Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy jeździe na gazie oraz czasy wtrysków w Audi a4/b5 '95 1.8 PB+LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od niedawna mam problem z moim kochanym samochodzikiem. Otóż po przełączeniu na gaz samochód strasznie szarpie szczególnie przy przyspieszaniu, gdy przejdzie na wyższe obroty sytuacja uspokaja się, lecz nadal można wyczuć iż sytuacja nie jest normalna. Samochód na benzynie zachowuje się wzorowo i nie ma żadnego problemu.

Dodam iż jakiś czas temu miałem ten sam problem, zaprowadziłem go do mechanika, który wymienił świece żarowe i problem zniknął. Troszkę nie chcę mi się wierzyć, iż świece padły po jakiś 4 miesiącach (5 tyś km)? W związku z tym chciałbym zapytać bardziej doświadczonych kolegów czy mieli kiedyś taki problem z samochodem i czy mogliby mi poradzić coś sensownego.

Jednocześnie chciałbym zapytać jak sprawdzić przewody wysokiego napięcia doprowadzające prąd do świec żarowych?

Oraz kolejne pytanko, czy ktoś się orientuję jakie powinny być nominalne czasy wtrysków dla silnika 1.8 benzynowego 125 KM 92 KW.

Z góry serdeczne dzięki.

Pozdrawiam

Opublikowano

A co na to gazownik , coś znalazł ?

Opublikowano

pisze do was przed kolejną wizytą u gazownika.

tak jak pisałem za pierwszym razem wymienił świece, wyregulował i ok

tylko że po 4 miesiącach problem powrócił.

Opublikowano

Po pierwsze, świece żarowe to masz w dieslu - u ciebie są świece zapłonowe :grin: Po drugie jeśli są problemy z układem WM to objawia się to między innymi właśnie szarpaniem przy dużym obciążeniu (niskie obroty, gaz do dechy).

Kable najprościej sprawdzić: ciemny garaż, ściągasz osłonę silnika, odpalasz silnik i delikatnie spryskujesz wodą. Jak kable będą naprawdę słabe to nawet i bez spryskania będziesz widział przeskok iskry.

Niedomagania układu WM na pewno będą bardziej odczuwalne na LPG niż na PB gdyż przy jeździe na LPG występują znacznie większe napięcia.

Opublikowano

Zobacz przewody tak jak ci kolega Labiel napisał ale tutaj raczej wizyta u gazownika cię czeka :)

---------- Post dopisany at 18:36 ---------- Poprzedni post napisany at 18:35 ----------

Jaką masz instalację sekwencja czy zwykła ??

Opublikowano

Jeśli masz problem z gazem a na to wychodzi to pojedź do speca od lpg. Niech Ci posprawdza co trzeba bo sam nic nie zdziałasz.

Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia czy masz orginalne świece (powinny być NGK BKUR 6 ET-10)bo jeżeli mechanik wsadził ci jakieś CHAMPIONY czy jak twierdza niektórzy SPECJALNE świece do gazu(bzdura kompletna!nie daj sie naciągnąć!) to te silniki nie lubią takiego badziewia i długo one nie pożyja!Co do kabli WN i fajek( bo w tym silniku jest to 2+2) to wytrzymuja one koło 150 tyś km (też jeżeli są ori!) zaś świece koło 40tyś.Jak bedziesz pewien żę masz ogranięty temat ze strony zapłonu i nic to nie zmeni to wtedy pozostaje ci tylko gazownik. Pozdrawiam

Opublikowano

Podłączam się pod pytanie kolegi,jaki powinien być czas wtrysku na tzw luzie? mam problem z moja audiolka bo mi strasznie duzo pali, wymienilem juz przepustnice i przeplywomierz a czas wtrysku na benzynie to 3,5 ms czy to dobrze czy za duzo?

Opublikowano

Czas w normie.

Opublikowano

Witam po Świętach,

samochód udało mi się naprawić z lekką pomocą :)

co się okazało, na jednym z przewodów odłączyła się kostka i samochód znów pracował na 3 cylindrach....

po wymianie kostki i prawidłowym jej podłączeniu problem zniknął....

Jestem bardzo zadowolony bo bałem się iż będzie to coś bardziej kosztownego.

Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...