Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciśnienie-vacum pompa???


wesz82

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zaczęły sie problemy z hamowaniem tzn po 3krotnym dość szybkim hamowaniu za 4 razem hamulce nie działają jak powinny.

Zacząłem od wymiany Vaku pompy na używkę,niestety lipa,nie pomogło,następnie wywaliłem gumowy łącznik w grodzi silnika i dąłem wężyk i opaski,dalej lipa.

Zakupiłem wakuometr i tak po zdjęciu wężyka z zaworka w grodzi silnika i podłączeniu w jego miejsce waku podciśnienie za 4 razem spada prawie do zera,wskazówka leniwie dochodzi prawie do -1 zaś po podłączeniu bezpośrednio do vaku wskazówka zapierdziela od razu do -1 i naciśnięcie pedału hamulca nie robi żadnej różnicy.Zaworek działa poprawnie,tzn przepuszcza powietrze w stronę vaku.

Powiedźcie teraz z tego co orientuje się to podciśnienie powinno być -1 tak???

Ile powinno wynosić na gruszce z turbo(ja mam -0.6)???

Jeżeli ciśnienie spada to jest to spowodowane nieszczelnością,awarią serwa czy też awarią vacu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

miałem podobny przypadek. U mnie przetarł się ten gruby podcisnieniowy wąż (biegnie po przegrodzie silnika), przy zbiorniku wyrównawczym od płynu chłodzącego silnika (o wystającą tam śrubę) Nie jestem pewien czy 1.9 ma tak samo przewody puszczone jak 2.5 AKN

Sprawdz przewody

Serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 ma inaczej,w ogóle raczej inna pompa,ale wiadomo działanie te same.

Kurna wszystkie przewody wydają się być dobre,także ten łącznik w grodzi.

W poniedziałek postaram się dostać wąż i połączyć to na opaski z 2 zaworkiem.

A co z ta pompą vacum jest ok???

Jedynie co zostało to nieszczelność lub też serwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to jest to, że wszystkie z wierzchu wyglądają na całe, mój musiałem obrócić, żeby zobaczyć dziurę o średnicy ok. 6 mm.

W warsztacie mają pompę podciśnieniową, ja odpinałem przewody, jeden koniec zaślepiałem, a na drugim dmuchałem sprężone powietrze, tak długo, aż znalazłem.

Wydaje mi się, że pompa podciśnieniowa działa bez zarzutu.

Sprawdź, wszystkie miejsca, gdzie przewody wiszą, o coś mogą ocierać, bądź coś ociera podczas pracy silnika o przewód itd.

Powodzenia :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem

daj znac jak co bylo u ciebie, u mnie to wyglada tak:

1.podpinam wacuometr zapalam auto wskazowka powoli ok (10s) pnie sie do -0.9

2. wyciagam przewod z serwa i zatykam go palcem wskazowka momentalnie idzie na -0,9

3. dobile do -0.9 gasze auto i po 3 h wyciagam przewod z serwa slychac syczenie

4. pompuje hamulec na zgaszonym zeby byl twardy i na wcisnietym zapalam auto, pedal pomalutku opada.

5. lacznik gumowy wymieniony.

jakies sugiestie co jeszce sprawdzic i jak, zeby podjac dobra decyzje co wymienic ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tyg postaram sie wyrezać wszystkie przewody i sprawdzę je w wodzie dla pewności.

Jak będą ok to zostaje wymiana serwa.

Grzesiek gdzie podpinasz wacuometr-bezpośrednio pod wacuom pompę czy też zaworek jednokierunkowy w grodzi???

W 4 punkcie pedał opada Ci od razu czy np po -2 sek????

Sprawdź proszę jak masz wacuometr ile masz na gruszce???

Popatrz czy kruciec z wacu pompy nie jest luźny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak vacuum jest ok to cos nie halo z servem

Moze byc w srodku woda ktora zamarza i dlatego sa cyrki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym czytałem ale wtedy serwo szwankuje na zimnym silniku,zaś na rozgrzanym wsio jest oki.

Jak odczepię ten przewód co jest bezp przy serwie to wezmę strzykawkę 100 wężyk i postaram się odessać.

Jak to nic nie da mam już 2 serwo,w każdym razie jak uleczę hamulce to dam znać co było nie tak.

Ktoś wie ile powinno wynosić podciśnienie na gruszce??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem że problem masz z luźnym kruciec na pompie vacum? pytam bo mam ten sam co u Ciebie(lużny kruciec) ale nie chce wymienić pompy na darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy w pompie macie ten króciec dokręcany nie zawsze podklejenie przynosi pożądany efekt.

Zmierz podciśnienie z samej pompy wtedy bedziesz miał pewność,najprostszy wakumetr to koszt 20 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jescze pytanie czy po wymianie tej pompy zauważyłeś jakieś róznice w odpalaniu, przyśpieszaniu auta, "pollepszeniu" turba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie winny okazał sie łącznik gumowy w grodzi,przepuszczał.

Dałem zdrowy wąż na ciasno i założyłem z powrotem tą osłonkę a żeby się nie przetarła i wsio jest ok.

serwo kupione leży i kurzy się :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...