Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ESP+TPMS+dynamic steering fault


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pewnien problem, bo nie moge sie uporac z bledami i z takim widokiem Img-20121102-154731 : ESP, TPMS und Dynamiklenkung ausgefallen : Audi A4 8K : #205827604 na desce rozdzielczej.

Nie mam pojecia co sie stalo, z bledow... w 03 ABS System:

1 Fault Found:

03110 - Active Steering Control Module (J792)

013 - Check DTC Memory

Freeze Frame:

Fault Status: 01101101

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 156

Mileage: 251145 km

Time Indication: 0

Date: 2013.12.08

Time: 18:40:03

i ten sam blad powtarzajacy sie z module centralnej elektryki

Nie dziala ESP ( w ogole nie da sie wlaczyc/wylaczyc)

Probowalem kalibrowac kat skretu - lecz bez efektu

samochod wyposazony w Audi Drive Select i po jego wylaczeniu, blad nadal wystepuje

Podobny temat jest tutaj - niestety nie znam niemieckiego a z translatora dowiedzialem sie o dwoch czujnikach w kolumnie kierowniczej

ESP, TPMS und Dynamiklenkung ausgefallen Seite 2 : Ja hab bei ATU alle Fehler löschen lasssen aber Grundeinstellu...

Bardzo prosze o pomoc, jesli ktos sie spotkal z podobnym przypadkiem

dzieki z gory

Opublikowano

Jaki? Ktory?

Opublikowano

Od aktywnego układu kierowniczego , bezpieczniki są 2 po lewej stronie deski

Opis masz na oslonie .

Opublikowano

Ten sam błąd mam jak próbuje zakodować HHA ...

Opublikowano

Witam, w końcu ktoś o podobnym systemie co u mnie.

Błąd będzie Ci się palić w ESP nic nie zrobisz.

1. Czy grzebałeś w jego kodowaniu ? Czy faktycznie masz w autku Active Steering ?

Problemu nie szukaj w module ESP a 1B, zeskanuj go i podrzuć błędy. Temat mam obcykane i na pewno pomożemy, wrclaguna także czai czaczę :kox:

te moduły są ze sobą ŚCIŚLE zintegrowane i wymagają siebie do pracy, jeśli w jednym wystąpi błąd, oba przestają funkcjonować, miło :)

Do sprawdzenia także jak napomniał kolega bezpiecznik, ale od tego modułu. znajduje się on przy kierowcy boczna klapka

- bezpiecznik 1 w uchwycie bezpieczników -C- -SC1- 5 A - sterownik aktywnego układu kierowniczego -J792-

PS. mam nadzieje, że Ci go nie zalało.. :slina:

Opublikowano

dzieki za wszystkie odpowiedzi

bezpieczniki sprawdzone, po lewej i po prawej stronie - wszystkie sa dobre

zadnego grzebania w kodowaniu i tak, jest ADS, jak napisalem wczesniej

Ja jestem raczej pewien, ze blad bedzie w module ESP

bledy sa tez w silniku

Faults Found:

4698 - Please Check Fault Codes in Control Module for ABS Brakes

U1017 00 [039] - Open or Short to Plus

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 5

Mileage: 251145 km

Date: 2013.12.08

Time: 18:39:51

4699 - Please Check Fault Codes in Control Module for ABS Brakes

U1017 00 [039] - Open Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 5

Mileage: 251145 km

Date: 2013.12.08

Time: 18:39:51

Opublikowano

Stało się podczas jazdy czy po jakichś modach ??

Opublikowano

stalo sie to po prostu, ktoregos dnia po zapaleniu samochodu.

z modami to jeszcze sobie radze :decayed:

---------- Post dopisany at 23:42 ---------- Poprzedni post napisany at 23:28 ----------

kolejna dziwna sprawa

Address 17: Instruments (J285) Labels: 8T0-920-xxx-17.clb

Part No SW: 8K0 920 930 C HW: 8K0 920 930 C

Component: KOMBIINSTR. H15 0221

Revision: 00100000 Serial number: 7BX50Y258

Coding: 032D090023000008020100

Shop #: WSC 06325 000 00000

VCID: 2D5A1530CD97

1 Fault Found:

01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502)

004 - No Signal/Communication

Freeze Frame:

Fault Status: 01100100

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 156

Mileage: 251145 km

Time Indication: 0

Date: 2013.12.08

Time: 18:43:22

wyprzedze pytanie - TPMS mialem fabrycznie zamotnowany...

dziwna sprawa o tyle, ze nagle nie widzi modulu. Z tego co wiem, to on jest obslugiwany z czujnika predkosci kola/czujnika ABSu...

Opublikowano

To co podałeś niewiele zmienia. Poza tym, że pojawiło się jakieś zwarcie/otwarcie obwodu

Podaj odczyty z modułu B1. TPMS czytany jest przez moduł ESP, wykrywa różnice w ciśnieniach z tego co kojarze nie występuje osobno jest jego częścią.

Do zdjęcia też kostka przy pompie ESP pod maską przekonserwowania i założenia.

Opublikowano

W active steering zadnych bledow nie ma

Opublikowano

Ok czyli:

Sterownik 03 ABS zalecił sprawdzenie DTC dla 1B, więc tutaj ok w temacie, w sumie niepotrzebnie kalibrowałeś G85.. może trochę namieszać, ale mam nadzieje, że AS nie zgubił jednak przez to nastawy podstawowej bo byś się bujał jak ja i w domowych warunkach jest to nie do ustawienia.

Co do TPMS tymczasowo na Twoim miejscu bym go wykodował.

I tak jak pisałem do wypięcia kostka ze sterownika ESP i przeczyszczenia bo jak sam błąd i odczyt wskakuje coś z masą dzieje się na linii ECU <-> ABS

Oraz mieć nadzieje, że to załatwi problem.

Opublikowano

TPMS wykodowalem na samym poczatku :wink:

z ADS sobie radze i po ustawieniu kata skretu sprawdzilem i jest dobrze.

zastanawiam sie, czy jest jeszcze jakis bezpiecznik do ESP, ewentualnie osobny kabel masowy?

dziekuje za zaangazowanie :wink:

Opublikowano

Kable masowe i ich połączenie znajdziesz w dokumentacji której wrzutkę robił wrclaguna. W okolicy pompy są 3sztuki. I jeden przy sterowniku pod podłogą, ale mam już sprawdzone, że chodzi i bez niego więc nie ma sensu zaglądać, a odpowiada tylko za 1B. Co do kąta skrętu w naszych autkach to nie wszystko, jak 1B zgubi nastawy to tylko aso ;)

Sterownik ABSu już odłączałeś ? 10 - bezpiecznik w brązowym uchwycie bezpieczników -C- -SC10- 25 A - sterownik systemu ABS -J104

Bezpieczników jest kilka od tych systemów. Bez sensu wszystkie wymieniać, przyda Ci się na przyszłość mieć w pdfie, skorzystaj z wrzutki wrclaguny, albo podaj na PW maila to Ci podeślę.

Przydałoby się zdobyć jedynie z ELSY pinouty na kostkę sterownika i masówki posprawdzać do silnika, obecnie jednak nie mam dostępu.

Opublikowano

sprawdzilem cala kostke od ESP i nic, problem dalej wystepuje.

szczerze, to brakuje mi pomyslow co jeszcze moge sprawdzic...

moze ten modul J792?

Opublikowano

ściągnij plastik progu i nachyl podłogę by sprawdzić czy nie jest tam mokro u mnie było i sterownik był skorodowany.

Ale błąd całkiem inny 03110 - Active Steering Control Module (J792) i brak komunikacji.

U Ciebie za to jest info o sprawdzeniu DTC, a on błędów nie ma. bloki pomiarowe sprawdzałeś ? musi czytać kąt skrętu, wtedy na pewno śmiga. I podaj jego kodowanie. Obczaj jeszcze te masy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...