazówke dotyczaca sprawdzenia moze innych wad ktore moga wplywac na takie zachowanie sie samochodu. Tak jak np kolega "gregor_gg" podpowiedział .

Co do ładowania to na koncu mojego postu napisałem ze nie sprawdzałem. Zrobie to jutro, poniewaz ma do mnie przyjechac gosciu i to sprawdzic .

Co do "mechaniora" to obecnie jest taki problem ze przebywam za granica i nie mam zamiaru wydawac 600zl za samo zajrzenie do samochodu DLATEGO TEZ pisze na FORUM zeby sie poradzic INNYCH uzytkowników co mozna ewentualnie jeszcze sprawdzic.( po to ktos wymyslił fora aby sie dzielic jakaś wiedza i podpowiadac)

I nie pytam co wymienic tylko co bedzie lepsze wrazie zepsutego alternatora.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale pomyślałem to samo co fidotp. ;-)

Luźny pasek może nie pozwolić osiągnąć odpowiedniej prędkości alternatora.

Dwa sprawdź przy okazji czy rolka na alternatorze w jedna stronę ciągnie a w drugą powinna obracać się sama bez osi alternatora. Takie wolne koło jak w rowerze górskim na zębatce. ;-) Jak w obie kręci alternatorem to do wymiany bo będzie niszczyć pasek, szarpać silnikiem i ładowaniem.

Piszczą raczej paski klinowe, wielorowkowe raczej nie. ;-)

Sony Xperia Tapatalk Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tu natomiast widze braki ze szkoły zwiazane z czytaniem ze zrozumieniem.

Drogi kolego : Podałem usterke samochodu , objawy , PODEJRZENIE zepsutej czesci (która jest alternator) i chciałem raczej otrzymac jakas wskazówke dotyczaca sprawdzenia

Tu nikt wróżem nie jest,jeśli się jednak znasz to zacznij od sprawdzenia samemu a nie pytasz na forum.

A ładowanie to podstawowa rzecz.

Najpierw sprawdzasz,potem pytasz.

Jeśli robisz to odwrotnie to znaczy że nic na ten temat nie wiesz.

Najprostszy miernik do kupienia w markecie Real lub inne ichnie sklepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam co mozna jeszcze dodatkowo sprawdzic oprócz ładowania.. dobra nie wazne ..

z pomiarow wychodzi

1.Przy zgaszonym - 12,56

2.Przy zapalonym silniku -12,36

3.Przy zapalonym silniku z wlaczeniem wszystkich swiateł ,radia i klimy - 11,96

4.Przy zwiekszonych obrotach bez zmian .

Wychodzi wiec na brak ładowania ?? bo z tego co sie orientuje to pozostale wymiary oprocz 1 powinny byc ok 14 tak ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście napisałeś ,że pali się lampka alternatora a to jest sygnał ,że układ ładowania jest niesprawny i tu lużny pasek(chociaż nie sądzę żeby tak było przy napinaczu )czy sprzęgło na kole ,nie mają znaczenia . Uszkodzony masz alternator,z doświadczenia podpowiem że w twoim przypadku czeka cię wymiana alternatora,bo naprawa będzie raczej droga ( uszkodzony może być :regulator,bieżnia,a w najlepszym przypadku szczotki).Sam raczej tego nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wlasnie ze lampka alternatora jest pierwszym objawem. No ale niektorzy na poscie tego nie wzieli pod uwage .

No domyslam sie ze nie uda sie mi usprawnic alternatora samemu bo za duzo bawienia.

A teraz czy przy wymianie alternatora trzeba odrazu wymienic pasek i napinacz ( gdy był wymieniany ok 15 tys km temu )?? Potrzebne mi to poniewaz alternator bede kupował z polski i ewentualnie napinacz z paskiem tez. ( bedzie to przesłane kurierem)

Dla porównania koszt w polsce alternatora to ok 450zl a koszt w kraju ktorym jestem to jest ok 3,800 zl takze wiadomo z jakiej przyczyny nie ide tutaj do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony masz alternator,z doświadczenia podpowiem że w twoim przypadku czeka cię wymiana alternatora,bo naprawa będzie raczej droga

Bzdury wypisujesz.

Może to tylko szczotkotrzymacz z reglem do wymiany.

To powinien sobie sprawdzić Dameq skoro twierdzi że się zna.

Jeśli nie to wizyta u fachowca,stwierdzi w 5 min co padło.

A teraz czy przy wymianie alternatora trzeba odrazu wymienic pasek i napinacz ( gdy był wymieniany ok 15 tys km temu )??

Niepoważny jesteś ?

A po co się pytam ?

Radzę ci się mnie posłuchać,jedź do kumatego gościa bo sam sobie wielkie koszty tylko zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fidotp twoich uwag staram sie nie brac pod uwage . Uwazam ze nie potrafisz i nie znasz pojecia forum, pomoc, podpowiedz.

Podałem odczyty , usterke a sam nie potrafisz odpowiedziec ani podpowiedziec . Ciagle drazysz temat odwiedzenia mechanika . Człowieku to jest FORUM ( tutaj udzielamy odpowiedzi , wymieniamy sie pogladami itd)

To chyba normalne ze jesli miałbym mozliwosc to bym pojechal do mechanika . ROZUMIESZ?

Jesli sie na czyms znasz to UDZIELASZ ODPOWIEDZI a gdy sie nie znasz TO SZUKASZ . ( Potrafisz to odróżnić i zrozumiec? )

Powiedziałes "Może to tylko szczotkotrzymacz z reglem do wymiany" - to mogłbys podpowiedziec jak to sprawdzic w domowym zaciszu , masz jakis sposob ? czy odrazu mam jechac do mechanika jak pewnie ty to robisz zamiast sam probowac cos pokombinowac??

I podpowiedz " jedz do mechanika" sie mija z celem stworzenia tego posta. Bo jesli bym pojechał to raczej postu bym nie zakladał . Prawda?

a tak w skrócie : Chcesz to pomóż , nie chcesz to sie nie odzywaj .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1.Nie masz ładowania.

Po 2.We własnym zakresie to kupujesz szczotki z regulatorem (jedna część) i wymieniasz.

Podejrzewam że skończyły się szczotki ale wróżyć to można z fusów dopóki się nie zdemontuje starych.

Po 3.Jak nadal brak ładowania to wizyta u speca.

Po 4.Po zdiagnozowaniu uszkodzenia alternatora kupujesz drugi (nowy-używka według uznania)

Czy teraz zadowala cię moja odpowiedź ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc posta ,brałem pod uwagę to, iż kolega Dameq jest za granicą i cięzko mu będzie wymienić bieżnię w alternatorze (dosyć częste uszkodzenie w starszych autach).I dlatego raczej bzdur staram się nie pisać .Jeżeli ktoś jest władcą postów to powinien udzielić konkretnej rady , a nie recenzować czyjeś wypowiedzi jako bzdurne .

---------- Post dopisany at 21:46 ---------- Poprzedni post napisany at 21:43 ----------

To że jestem nowicjuszem nie znaczy ,że jestem zielony w temacie w którym zabieram głos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Jeżeli ktoś jest władcą postów to powinien udzielić konkretnej rady , a nie recenzować czyjeś wypowiedzi jako bzdurne .

Bo bez jakiejkolwiek diagnozy od razu piszesz że cały altek do wymiany.

Przyczyn braku ładowania może być kilka.

We własnym zakresie i ze znikomą wiedzą na ten temat niewiele można zrobić.

Dopiero jego demontaż może coś powiedzieć.

Ale by ocenić jego stan trzeba się ciut na tym znać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przeca czytam.:decayed:

Tylko dziwi mnie twoje stwierdzenie,cyt.

podpowiem że w twoim przypadku czeka cię wymiana alternatora,bo naprawa będzie raczej droga ( uszkodzony może być :regulator,bieżnia,a w najlepszym przypadku szczotki)

Jeśli to tylko regler to po co wymieniać na inny cały alternator ?

Myślisz że będzie taniej ?

Jak pisałem bez sprawdzenia i oględzin się nie obędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...