Semano Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Szanowni forumowicze, Mam ostatnio problem z wolnymi obrotami w moim Audi. Na zimnym silniku zdarza się czasem, że na chwilę spadają, ale zaraz potem wszystko wraca do normy - takie pojedyncze wahnięcia wskazówką obrotomierza. Irytujące zjawiska zaczyna się jednak po rozgrzaniu silnika. Kiedy wrzucę luz w czasie jazdy obroty stają na 1500, czasem wahają się 1300-1800, a po pewnym czasie (1-10 sek) spadają do normalnych. Na postoju po przegazowaniu sytuacja wygląda podobnie, ale wtedy obroty normalizują się nieco szybciej. Po otwarciu maski sprawa wygląda tak, że po bujnięciu przepustnicą i jej puszczeniu, kiedy obroty są podwyższone silnik krokowy cały czas wykonuje nerwowe ruchy próbując ją ustawić, a po jakimś czasie puszcza i sytuacja się normalizuje. Przepustnica wyczyszczona kilka dni temu (problemy pojawiają się od 2-3 tyg), przepustnica zaadaptowana VAGiem, brak jakichkolwiek błędów. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
jacek70 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Miałem podobnie i była padnięta sonda .
Klejk Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 ja to bym Jeszcze szczelność sprawdził.
Semano Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2013 Klejk robiłem wszystkie podciśnienia rok temu. Odma była całkiem urwana, a i tak zachowywał się wtedy dużo lepiej niż teraz.. ---------- Post dopisany at 08:53 ---------- Poprzedni post napisany at 08:48 ---------- Miałem podobnie i była padnięta sonda . Jak sprawdzić sondę? I czy nie powinna wywalić jakiegoś błędu? ---------- Post dopisany 08-12-2013 at 18:36 ---------- Poprzedni post napisany 06-12-2013 at 09:00 ---------- To jest wykres pracy sondy lambda. Zakres wskazań od 0,01V do 0,85V, a pokazany czas to ok 2 minuty jazdy. Czy mogę przyjąć że sonda lambda jest sprawna czy to za mało danych? Na czerwono zaznaczyłem okresy hamowania silnikiem, na żółto okresy złej pracy silnika na podwyższonych obrotach. Czy da się coś jeszcze z tego wywnioskować?
marcin80 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Witam, podepnę się pod temat silnik AEB 95 rok, mam taki problem ze gdy wrzucę na luz podczas zmiany biegu obroty zawieszają się na około 1700rpm spadają dopiero gdy zatrzymam auto, po odpięciu czujnika prędkości w skrzyni ten problem znika, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Podmieniony był przepływomierz (różnił się jedną cyferką) sprawdzona rezystancja czujnika cieczy, wymieniony zawór DV bo się rozszczelnił, sprawdzone podciśnienia, wyczyszczona przepustnica której nie da się zaadoptować VAG-iem. Kupiłem drugą przepustnicę ale na tej wyskakuje błąd 16505 (da się ją zaadoptować)( gość od którego ją kupiłem zarzeka się ze u niego auto chodziło bez zarzutu) i teraz obroty zawieszają sie przez pierwsze dwa kilometry po odpaleniu zimnego silnika. szukać nastepnej przepustnicy?? czy szukać problemu gdzie indziej?? i co wspólnego ma z tym wszystkim czujnik prędkości samochodu ??
Semano Opublikowano 21 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2013 Sprawa rozwiązana. Wymieniłem przepustnicę i jest dobrze. Po rozebraniu starej okazało się, że potencjometr dający sygnał zwrotny położenia jest całkiem zużyty.
marcin80 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Kolego a jak sprawdziłeś zużycie tego potencjometru ??
Semano Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2014 Trzeba ściągnąć czarny dekiel przymocowany kilkoma śrubami i plombą (trzeba ją zerwać). Potencjometr był ewidentnie zjechany, mocne ślady, a wzdłuż nich starty z opornika proszek.
marcin80 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 dzieki, to z moim jeszcze nie jest tak zle bo ma troszke wytarte ale zadnego proszku nie bylo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się