Falkon1973 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 :wallbash:no dzięki pozostaje tylko wyskok do znajomka z kompem a tak się najarałem na kontrolę dzięki za info
wrc.mm Opublikowano 10 Stycznia 2009 Opublikowano 10 Stycznia 2009 na kodzie 51 znajduje sie pomiar temperatury cieczy chłodz. i tu mam dylemat oturz czesto teraz sledzilem ten kod i problem polega na tym ze na poczatku moich obserwacji temp. startowała od nawet minusowych wartości przy wielkich mrozach i równo rosła w góre i od 60*C pokrywala sie z wskazówką na desce ,a ostatnio zauważylem ze wartosc na tym kodzie zaczyna sie na 50*C i stoi az temp. cieczy dojdzie do tej wartości i dalej już pokazuje przyrost temp do 90*C może ktoś wyjasnic przyczyne takiej sytuacji?? moze ktos ma podobnie ??
michu93 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 u mnie gdy wcisne co trzeba i wyswietli sie c6 to nie pokazuje mi temperatury zewnetrznej... czy to dlatego ze mam termometr w liczniku? w poprzedniej to mi się wyświetlało...
tomek a4 2.8 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 u mnie gdy wcisne co trzeba i wyswietli sie c6 to nie pokazuje mi temperatury zewnetrznej... czy to dlatego ze mam termometr w liczniku? w poprzedniej to mi się wyświetlało... U mnie tez na c6 nie pokazuje temp. zew, tylko na 55. U Ciebie pewnie też tak jest
wrc.mm Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 na kodzie 51 znajduje sie pomiar temperatury cieczy chłodz. i tu mam dylemat oturz czesto teraz sledzilem ten kod i problem polega na tym ze na poczatku moich obserwacji temp. startowała od nawet minusowych wartości przy wielkich mrozach i równo rosła w góre i od 60*C pokrywala sie z wskazówką na desce ,a ostatnio zauważylem ze wartosc na tym kodzie zaczyna sie na 50*C i stoi az temp. cieczy dojdzie do tej wartości i dalej już pokazuje przyrost temp do 90*C może ktoś wyjasnic przyczyne takiej sytuacji?? moze ktos ma podobnie ?? nastepne obserwacje to: po włączeniu zaplonu i jaknajszybszym ustawieniu kodu 51 (temp. cieczy) wyświetli minusową temp. ale i też od razu jednostajnie sobie rośnie w gore do wartości 50 i stop. potem po załączeniu silnika ta wartośc stoi i czeka az temp. cieczy przekroczy 50 i dalej wskazuje już dokladną temp.m tej cieczy do osiągniecia 88*C , 89*C. może ktoś spróbowac zrobić podobnie i odpowiedzieć czy to poprazne zachowanie czujnika?? temp. na włączonym tylko zapłonie nie powinna wzrastac na wyświetlaczu.
kbibi Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 czy ktoś wie co jest na kanale 62 i dalej ?
moro99 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 a u mnie jest inaczej na kanale 51 tzn wlacze zaplon temp cieczy jest 27 C odpale silnik i sobie pomalutku rosnie ale ... rosnie sobie do 90 ale duzo szybciej od wskaznika na cesceznaczy zajmuje mu ponad 1 czy 1.5 km dluzej aby na desce osiagnac 90C (przy bardzo niskich temp zdarza mu sie nie osiagnac (klimatronik pokazuje 90C) Gdzies cos jest nieteges ? Ma ktos pojecie co mam sprawdzic i ktorej kontrolce wierzyc ?
michu93 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 z tego co sie orientuje to chyba czujnik temperatury... i powinienes wierzyć raczej temperaturze z klimatronika.
wrc.mm Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 a u mnie jest inaczej na kanale 51 tzn wlacze zaplon temp cieczy jest 27 C odpale silnik i sobie pomalutku rosnie ale ... rosnie sobie do 90 ale duzo szybciej od wskaznika na cesceznaczy zajmuje mu ponad 1 czy 1.5 km dluzej aby na desce osiagnac 90C (przy bardzo niskich temp zdarza mu sie nie osiagnac (klimatronik pokazuje 90C) Gdzies cos jest nieteges ? Ma ktos pojecie co mam sprawdzic i ktorej kontrolce wierzyc ? moro99 a robileś tak jak ja opisywałem??? chciałbym ci poprosić o zrobienie tej czynności jeszcze raz , tzn jak tylko włączysz zapłon to odrazu ustawiaj kod 51 najlepiej jak bedzie bardzo zimno i po długim postoju najlepiej rano , i jak bedziesz miał czas to poszekaj i nie włączaj silnika aż wartość stanie na jakieś temp u mnie ttaje przy 50. pozdrawiam
ROBERT Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 U mnie temp. cieczy chlodzacej klimatronik pokazuje na 49 kanale a na 51 to jest "temp. silnika" ale ona i tak zawsze dochodzi do 90C. Dodam za mam 87 kanałow w klimatroniku.
moro99 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Opublikowano 14 Stycznia 2009 rano nie da rady bo autko stoi w grzanym garazu. sytuacja z wczoraj po pracy (10h na dworzu przy -2 , -3 C) - temp cieczy pokazywam na 27C poczekalem z zaplonem ok 1 min (zapinanie pasow zakladanie panelu do radia telefon w uchwyt takie tam czynnosci zaraz po wejsciu do auta - temp sie nie zmieniala dopiero jak odpalilem auto zaczela powoli rosnac
razk Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 a u mnie jest inaczej na kanale 51tzn wlacze zaplon temp cieczy jest 27 C odpale silnik i sobie pomalutku rosnie ale ... rosnie sobie do 90 ale duzo szybciej od wskaznika na cesceznaczy zajmuje mu ponad 1 czy 1.5 km dluzej aby na desce osiagnac 90C (przy bardzo niskich temp zdarza mu sie nie osiagnac (klimatronik pokazuje 90C) Gdzies cos jest nieteges ? Ma ktos pojecie co mam sprawdzic i ktorej kontrolce wierzyc ? u mnie jest to samo. wczoraj odpalilem auto na parkingu, ustawilem na 51 i obserwowalem co sie dzieje. na klimatroniku temperatura rosla rowno do 90*C podczas gdy na blacie zdazyla dojsc do ok 70-75*C. czy to walniety czujnik temperatury? czy usterka ta moze byc przyczyna braku ssania w niskich temperaturach? jak auto stoi w blaszaku i na termometrze pokazuje ok -1*C auto pali i wlancza sie ssanie. przy -3*C po nocy pod chmurka auto nie pali (silnik kreci ale nie lapie). czy moze to byc ten czujnik?????????
ROBERT Opublikowano 23 Stycznia 2009 Opublikowano 23 Stycznia 2009 U mnie mam 87 pozycji w "kodach klimatronika" i na 51 pozycji temp.rosnie zawsze do 90oC, temp.cieczy mam na 49 kanale. Jezeli temp.na zegarach rosnie ci tylko do 70-75oC to Wymien termostat. A czemu pali pod "blaszakiem" a nie pali pod "chmurką" tego nie wiem. To już jest wyzsza szkoła jazdy Wedłóg mnie ten czujnik nie ma nic wspólnego ze "ssaniem". Owszem im nizsza temp. silnka tym bogatsza jest mieszanka paliwa. Wiec (ja tak uwazam jak sie myle to niech Ci ktos podpowie lepiej) jakby ten czujnik mial cos wspolnego z tym "ssaniem" to tym bardziej powinienes go odpalic przy nizszej temp. bo mieszanka była by bogatsza. A tak poza tematem fajnie tak stac pod blaszakiem w te mrozy nie (ja tez tak mam ) a teść sobie stoi jakimś jeb...m fordem escortem '91r w garazu pod domem i to ogrzewanym! A tu moja Niunia marznie
wrc.mm Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 jeszcze raz poproszę o sprawdzenie kodu z czujnikiem płyny chłodzenia u mnie 51. proszę o włączenie zapłonu i szybkie ustawienie kodu 51 i odczytanie wartości i obserwacje zachowania tych wartości. moim skromnym zdaniem czujnik powinien czytac temp. cieczy jaka aktualnie jest a nie jednostajnie rosnąć w gore. u mnie tak jest : włączę zapłon ustawie kod 51 i w zależności od czasu jaki chyba ostatnio włączalem ta temp jest rożna np od -2 do 10*C jest początek, potem jednostajnie rośnie w gore (przypominam że silnik nie prasuje , płyn nie ma sie z skąd nagrzewać) i gdy dojedzie do wartości 55 zaczyna sie rozpędzać dmuchawa ,która powinna dmuchać cieple powietrze. nie podoba mi sie to , gdy włączę silnik temp. z klimatroni ka i z zegara na desce rożnie sie podnoszą przeważnie klimatroni ka wartości rosną prędzej dopiero przy ok. 80*C sie zrównają i potem juz pokazują podobnie tzn, różnica jest ok 2-3 *C . proszę mądre głowy o wyjaśnienie takiego zachowanie tego czujnika . czy tak powinno być??, chyba nie??
ROBERT Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Według mnie szybkosc wzrostu temp. na klimatroniku i na zegarach rozni sie poniewaz czujnik od "wskazówki na zegarach " jest umieszczony gdzies w bloku silnika, natomiast czujnik od klimatronika bedzie umieszczony gdzies w poblizu nagrzewnicy i przez to temp.rosnie szybciej. Jak właczysz ogrzewanie powiedzmy na 26oC i ustawisz sile dmuchawy na 70-80% to temp.na klimatroniku zacznie leciutko spadac. Z tego wniosek ze to temp. nagrzewnicy.Nie wiem czy to temp. plynu w nagrzewnicy czy moze temp. cieplego powietrza zasysanego przez dmuchawe do wnetrza pojazdu U mnie ta temp. jest na 49 kanale(mam 87 kanałow). A na 51 zawsze rosnie do 90oC i nie wiem co to jest(moze jakas nastawa,jakas żądana temp.?) W opisie "kodów klimatronika II" kanal 51 jest opisany jako temp. silnika, ale jakim prawem silnik zagrzewa sie zawsze tylko do 90oC i ani stopnia wiecej tego to juz nie rozumie Ale po co sie przejmowac takimi pierdolami. Czasami im mniej wiesz tym lepiej i głowa spokojniejsza.
razk Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Jezeli temp.na zegarach rosnie ci tylko do 70-75oC to Wymien termostat. troche zle mnie zrozumiales. Temp. na blacie dochodzi do rowniutko 90*C tylko idzie wolniej niz na klimie na kanale 51. jak na klimie jest 90*C to na blacie dochodzi dopiero do ok. 75*C. wtedy na klimie utrzymuje sie dokladnie na 90 a na blacie rosnie dalej az osiagnie 90.
ROBERT Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 No bo jak napisalem przedtem ten czujnik od klimy musi byc gdzies w poblizu nagrzewnicy i tam temp. rosnie najszybciej,a czujnik od wskazan temp.na blacie jest w bloku silnika(dokladnie w poblizu termostatu). Jak wiadomo cieplo unosi sie do góry ,a nagrzewnica jest najwyzej. A co do termostatu to
kbibi Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zmienie troszkę myśl poprzednika Czy to możliwe żeby na klimatronicu na kanale 62 (przynajmniej u mnie) znalazł bym średnie spalanie przy tej pogodzie zaczyna się od 18-19 rano po nocy i schodzi do ok 11 jak się porządnie rozgrzeje- w mieście na trasie nie sprawdzałem- mogę się mylić jak jest u was? Nie mam fisa wiec nie mam porównania
razk Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 jeszcze raz poproszę o sprawdzenie kodu z czujnikiem płyny chłodzenia u mnie 51.proszę o włączenie zapłonu i szybkie ustawienie kodu 51 i odczytanie wartości i obserwacje zachowania tych wartości. moim skromnym zdaniem czujnik powinien czytac temp. cieczy jaka aktualnie jest a nie jednostajnie rosnąć w gore. u mnie tak jest : włączę zapłon ustawie kod 51 i w zależności od czasu jaki chyba ostatnio włączalem ta temp jest rożna np od -2 do 10*C jest początek, potem jednostajnie rośnie w gore (przypominam że silnik nie prasuje , płyn nie ma sie z skąd nagrzewać) i gdy dojedzie do wartości 55 zaczyna sie rozpędzać dmuchawa ,która powinna dmuchać cieple powietrze. nie podoba mi sie to , gdy włączę silnik temp. z klimatroni ka i z zegara na desce rożnie sie podnoszą przeważnie klimatroni ka wartości rosną prędzej dopiero przy ok. 80*C sie zrównają i potem juz pokazują podobnie tzn, różnica jest ok 2-3 *C . proszę mądre głowy o wyjaśnienie takiego zachowanie tego czujnika . czy tak powinno być??, chyba nie?? na Twoja prosbe sprawdzilem i ten kanal 51 to rzeczywiscie jakas czarna magia wlaczylem zaplon, ustawilem na 51 i co widze? temp. rosnie od 11 rownomiernie co 1 stopien czuje ze jakbym odpowiednio dlugo potrzymal tak na zaplonie (wylaczony silnik) to doszloby do 90
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się