Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ssanie po raz kolejny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy ktoś w inny sposób rozwiązał problem "braku ssania" przy niskich temperaturach?

Auto w lato zawsze paliło na 1200obr. natomiast poniżej ok 10 stopni pali od razu na 800.Przy -20 także pali na 800obr. co jest nieco męczące.

Nie ma innych problemów,nie szarpie,idzie bez problemu.Wymieniłem jak większość czujnik G62 na oryginał ale nic z tego,czyszczona przepustnica i adaptowana,wymienione świece,filtry,sonda lambda (przed katalizatorem) zawór odpowietrzający,sprawdzone wszelkie rurki.

Po rozmowie z jednym z forumowiczów gdy usunął on pompę SAI i sondę diagnostyczną to ssanie mu znikło całkowicie.Gdy ja usunąłem pompę to nic to nie zmieniło,więc pozostaje sonda diagnostyczna,którą mam zamiar zmieć bo dodatkowo wyskakują błędy z nią związane.

A przepustnica? potencjometr w niej może mieć wpływ?Dodam że przepustnica gdy nią potrząsnę to słychać coś w środku jakby latało,ale idealnie trzyma obroty,wkręca się i opada

Wesołych Świąt

Opublikowano

Ten typ tak ma. To, że obroty nie są podwyższone nie oznacza, że auto chodzi bez ssania.

Było o tym już kilka tematów, nie warto zawracać sobie tym głowy.

Ja mam usuniętą drugą sondę w ecu, sai jeszcze nie i ssanie też włącza się jak u Ciebie.

W logach wszystko ok, auto jeździ jak powinno, więc.. :wink:

Opublikowano

Wiesz co Ten Typ Tak Ma to bym rozumiał że mamy to cały czas...A ja i pewnie nie tylko Ja przez 3-4 lata miałem te obroty a teraz od 1,5 nie mam.Sondy nie masz i masz tak samo jak ja.Ja nie mam pompy a sonda pokazuje że jest niesprawna.Więc możliwe że w tej sondzie tkwi problem:)

Opublikowano

Zaryzykuj i kup używaną sprawną sondę, może będzie jak dawniej..

U siebie zauważyłem, że zawsze "jak jest" ssanie to i SAI dmucha ile może, jak obroty normalne (ok 800) to SAI się nie uruchamia.

Więc ja bym to bardziej z tą pompą powietrza łączył ale skoro Ty masz ją usuniętą (w ecu? czy fizycznie) a ssanie nadal raz jest raz nie, to zostaje kwestia sondy lub programu.

Dziwi mnie, że obroty nie są zwiększone w minusowych temperaturach bo wtedy dodatkowe paliwo+SAI szybko rozgrzały by kata i Świat był by bardziej czysty (po to głównie jest to gówno jak i druga sonda) a tak to d*pa... może tak jest napisany soft ale dla czego by nie rozgrzewać kata przy -15 a przy +10 tak? nigdy szwabów nie rozumiałem :decayed:

Opublikowano

Możesz kupić nowy zamiennik będziesz pewny że jest sprawny . Ja kupiłem ori używkę , przy mnie gość wykręcał więc myślałem że sprawna a tu lipa . Założyłem nowy zamiennik i ok.

Opublikowano

Nowy zamiennik ale czego pompy czy sondy?

Sondę przed katem sam kupiłem używkę (50 z kw :naughty:) i jestem zadowolony.

Czasem lepiej wziąć ori używkę niż lipny nowy zamiennik (jak np. sondy uniwersalne)

Opublikowano

Tak przy okazji mam takie głupie pytanie. Co to jest to SAI? Wiem że tego nie mam - bo jakbym miał to bym wiedział jak to się nazywa :grin: Widzę że to jakaś pompka czy coś? Do czego to służy?

Opublikowano

SAI (Secondary Air Injection) to inaczej pompa powietrza wtórnego, które jest "wstrzykiwane" za zaworami w celu dopalenia niespalonego paliwa. Dzięki temu katalizator szybciej się nagrzewa i zaczyna swoją pracę. APU jest klonem ANB pozbawionym tego wynalazku, podobnie jak drugiej sondy która służy do diagnostyki katalizatora.

Po wrzuceniu DP obydwa badziewia stają się zbędne.

Opublikowano
APU jest klonem ANB pozbawionym tego wynalazku, podobnie jak drugiej sondy która służy do diagnostyki katalizatora.

Z czego jestem niezmiernie zadowolony :decayed:

Opublikowano

Chodziło mi o sondę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...