Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Problemy ze skrzynią multitronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam pytanie do kogoś kto miał też taki przypadek.Kupiłem audi w styczniu 2008 roku ,autko jest z lipca 2004.Powymieniałem oleje ,filtry ,kompletny rozrząd z pompą wody itd.I aż do dzisiaj było wszystko cudnie.Ale z rano odpaliłem autko i jadę a po chwili zaczyna migać PRNDS.Nawet się nie ściąłem że coś jest nie tak bo audi rwało do przodu jak burza.Podjechałem pod dom i dopiero się skumałem że mruga to PRNDS.Ale zgasiłem auto i po 30 minutach znowu odpaliłem i wszystko znowu cacy nic nie mruga ,kontrolki palą się jak należy.Odetchnałem z ulgą że to jakiś mały pikuś to miganie.Ale po południu znowu wyjeżdzam z garażu do tyłu a że jest trochę pod górkę to dodałem gazu a tu zdziwko nie ma wstecznego biegu i auto stacza mi się w dól.Więc panika wyłaczam auto i po chwili odpalam i znowu wszystko cacy ,wsteczny jest, kontrolki palą się jak należy. POMOCY niech mi ktoś wyjaśni co to za objawy jak z tym walczyć!!!!! Czy to jest początek końca skrzyni czy można to jeszcze jakoś naprawić bez wielkiej ingerencji w skrzynie.Auto jest cudne do jazdy jak to zawsze audi ale ta przypadłość przyprawiła mnie o palpitacje serca :confused4:.Proszę znawców tematu o pomoc.Dzięki.

* watki nazywamy zgondie z regulaminem [Musashi]

Opublikowano

nie jestem znawca ale radze szybko sie udac do serwisu AT. pytanie czy byl w skrzyni kiedykolwiek wymieniany olej a jesli tak to przy jakim przebiegu? jesli nigdy to dosyc duze prawdopodobienstwo ze bedzie drogo...:/

Opublikowano

odwiedz dobry serwis. ale podkreslam dobry. odwiedzenie serwisu przypadkowego = nieodwiedzanie wcale

Opublikowano

Uwalil Ci sie TCU skrzyni, jesli podepniesz VAGinę to na 99% bedziesz mial taki blad:

17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal

P0706 - 000 - - - Intermittent

Nic strasznego, mozna z tym jezdzic, ale jest ryzyko, ze staniesz w polu jak komputer calkowicie wyzionie ducha. Wymien go na nowego i po klopocie. Audi2004, powiedz czy blad wyskakuje tylko w pewnym zakresie temperatur ? Na zimnej i rozgrzanej do temp roboczej jest ok ? A jak postoi i wychłodzi sie wtedy zaczyna sie buntowac ?

Tak to wyglada "w naturze" ;)

multitronicfailsensorde9.th.jpg

Opublikowano

Witam.Na razie się uspokoiło.Ale tak po mojej obserwacji wygląda to następująco: zagraciłem strasznie garaż i jak wracałem z trasy to od razu pakowałem audi do garażu zderzakiem dotykając pudeł kartonowych.Pózniej jak po jakiejś godzinie wyjeżdzałem z powrotem to było tam jak w piecu a jeszcze ostatnio te upały i słońce waliło prosto w garaż.Wczoraj to wszystko posprzątałem i Audi ma przewiew że hej.Kurcze i nie wiem ale na razie wszystko jak ręką odjął.Trochę mnie to dziwi że coś takiego mogło by mieć wpływ na to mryganie PRDNS Mój diagnostą ,wraca z urlopu dopiero 30 sierpnia.Podepniemy pod złącze i zobaczymy o co biega.Tak czy tak to po skrzyni nie odczuwam żadnej zmiany na gorsze podczas jazdy,oprócz tego jednego zdarzenia.Po za tym przy wymianie rozrządu przy okazji wyczysćili mi turbine z sadzy i audi rwie do przodu jak wicher.Nie wiem jak to jest jak po niemczech lata to tak sadzy turbina nie zbiera ,a w polsce mimo że tankuje BP Ultimate disel.Moment ta sadza się zbiera i podobno raz na 3 lata turbina do czyszczenia.Po 30 sierpnia jak podepne pod złącze to napisz co i jak tam pisze,ale przy przegladzie jaki ostanio robiłem to serwis skrzyni tez był robiony i żadnych błędów nie pokazało.No nic narazie PRNDS nie mryga to mnie trochę uspokoiło.Ale na zimne trzeba dmuchać :)[br]Dopisany: 13 Sierpień 2008, 20:10 _________________________________________________Diego.A jeżeli twoja diagnoza by się potwierdziła to jaki koszt wymiany tego komputera od skrzyni????

Opublikowano

Jakies 3500 pln + robocizna. Sa tacy co naprawiaja ten komputer (podobno).

Opublikowano

OK.Dzięki za info.

ile masz nalatane tym autkiem ? aha obojetnie jakie paliwo bys tankowal to turbina i tak moze sie zabic sadza =-duzo zalezy od stylu jazdy kierownika

Opublikowano

Obecnie przebieg to 225 tyś z czego po Polsce tylko 20 tyś.Ale samochód cały czas serwisowany.Na orginalnych częściach więc raczej nie powinno być problemów.Niektóre mają i 500 tyś przebiegu i dalej lataja po drogach.Chociaż jak stwierdziłem to w Polsce im starsze Audi tym pózniej w ogłoszeniach coraz mniejszy przebieg :>.W Niemczech średni przebieg 4 letniego TDi to 120 -150 tys km.A w Polsce to te przebiegi maja auta 10letnie i starsze mimo iż wczesniej były przywiezione z Niemiec.U nas chyba wszyscy jeżdżą na wstecznym :mysli:

Opublikowano

Obecnie przebieg to 225 tyś z czego po Polsce tylko 20 tyś.Ale samochód cały czas serwisowany.Na orginalnych częściach więc raczej nie powinno być problemów.Niektóre mają i 500 tyś przebiegu i dalej lataja po drogach.Chociaż jak stwierdziłem to w Polsce im starsze Audi tym pózniej w ogłoszeniach coraz mniejszy przebieg :>.W Niemczech średni przebieg 4 letniego TDi to 120 -150 tys km.A w Polsce to te przebiegi maja auta 10letnie i starsze mimo iż wczesniej były przywiezione z Niemiec.U nas chyba wszyscy jeżdżą na wstecznym :mysli:

o malo co bym nie kupil a4 4 letniej z przebiegiem okolo 280 tys :blink: a na lcizniku miala 136 tys :tongue4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...