marcin4x4 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Witam Mam B7 S-line, na ori audi wzór DTM 18'' z tego co się orientuje mają 8'' szerokości. Na koła są założone gumki Toyo Proxes C1S (i tu uwaga) 215/45 rok chyba 2011, więc nie za stare. Pierwsze wrażenia z jazdy, nie było źle większy komfort w porównaniu do golfa ale z czasem gdy człowiek poznał auto i wyjechał dalej zrobiło się mniej fajnie. Zakręty przy wyższych prędkościach słabo, fatalne wyczucie drogi, przód wyraźnie chciał uciekać i było czuć jakby opona się naciągała. Na drogach z małymi dziurami (czyli większość) auto pływało (przód - tył) i było to naprawdę mało przyjemne. Po zdjęciu kół można młotkiem walić w oponę a ona nie drgnie tak jest twarda. Założyłem zimówki.. 16'' na bomblu i co.. rewelacja, dużo większa precyzja i wyczucie zwłaszcza w zakrętach (i parkingu), dziurki wybiera fajnie, auto przestało pływać, komfort wzrósł i to bardzo. O dziwo przechyły boczne niewiele uległy zmianie. Nie mam doświadczeni z dużymi kołami (poprzednio max 16''), może mi ktoś doradzić w czym tkwi problem, czy to wina gumy, czy ten typ tak ma i lepiej poszukać fajnych 17''
Marynarz____ Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Z mojego doświadczenia powiem Ci tak: - rozmiar zalecany przez producenta do felg 18" to 225 lub 235/40/18 i powinieneś przeliczyć sobie czy czasem nie różnią się średnicą od tych, które masz założone. Tu masz programik, który Ci to ułatwi ELEKTRYCZNA ROLETA AUDI A4 B6 SEDAN MAŁYSZ 8E (3759519354) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - na oponach o szerokości od 205 wzwyż auto zawsze będzie "pływać" w koleinach i tego nie unikniesz - jeśli chodzi o dziury to na 16" zawsze będziesz mieć większy komfort niż na 18" (opona też w znacznym stopniu amortyzuje drgania, na 16" gdzie masz więcej gumy będzie bardziej amortyzowało niż na 18 gdzie gumy jest mało) - nie wiem czy na felgach 8" 215 to już nie za mało i Ci się naciąg nie zaczyna robić - jeśli chcesz mieć większy komfort to kup 17, chociaż różnicę poczujesz dopiero przy jeździe na 16, jak sam z resztą zauważyłeś - niskoprofilowe opony czyli m.in. 17, 18 i większe zawsze będą twarde- ten typ tak ma, a jeśli są za twarde to sprawdź czy nie masz założonych RUN FLAT' ów
jozek726 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 ja po zakupie auta miałem 15 z dużą gumą ogarnąłem auto i dopiero na lato zakupiłem 18cali z nowymi oponami 225/40. Myślałem sobie że będzie straszny przeskok z 15 na 18 ale o dziwo nie byłem w szoku Dlatego bym obstawiał że u Ciebie przyczyną mogą być gumy. U mnie siedzą dokładnie takie opony: Vredestein ULTRAC SESSANTA 225/40 ZR18 92Y XL z listwą ochraniającą felgę (FSL) - oponytanio.pl
marcin4x4 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2013 - auto pływa przód tył nie na boki, kolein się nie czuje to tylko 215 - Toyo Proxes C1S nie są RF dziwi mnie trochę ten fakt bo ogólnie ludzie polecają te opony, może zbyt mała szerokość opony powoduje tą sztywność i to jest problemem ? (naciągnięta guma, traci elastyczność) hmm ciekawy bieżnik i cena względnie rozsądna. w sumie NAKOLE.PL - wulkanizacja Warszawa wola, wulkanizacja Warszawa obozowa, opony Warszawa wola, felgi Warszawa obozowa, run flat Warszawa, przechowalnia opon Warszawa, pompowanie azotem Warszawa, salon felg Warszawa, serwis opon Warszawa, serwis mobilny niby pół cala a jednak, rozumiem że w zakrętach opony się nie naciągają ? (jak konkretnie przyciśniesz)
Marynarz____ Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 patrząc na to co w przeliczniku jest napisane to Twoje opony mają trochę większą średnicę niż oryginały, więc teoretycznie powinny trochę lepiej amortyzować , oponki młode więc guma nie powinna być sparciała , ale to też nie jest jakiś gigantyczny naciąg. Na Twoim miejscu bym spróbował dorwać inne opony w rozmiarze 18" i zobaczył jak na nich się auto zachowuje
marcin4x4 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2013 muszę "pomacać" inne 18'' czy też są takie sztywne. No i co by nie gadać 8 cali dla gumy 215 to max. czy ktoś się orientuje jakie koła tu wychodzą fabrycznie ? bo jeśli jest tak jak dla b8 czyli 8'' = 245 to 225/40 będzie miało mniejszą średnicę zaś 225/45 minimalnie większą i przy tym kole różnica jest najmniejsza.. więc może 225/45 ?
KOval81 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Sprawdź jeszcze, czy nie masz większego niż zalecany indeksu nośności, albo opona nie am indeksu XL (Xtra Load) - takie są znacznie twardsze i sztywniejsze od zwykłych. Pamiętaj też, że każda opona leży inaczej na kole o tej samej szerokości i inaczej pracuje na nierównościach - kwestia zastosowanych materiałów i technologii wykonania. W B6 miałem na tych samych felgach Vredestein'a US 225/40 i osłaniał felge bardzo podobnie, jak teraz Pirelli 245/40 / 8" w C6
marcin4x4 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 index jest akurat dobry (zimówki mają za niski) ale czy mają XL to nie wiem, cenna informacja.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się