maestrus Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 Panowie, Kolega napisał jasno: 1. Szyby parują od wewnątrz 2. Wymienił filtr kabinowy na nowy. Zatem jedyną trafną i słuszną wskazówkę podał kolega "semir22", która powinna zwrócić uwagę "mari000". Kolego mari000 sprawa jest dość prosta: 1. Sprawdź czy dobrze założyłeś korytko nad filtrem, które zbiera wodę spływającą z szyby 2. Jeśli masz podszybie zakryte, zdejmij uszczelkę z komory silnika a następnie plastykową osłonę. Dobrze jest niestety wyjąć akumulator. 3. Dokładnie OCZYŚĆ GUMY ODPROWADZAJĄCE WODĘ Z PODSZYBIA: 1 jest właśnie pod akumulatorem a druga między aku. i serwo (przepchaj je palcem, drutem a jeśli masz dostęp do wody to weź wąż i lej do tego wody ile wlezie w podszybie żeby cały brud spłynął (WODA MUSI SWOBODNIE UCIEKAĆ pod auto). Niestety z mojego doświadczenia niezbędne jest w normalnych warunkach czyszczenie raz na rok max raz na 2 tych odpływów - ZWYCZAJNIE SIĘ ZAPYCHAJĄ! 4. Upewnij się, że działa nawiew na szybę (to raczej domyślam się, że sprawdziłeś w pierwszej kolejności). 5. Szyby parują pewnie w trybie ECO to normalne jeśli woda stoi w małych ilościach na podszybiu pod akumulatorem lub filtr jest wilgotny bo woda spływająca po szybie trafia w filtr nie w korytko. Na 100% jeśli zastosujesz się do udzielonych wskazówek szyby nie będą parować, zakładając, że nie masz dziur w podłodze i nasiąkniętych przez nie dywaników
dracus6662 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 jezeli auto parkujesz na dworze to zawsze bedzie parować chcesz czy nie chesz:wink: pewnie że zrobienie zaleceń powyzej pomoże ale nie do końca , bedą dni że tego nie odczujesz a będą takie że będzie duuzo pary ps nie wyłączaj klimy zostaw włączoną , sama się wyłaczy jak ustawisz daną temp, a włączenie klimy w czasie jazdy skutkuje duze koszta po uszkodzeniu sprzegielka sprezarki
Barto89 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Można też w ciepły dzień trochę opuścić szyby by była mała wentylacja wnętrza. Też parują mi szyby. W zimę to było coś okropnego. Na przedniej szybie od wewnątrz robił się szron... Gdy tylko jest cieplej w ciągu dnia zostawiam lekko opuszczone szyby i póki co jest lepiej niż było. Czas pokaże co wyjdzie z tego później:wink:
Biszczan Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Panowie,Kolega napisał jasno: 1. Szyby parują od wewnątrz 2. Wymienił filtr kabinowy na nowy. Zatem jedyną trafną i słuszną wskazówkę podał kolega "semir22", która powinna zwrócić uwagę "mari000". Kolego mari000 sprawa jest dość prosta: 1. Sprawdź czy dobrze założyłeś korytko nad filtrem, które zbiera wodę spływającą z szyby 2. Jeśli masz podszybie zakryte, zdejmij uszczelkę z komory silnika a następnie plastykową osłonę. Dobrze jest niestety wyjąć akumulator. 3. Dokładnie OCZYŚĆ GUMY ODPROWADZAJĄCE WODĘ Z PODSZYBIA: 1 jest właśnie pod akumulatorem a druga między aku. i serwo (przepchaj je palcem, drutem a jeśli masz dostęp do wody to weź wąż i lej do tego wody ile wlezie w podszybie żeby cały brud spłynął (WODA MUSI SWOBODNIE UCIEKAĆ pod auto). Niestety z mojego doświadczenia niezbędne jest w normalnych warunkach czyszczenie raz na rok max raz na 2 tych odpływów - ZWYCZAJNIE SIĘ ZAPYCHAJĄ! 4. Upewnij się, że działa nawiew na szybę (to raczej domyślam się, że sprawdziłeś w pierwszej kolejności). 5. Szyby parują pewnie w trybie ECO to normalne jeśli woda stoi w małych ilościach na podszybiu pod akumulatorem lub filtr jest wilgotny bo woda spływająca po szybie trafia w filtr nie w korytko. Na 100% jeśli zastosujesz się do udzielonych wskazówek szyby nie będą parować, zakładając, że nie masz dziur w podłodze i nasiąkniętych przez nie dywaników Chyba zapomniałeś ile rzeczy ma wpływ na to czy szyby parują od wewnątrz. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
maestrus Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Chyba zapomniałeś ile rzeczy ma wpływ na to czy szyby parują od wewnątrz. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Nie zapomniałem, możemy porozmawiać o tym po fizycznemu jeśli Kolega woli wchodząc w strukturę szkła i materiałów włącznie. Tak się składa, że w tej materii mogę szeroko opracować temat ;-) Uprościłem dla Kolegi temat maksymalnie aby poradził sobie z problemem tak naprawdę z grubsza bo nie chodzi o to, żeby się tutaj licytować a jak widać większość osób potrafi się jedynie licytować komentując czyjeś wypowiedzi jak sam Kolego to zrobiłeś, które nie wnoszą nic do tematu i nie pomogły Koledze rozwiązać problemu w ogóle!
Biszczan Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 A gdyby odpływy w podszybiu mial czyste to co byś wtedy napisał ? Wymień filtr kabinowy - to jedyne słuszne rozwiązanie ? Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
maestrus Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 A gdyby odpływy w podszybiu mial czyste to co byś wtedy napisał ? Wymień filtr kabinowy - to jedyne słuszne rozwiązanie ?Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Kolego tego bym nie napisał. Jeśli jeszcze nie zauważyłeś to patrz zdanie pierwsze cyt. "wymieniłem filtr kabinowy". Najpierw naucz czytać się ze zrozumieniem potem komentuj bo dla mnie temat rozmowy z Tobą jest zamknięty gdyż nie wnosi nic do sprawy. Potem Koledzy przez takich jak Ty czytają za przeproszeniem durne i niekonstruktywne wypowiedzi całymi godzinami zamiast znaleźć szybką odp. na temat swojego problemu lub taką, która nakieruje ich na rozwiązanie. Póki co Twoje wypowiedzi były niekonstruktywnym a wręcz inflantywnym komentarzem do mojej wypowiedzi dlatego nie widzę najmniejszego sensu ich dalszego kontynuowania. Jeśli chcesz i masz coś mądrego do powiedzenia to najpierw wróć do pytania kolegi bo jak widać z Twojego pytania, które skierowałeś do mnie chyba nie przeczytałeś uważnie a piszesz co Ci "ślina na język przyniesie". Potem daj coś od siebie i naprowadź Kolegę mari000 na rozwiązanie, które czasem nie jest tak oczywiste jakby mogło się wydawać. Na tym etapie mogę zakończyć tą bezsensowną dyskusję.
Biszczan Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Daruj sobie "...Jedyną i sensowną" Tym stwierdzeniem negujesz podpowiedzi innych co do szukania przyczyny parowania szyb. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Barto89 Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 Kolego sprawdz sobie czy pod wykładziną nie masz mokrej gąbki. U mnie własnie ta gąbka pod wykładziną jest dosyć mocno przesiąknięta wodą. Przypuszczam, że to wina zatkanych odpływów. Woda zamiast spływać na zewnątrz kabiny spływa pod wykladzine. Dodam, że tylko gąbka od strona pasażera jest morka.
?ukaszP Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Hay odgrzeje kotleta... dziś sypnęło trochę śniegiem i pod wieczór po godzinnym postoju pod chmurką wracam do samochodu a wszystkie szyby zaparowane.... jedynie małe punkty moze 20 cm kwadratowych nad kratką nawiewów na przednia szybę czyste, w aucie gumowe dywaniki ogólnie parkuje co dzien w ogrzewanym garażu nie powinno byc nigdzie wilgoci, czy to od tego ze śnieg sypał mokry ? czy może nagrzewnica? (dodam ze nie wyglądają szyby na tłuste) czy fda rade sprawdzić na szybko czy nagrzewnica jest nieszczelna ? choć palca włożyć i oblukać? ps na ciepłym odparowuje szyba ale tylne okna miejscami spowija mgł, a z nawiewów leci gorące wręcz bardzo gorące powietrze ( klimy nie mogę włączyć jak na polu jest mniej niz 5 stopni da sie to obejść?) Wybaczcie ze namieszane obawiam sie roboty z nagrzewnicą....
moniuh Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 jak nie ubywa płynu chłodniczego, nie czuć go w aucie i nie ma tłustego nalotu na szybie to nie nagrzewnica. Zobacz czy dreny w podszybiu są drożne i czy nie ma za dużo wody na dywanikach. Jak się auto w środku nagrzeje mocniej niż temperatura na zew. to przy większej wilgotności powietrza, będzie się osadzała na szybie. Takie jest moje zdanie, ale mogę się mylić. Można też zobaczyć czy filtr kabinowy nie pływa w wodzie i w jakim stanie jest.
Szefcio Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 warto też sprawdzić od strony kierowcy przejście do kabiny- taka gumowa zatyczka nad pedałami, (trzeba zdjąć plastikową osłonę) bo ktoś może coś robił (ciągnął kable tamtędy) i zostawił dziurę, lub źle zabezpieczył. a to idzie do nadkola także woda może się dostać tędy do środka auta. od strony pasażera jest łatwiej bo ta sama gumowa zatyczka jest do sprawdzenia od strony komory silnika koło akumulatora z lewej strony (masa). Nie wiem jak w B5 ale w B6 dywaniki gumowe ori są kiepskie, bo gdy jest śnieg to zawsze na bucie się trochę go wniesie do auta i w momencie dodawania gazu woda dostaje się pod gumę i wtedy jest mokra plama pod wycieraczką- także niekoniecznie możecie mieć coś nieszczelnego. Warto też jak się jeździ dużo samemu (gdy mało się otwiera szyby) od czasu otworzyć szyby i przetrzeć krawędzie- gdyż np po myciu między szybą a uszczelką robi się taka "mgła" wtedy nie do końca uszczelnia to i podczas jazdy boczne szyby mogą parować- nawet czasami samo otwarcie szyby wystarcza. Dodatkowo uwagi kolegi MAESTRUS uważam za bardzo trafione i pomocne w tym temacie-zdecydowanie od tego bym zaczął.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się