Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy w B7 jest regulacja kąta pochylenia przedniego koła ?


Amano

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Postanowiłem napisać ten temat, bo jestem trochę zaniepokojony. 2 lata temu zakupiłem komplet opon michelin 225/50/17 z bieżnikiem 7-7,5mm. Opony użytkowane były tylko w okresie letnim. Zrobiłem na nich może 20 tyś km. Samochód ma przebieg 115 tyś. km. Byłem na diagnostyce, u mechanika nie ma żadnych luzów w zawieszeniu. Nikt nic nie zakwestionował. Amortyzatory mają 81 i 76 % ( tył i przód ). Ciśnienie mam nabite 2,4. Przy większym strasznie wali na dołach i nie da się normalnie jeździć.

Oglądałem niedawno opony i szczerze mówiąc nie nadają się na kolejny sezon. W innych samochodach przy takich przebiegach rocznych ( statystycznych ) opony starczają na średnio 5-6 lat.

A jak u Was Panowie ? Czy ktoś się wypowie kto ma taki motor / rozmiar opon ? Na pewno przy mniejszym litrażu i węższych oponach wygląda to inaczej. Chciałbym jednak wiedzieć czy to normalne, że to dosyć szerokie balony jak na B7 tak szybko się zużywają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jak są one zużyte czy po całosci jednakowo czy może od wewnątrz? czy tylko przód czy też tył? sprawdzałeś zbieżność u konkretnego gościa? zrobił też pomiary kątów pochylenia koła? a może wkleisz foto opon :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kątów nie kojarzę. Jutro pojadę do innego diagnostyka, zobaczę co wyjdzie. Zarówno przód jak i tył leci, z tym, że przednie szybciej. Postaram się jutro wkleić zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech zgadne,Michelin pilot sport?

micheliny są bardzo miękkie i 20tysi to właśnie ich limit,oczywiście w zależności jak i gdzie sie jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech zgadne,Michelin pilot sport?

micheliny są bardzo miękkie i 20tysi to właśnie ich limit,oczywiście w zależności jak i gdzie sie jeździ

To prawda ja swoje też z tej serii (nówki sztuki) tyle że w Toyocie załatwiłem w niecałe dwa sezony strasznie miękkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wyszło szydło z worka. Auto było stuknięte z prawe koło przez poprzedniego właściciela. Koło wciągnięte jest górą do środka. Diagnosta poprawił mi kąty z tyłu, z przodu stwierdził, że nie ma regulacji i że się nie da tego zrobić w tym modelu. Opony zdzierały się najbardziej z przodu. Niepokoi mnie kąt nachylenia, 40 stopni to dosyć dużo. Dopuszczalna norma to podobno 30 stopni.

Opony to Primacy HP

Czy ktoś z Was się orientuje jak można skorygować ten kąt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak brak regulacji to kratownica i mus naciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stawia się w specjalną ramę,mocuje i naciąga łańcuchami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na poczatek bym zrobił regulacje sankami kiedys mi sie udało na sankach wyrwać 8stopni ale jeśli z jednej strony podciagniesz kat na sankach to z 2 strony tez sie bedzie zmieniał w odwrotny sposób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIchelin HP to również bardzo ciche opony i 2 sezony max. + mocny silnik - sprawny układ hamulcowy daje taki wynik,

kolega MB 123 2.0D robił na komplecie 120 tys. km. ale to historia,

miałem Vectra C na na HP to w oczach leciał bieżnik, Goodyear Exellence w Passacie B6 - 2 sezony i wymiana - opony na 5-6 lat to Historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej sprawdzić co jest krzywe że taki duży kąt jest może zwrotnica albo wahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u blacharza. Powiedział, że potrzebna jest mu odległość między dwoma kielichami, żeby móc dobrze to naprostować. Czy ktoś wie gdzie tego szukać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim będziesz naciągał auto to sprawdź wachacze ,zwrotnicę,drążki czy wszystko jest proste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masakra, w elsie masz rozpiski jakie odległosci po miedzy maja byc , sprawdzic i pozniej bawic sie w jakies prostowanie tylko czego ? gornej podluznicy ? dolnej ? sanki krzywe ?? przeciez by nic nie pasowało, do sprawdzenia jest zwrotnica i wachacze przeciez to podstawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B7 rzeczywiście nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia koła, do B6 była taka możliwość.

Moje Audi darło prawą przednią oponę od środka. Normalna regulacja zbieżności nic nie dawała. Problem dało się rozwiązać za pomocą regulacji kątów skrętu przednich kół - możliwe że określam to nieprecyzyjnie lub niefachowo. Chodziło o to, że w skręcie koło za bardzo było pochylone do środka. Ta sytuację dało się wyregulować, ale jak to nie powiem, nie jestem mechanikiem. 

Edytowane przez Setneck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...