wolf525 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Witam, trochę poczytałem na forum na ten temat. Ostatnio rozkręcałem przewody do intercoolera (między EGR i krótko przed interc.). Niestety znalazłem tam olej (normalnie go ubywa-już wiem gdzie leci 0,3na 1000?? tak +-). Czy przeczytałem uwagi na forum uważnie i oznacza to, że turbo jest już kaputt?? trzeba szukać nowego?? czy może być też tu jednak inna przyczyna?? (byłoby dobrze ) P.S. od zewnątrz żadnych wycieków nie ma.
roman0012 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Nie mozna powiedziec ze od razu kaput nawet nowa turbina bedzie sie pocic...tylko zalezy ile tego oleju tam znajdujesz?Podobna sytuacja z ubytkiem oleju...w TDI to normalne zjawisko..i nie tyle ze leci do IC tylko auto go spala
wolf525 Opublikowano 11 Września 2008 Autor Opublikowano 11 Września 2008 oki, to choć trochę się uspokoiłem. Poobserwuję jak z tym spalaniem, czyli ile oleju bierze na 1000 + sprawdzę ew. wycieki i powrócimy do tematu [br]Dopisany: 12 Sierpień 2008, 14:21_________________________________________________No tak teraz przeliczyłem i chyba nie jest tak tragicznie, jak sądziłem na ca. 12500 km dolewałem włącznie z wczorajszą dolewką ok.2l oleju... to chyba nie jest aż tak duuuużo????
marekg Opublikowano 11 Września 2008 Opublikowano 11 Września 2008 Jedź do jakiegoś speca od TDI bo ten ubytek oleju jest zbyt duży. Jeszcze nie dobiłeś przebiegu do wymiany a ty już połowe oleju zdążyłeś dolać. W ten sposób to wcale nie musiałbyś zmieniać oleju bo cały czas uzupełniasz świeże mazidło. To że instrukcja mówi o 0.5 litra na 1000 km to jedno a rzeczywistość to drugie. A tak na marginesie to jaki masz olej? jak 0w30 to się nie dziw że podbiera bo to sama woda a nie olej.
wolf525 Opublikowano 12 Września 2008 Autor Opublikowano 12 Września 2008 czyli jednak duuużo leję 10W40 Valvoline a czy przy dużym wycieku z turbo, jak olej pójdzie do silnika i się spali, to będzie to widać? ? ? np. kopcenie itp.? ew. co i gdzie posprawdzać/ rozkręcić najlepiej by zdefiniować źródło wycieku? P.S. a zna ktoś takiego speca od TDi w Gorzowie lub Poznaniu???
rav Opublikowano 12 Września 2008 Opublikowano 12 Września 2008 ... jak olej pójdzie do silnika i się spali, to będzie to widać? ? ? np. kopcenie itp.? ... To powinno objawiać się bialym (jasnym) dymieniem. Po 12500 km auto spaliło 2l. oleju - to bardzo dużo
zen64 Opublikowano 12 Września 2008 Opublikowano 12 Września 2008 Moja poprzedniczka zalewała mój traktorek elfem i też od zmiany do zmiany 1l. ubyło, ja przeszedłem na Motul 6100 jak koledzy zalecają i po przebiegu 10.000km jeszcze mam 1l. w zapasie, więc nasuwa się wniosek że dobra oliwa to podstawa
wolf525 Opublikowano 12 Września 2008 Autor Opublikowano 12 Września 2008 Dymu białego to nie ma, jak już, to puści czarnego dymka ale takiego w normie. Więc chyba przy następnej zmianie pomyślę nad innym olejem?? A powiedzcie proszę, jak zbadać stan turbo samemu?? to, że popluje trochę olejem to podobno normalka, jak zatem sprawdzić ile go pluje, bo jako takich wycieków to nigdzie nie widać (może 2 miejsca są w układzie spocone, z których nie kapie).
Sztomel Opublikowano 13 Września 2008 Opublikowano 13 Września 2008 wolf525 zanim zaczniesz podejrzewać turbo to sprawdź sobie najpierw w wężu idącym do turbiny od filtra powietrza ile tam się zbiera oleju z wężyka odprowadzającego opary z drobinkami oleju z odmy czyli odpowietrzania skrzyni korbowej, jestem przekonany, że tam znajdziesz przyczynę dzięki której znalazłeś olej w wężu od intercoolera do zaworu EGR, możesz też zdjąć wąż powietrzny przy wlocie samej turbiny i tam też będzie olej na ściankach tego węża. Olej w układzie dolotowym powietrza doładowanego to nie zawsze świadczy o przepuszczającej turbinie a właśnie w 90% to olej dostający się z odmy, aby sprawdzić turbinę wystarczy zdemontować wężyk odmy z przewodu doprowadzającego do turbo powietrze z puchy filtra powietrza, owtór z węzyka odmy w tym węzu zaślepić czymkolwiek a na zawór regulujący ciśnienie w skrzyni korbowej (ten czarny dysk widoczny na pokrywie rozrządu) nałożyć dłuższy węzyk gumowy i wsadzić jego koniec np. do plastikowej butelki po koli u umieścić ją w komorze silnika i tak pojeździć od jednej wymiany oleju do drugiej i zobaczysz ile w te butelce zbierze się oleju ale należy przedtem dokładnie wyczyścić z resztek oleju wszystkie węże i przewody idące od filtra powietrza do turbiny oraz dalej za nią do intercoolera, wypłukać intercooler oraz wyczyścić przewów i wąż idący z niego przez zawór EGR do kolektora ssącego; jeśli w tych wężach nie pojawi się olej to świadczy to tylko o tym, że olej pochodził wcześniej tylko i wyłącznie z odmy a nie z "przepuszczającej turbiny. Pozdrawiam
wolf525 Opublikowano 15 Września 2008 Autor Opublikowano 15 Września 2008 Sztomel wielkie dzięki za wyczerpującą wypowiedź poszerzyłeś również mój zasób wiedzy technicznej :> Jak tylko znajdę trochę czasu to wypróbuję Twój sposób z nadzieją, że już będzie oki!! Podzielę się wynikami jak znajdę przyczynę
jarko Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 Ja miałem dwa wycieki - jeden na gumowej złączce zaraz przy turbinie, drugi na samym IC. Olej zmianiam co 10tyś, a raczej dopiero raz zmieniałem i praktycznie nic go nie ubyło. Po usunięciu wycieków jakoś nie odczuwam za bardzo różnicy w pracy silnika - a przecież układ został uszczelniony... Piszę to do tego, że jeżeli Tobie autko bierze 2l na 10tyś i jakby to miało iść przez turbo byłby to spory wyciek i być może odczuwalny - spadek mocy. Jak koledzy wcześniej napisali - turbo zawsze coś puści, ale nie aż tyle, ja bym szukał gdzie indziej tak jak kolega Sztomel radzi Dodam tylko że wlewam oliwę motula 5W40
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się