powaguspisz Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Chyba jedynym kłopotliwym tematem 2,4 V6 jest uszczelka pod pokrywą zaworów, lubi ciec po za tym nie słyszałem o niczym innym o ile jednostka jest zadbana, a nie szlam i syf jeżdżący. Automat zamula, opóźnienia czasowe do 0-100 są przepaścią polecam zdecydowanie manual.
mirek31071977 Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) Ja tylko i wyłącznie manual i avant .Jak nie znajdę 1,8T to chyba te 2,4.Myślałem też nad 3,0 ale jednak chyba nie.Koniec roku i ceny lecą w dół.Kto chce sprzedać na siłę to zjeżdża dosyć ostro.Dopóki nie sprzedam drugiego auta żebym miał już na te B6 to sobie mogę tylko pooglądać.Zobaczę.Może znajomy mojego mechanika coś mi przytarga z DE bo ja ciągle nie mam czasu żeby nawet coś blisko mnie pooglądać.Rozrząd do 2,4 z pompą ok,700 jak pytałem na dobrych częściach.A jak tu z akcją pt.zapchane katy i wypadanie zapłonów itp.Są takie jazdy jak w 3,0,że wycinka,wyłączenie sond itd? A jak z tymi napinaczami co pisze czarownik?To poważny częsty problem czy "tylko" sporadyczny? Edytowane 24 Października 2014 przez mirek31071977
koscielny Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Odgrzewam temat.Macie jakieś nowe informacje na temat tego silnika?Dużo poczytałem i zaczynam 2,4 brać pod uwagę bo 1,8T ciężko coś fajnego wyhaczyć.2,4 jest mało ale za to chyba szybciej można znaleźć ciekawy egzemplarz i jednak tańszy od T.Szukam coś mało problemowego i fajnie jeżdżącego pod LPG.Coś dla ludzi przed 40 i 2,4 do mnie przemawia.Po tym co teraz mam z każdego B6 z większym silnikiem na pewno będę zadowolony.Jedynie szkoda,że tu Q nie ma ale trudno.Pozdrawiam. w lutym stuknie roczek jak kupilem takowy egzemplarz; obecnie prawie 240kkm, ja zrobilem popd 15; olej faktycznie trochę mi bierze i czas mi na wymiane wtryskow LPG (kupilem z inestalacja) bo zaczyna błedy zapłonu sypać, ale to już czas (ponad 40kkm na instalacji ma niby); ja jestem zadowolony z zakupu, choc zaluje ze mam skrzynie tylką 5tke (na autostrade 6-biegowa jak znalazl) pzdr pzdr Odgrzewam temat.Macie jakieś nowe informacje na temat tego silnika?Dużo poczytałem i zaczynam 2,4 brać pod uwagę bo 1,8T ciężko coś fajnego wyhaczyć.2,4 jest mało ale za to chyba szybciej można znaleźć ciekawy egzemplarz i jednak tańszy od T.Szukam coś mało problemowego i fajnie jeżdżącego pod LPG.Coś dla ludzi przed 40 i 2,4 do mnie przemawia.Po tym co teraz mam z każdego B6 z większym silnikiem na pewno będę zadowolony.Jedynie szkoda,że tu Q nie ma ale trudno.Pozdrawiam. w lutym stuknie roczek jak kupilem takowy egzemplarz; obecnie prawie 240kkm, ja zrobilem popd 15; olej faktycznie trochę mi bierze i czas mi na wymiane wtryskow LPG (kupilem z inestalacja) bo zaczyna błedy zapłonu sypać, ale to już czas (ponad 40kkm na instalacji ma niby); ja jestem zadowolony z zakupu, choc zaluje ze mam skrzynie tylką 5tke (na autostrade 6-biegowa jak znalazl) pzdr pzdr jeszcze nt spalania... mam średnio ciezką nogę, wiec spalanie nie porywa... na trasie zejde do 10,5-11, natomiast w miescie w granicach 14-16 LPG
pacos Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Niebardzk rozumiem idee tych skrzyni 6-biegowych. U mnie przy 100kmh jest 2500 obr, a ostatnio jezdzilem bora 2.8 4motion ze skrzynia 6 i na 6 biegu mial przy 100kmh mial dokladnie te same obroty wiec niby taka skrzynia a jazda w trasie na takich samych obrotach.. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
koscielny Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Niebardzk rozumiem idee tych skrzyni 6-biegowych. U mnie przy 100kmh jest 2500 obr, a ostatnio jezdzilem bora 2.8 4motion ze skrzynia 6 i na 6 biegu mial przy 100kmh mial dokladnie te same obroty wiec niby taka skrzynia a jazda w trasie na takich samych obrotach.. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 szczerze to sam jestem ciekawe... bo tak mi się wydawało, że obroty powinny być niższe nie miałem okazji jeździć 6-biegówka, więc się nie wiem z doświadczenia
Mlody:) Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Mam 6 i 5 biegowe Audi. Dużo komfortowiej jeździ się tym z 5 biegową skrzynią. W A6 C5 z 6 biegami skrzynia jest tak krótka, ze ciągle trzeba wachlować lewarkiem, na początku wydaje się to fajne, ale na dłuższa mete jest bardzo męczące. Jeśli chodzi o obroty przy 100 km to różnica jaka zaobserwowałem wynosi 100-200 obr/min na rzecz 6 biegów, wiec jak dla mnie nie zauważalna.
pacos Opublikowano 16 Grudnia 2014 Opublikowano 16 Grudnia 2014 Własnie troche moim zdaniem nieporozumienie takie niewielkie różnice w tych obrotach, mam w domu a6 1.9 130km ze skrzynią 5biegów i jeździłem kiedyś passatem 115 albo też 130KM wlasnie z 6 i nie widziałem różnicy, może 100 obr. Natomiast u kolegi w bmw e46 po lifcie w dieslu 2.0 jest skrzynia 6 i tam jest większa różnica (w sumie nie wiem jakie obroty są na skrzyni 5) bo 100kmh ma przy około 1600-1700obr gdzie na ogół chyba na 5 jest koło 2000obr.
koscielny Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Własnie troche moim zdaniem nieporozumienie takie niewielkie różnice w tych obrotach, mam w domu a6 1.9 130km ze skrzynią 5biegów i jeździłem kiedyś passatem 115 albo też 130KM wlasnie z 6 i nie widziałem różnicy, może 100 obr. Natomiast u kolegi w bmw e46 po lifcie w dieslu 2.0 jest skrzynia 6 i tam jest większa różnica (w sumie nie wiem jakie obroty są na skrzyni 5) bo 100kmh ma przy około 1600-1700obr gdzie na ogół chyba na 5 jest koło 2000obr. wszystko chyba zależy od designu skrzyni danego modelu auta :/ ja w swojej 5-stopniowej 100km/h mam przy obrotach 2500-2600, a fakt, że jak człowiek wypadnie na autostradę to ciężko tak wolno jechać
soul87 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2014 (edytowane) roznica w b6 jest taka ze 6 biegowka w 2.4 bdv na 6 biegu przy 100km/h ma okolo 2000rpm... roznice 6 biegu sa widoczne jeszcze bardziej przy wyzszych predkosciah a nie jak porownujecie 100km/h .... bede mial chwile prostej to sprawdze ile jest przy 140km/h ale chyba nawet 3000rpm nie tyka... Edytowane 17 Grudnia 2014 przez soul87
Mlody:) Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 W takim razie ja sprawdzę w swoim 5 biegowym modelu i będziemy mogli porównać
soul87 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2014 sens mojej wypowiedzi ogolnie jest taki ze nie mozna porownywac 6 biegu w sensie ze na ostatnim biegu skrzynia 5 biegowa a 6 biegowa to 400rpm roznicy albo 500... przewaga 6 biegowki rosnie wprostproporcjonalnie do predkosci , przy 100km/h bedzie to 400-500rpm roznicy a przy 140 juz 800rpm na przykald a przy 160km/h roznica moze byc juz 1000rpm w stosunku do skrzyni 5 biegowej a to przy podrozy autostrada np z ta predkoscia przez dluzszy czas to juz bardzo duza roznica.
pacos Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Jezeli naprawdę tak to działa to nie wiedziałem więc jest w tym logika
apw911 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Opublikowano 10 Stycznia 2015 To jakie macie obroty przy 140-150km/h na ostatnim biegu?
koscielny Opublikowano 10 Stycznia 2015 Opublikowano 10 Stycznia 2015 ja przy 100km/h mam obroty w granicach 2500-2600 natomiast przy 120km/h mam juz ok 3100 nie pamietam przy 140km, ale chyba coś po 3600 ja przy 100km/h mam obroty w granicach 2500-2600 natomiast przy 120km/h mam juz ok 3100 nie pamietam przy 140km, ale chyba coś po 3600 oczywiście skrzynia 5 manual
rybus85 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 To jest taki sam silnik jak w A6 C6? Bo przymierzam się do A6. A to jedyny normalny silnik. Reszta to diesle i TFSI. Oczywiście zaraz LPG U siebie mam LPG już od około 50tyś i jeździ jak złoto(2.0 ALT).
soul87 Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Opublikowano 30 Marca 2015 Nie to zupełnie inne silniki niż w c6
rybus85 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 To muszę gdzie indziej zasięgnąć opinii o tym silniku
mirek31071977 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 W C6 i tylko w C6 było te 2,4 na łańcuchu 177 KM ale rozrząd od grodzi .Tak kmioty pomodyfikowali.Zaczęły się LL i jak jeszcze badzieny olej to masz cyrki jak na filmie.Prawdopodobnie walnięte napinacze .4 koła na dzień dobry z robotą.
soul87 Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Opublikowano 30 Marca 2015 LL zaczelo sie od 2000roku i a4 b6 . a6 c5 po lifcie
jolley Opublikowano 10 Marca 2017 Opublikowano 10 Marca 2017 Witam Pozwoliłem sobie odgrzać temat. Panowie, chciałem zażyć Waszych opinii na temat 2.4 po jego dłuższym użytkowaniu (temat już trochę ma). Jak się sprawują te silniki? Czy jest tu ktoś z Was, kto żałuje np. z przejścia z 1.8t na 2.4? Biorę oba pod uwagę i nie do końca wiem jaką podjąć decyzję. Jedno wiem, iż 1.8t raczej nie będę modował, więc pewnie zostanę przy serii (max to jakiś chip). Więc kręcenia 200km+ u mnie na pewno nie będzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się