Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny problem z ABS/ASR - PROBLEM ROZWIĄZANY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka, mam problem z ABS/ASR, wymieniłem sterownik ABS wraz z pompą, chciałem go przekodować ale nie odczytywał go VAG, świeciła się cały czas lampka żółta od ABS i czerwony wykrzyknik a sporadycznie zapalała się pomarańczowa lampka od ASR. Kiedy zapaliła się lampka od ASR to VAG odczytał wszystko normalnie i mogłem przekodować sterownik, po tym wszystkie diody znikneły ale za moment zapalił się tylko wykrzyknik i ABS. Od tego czasu już VAG nie odczytuje ABSu a lampka ASR się nie włącza.

Błąd jaki się pojawia na VAGu to standardowe :

1 Fault Found:

18259 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1851 - 35-00 - -

Proszę o poradę co to może być i co z tym zrobić bo nie wiem czy reklamować u sprzedawcy sterownik i pompę jako niesprawne.

z góry dziękuję

Marcin

Opublikowano

Sprawdź bezpieczniki, w sterowniku silnika blok pomiarowy 125 będzie tam stan komunikacji pomiędzy sterownikami. Poruszaj złączem od abs i sprawdź czy komunikacja powraca bo często tam był problem. Z jakiego powodu wymieniałeś pompę ?

Opublikowano

Wymieniłem sterownik razem z pompą bo taki zestaw dostałem i miał plomby gwarancyjne więc nie rozdzielałem a poza tym na starej pompie zrobił się rdzawy nalot na bolcach.

Opublikowano

Taki sam nr jest jak na starej pompie ?

Opublikowano

Nr pompy i sterownika taki sam jak na starych częściach.

Opublikowano

Sprawdz wtyczkę

Opublikowano

Wyciągnąć je i psiknąć jakimś WD40 czy coś w tym stylu? Bo czy istnieje jakaś inna (elektroniczna) metoda sprawdzenia czy właściwie działa ta wtyczka?

Opublikowano

Najpierw sprawdz czy nie sa zasniedziale styki

Opublikowano

włącz na zapłon i poruszaj nią i sprawdzaj czy komunikacja wraca , co do psikania to zbytnio bym nie ingerował bo gość od którego kupiłeś może powiedzieć, że coś z nim robiłeś i nie będziesz mógł go zwrócić jak by co

Opublikowano

OK, w takim razie w najbliższych dniach sprawdzę wszystko i ewentualnie będę pytał dalej. W razie jeszcze jakichś sugestii to piszcie śmiało :-) Dzięki bardzo

---------- Post dopisany 08-12-2013 at 20:59 ---------- Poprzedni post napisany 07-12-2013 at 23:42 ----------

Dzisiaj zauważyłem coś ciekawego, odpalając zimny samochód wszystko zaczęło działać jak należy ale po 5 minutach jak się trochę nagrzał wyskoczył wykrzyknik i sama lampka ABS. Czyszczenie styków i poruszanie wtyczką nic nie pomaga.

---------- Post dopisany 13-12-2013 at 18:02 ---------- Poprzedni post napisany 08-12-2013 at 20:59 ----------

Problem częściowo rozwiązany. W/w pompa miała uszkodzony sterownik. Przy mocniejszym poruszeniu wtykiem słychać jak sterownik się załącza i rozłącza (popękane połączenia na płytce).

I teraz mam pytanie: czy możliwe jest sprawdzenie działania kolejnego sterownika z pompą bez montowania do samochodu (podłączania przewodów hamulcowych)? Czy wystarczy ze podepnę wtyczkę do sterownika i będę wiedział czy wszystko działa jak należy (tzn. sterownik jest sprawny/jest komunikacja)?

Opublikowano

Zdejmujesz sterownik z pompy i zakladasz nowy, zapinasz wtyczke i wiooooooooooo....

Opublikowano

Akurat rzecz w tym że sterownika od pompy oddzielić nie mogę z racji naklejonej plomby gwarancyjnej. Tak na przyszłość dla pokoleń (może się komuś przyda): sterownik z pompą śmiało można podpiąć do samej wtyczki bez przykręcania przewodów hamulcowych i sprawdzić czy działa prawidłowo. Mi się udało, problem rozwiązany. Dziękuję za wszystkie (p)odpowiedzi. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...