DareQ Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Witam, Chcialbym prosic kogos kto dobrze operuje ETKA o podanie listy czesci ktore nalezy wymienic przy: 1. Wymianie turbosprezarki 2. Czyszczeniu kolektora ssacego 3. Czyszczeniu kolektora wydechowego 4. Czyszczeniu EGR'a Silniku AWX (rok 2001). Chodzi mi o wszystkie uszczelki, oringi, sruby, wszystkie elementy jednorazowe. Musze tez wymienic przewod podcisnieniowy N75->turbo - musi byc ori czy moze byc inny (jaki? jakies specjalne typy w specjalnych oplotach)? Mile widziane beda rowniez wszystkie uwagi i sugestie dotyczacego czynnosci ktore musze wykonac Dzieki!
AndyN Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Może to jakoś pomoże: Turbina Kolektor ssący Kolektor wydechowy EGR
DareQ Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Może to jakoś pomoże: Dzieki za screeny Pytanie tylko co wymieniac? Chyba nie wszystko Kolektor wydechowy widze tylko jedna mala uszczelke - blad na rysunku? Kwestia turbiny: - nie widze zeby byla uszczelka miedzy turbo a kolektorem... Nie wystepuje? - sruby, podkladki: mozna z powrotem uzyc te same czy musza byc nowe?
lukaszr Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Musisz zwrócić uwagę na: uszczelki: turbina-wydech; połączenie z rurą olejową na wyjściu, pod kolektor wydechowy i ssący, do EGR (2 szt) - nie ma uszczelki pomiędzy turbina a kolektorem wydechowym. śruby (też te dwustronne), nakrętki, podkładki: do kolektorów, do turbiny, EGR - najlepiej nowe. pierścienie uszczelniające - najważniejszy na rurę wyjściową w stronę intercoolera; poza tym na całą drogę od turbiny, przez intercooler i do EGR - warto przy okazji wszystko przeczyścić włącznie z intercoolerem. Możesz mieć problem z odkręceniem nakrętki rury zasilającej turbo w olej - ja musiałem uciąć rurkę i wstawić nową - giętką. Poza tym ETKA nie do końca pokazuje jak jest w rzeczywistości w AWX,AVF (są malutkie nieścisłości). Dodatkowo mam pytanie: po co chcesz odkręcać kolektory ? Jeżeli nie masz przedmuchów, nic się nie dzieje i nie widać dużej ilości nagarów to nie ma sensu tego ruszać. Pamiętaj, że przy odkręcaniu kolektorów (głównie wydechowego) możesz pozrywać te śruby dwustronne, bo raczej na pewno będą zapieczone, a najgorzej jak zostanie coś w bloku głowicy - wtedy jest duży problem. Poza tym przy zakładaniu najlepiej używać jest klucza dynamometrycznego i przykręcić wszystko z odpowiednimi momentami.
DareQ Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Turbo bede wymienial z powodu poruszonego w watku: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_niepokojacy_dzwiek-t17053.0.html Diagnoze potwierdzil (po osobistym odsluchaniu) mistrz Piotrus z AKP - jeszcze raz chcialbym mu tutaj za to podziekowac Możesz mieć problem z odkręceniem nakrętki rury zasilającej turbo w olej O tym Piotr rowniez wspominal - polewam wiec wczesniej sruby odpowiednim odrdzewiaczem Dodatkowo mam pytanie: po co chcesz odkręcać kolektory ? Jeżeli nie masz przedmuchów, nic się nie dzieje i nie widać dużej ilości nagarów to nie ma sensu tego ruszać. Kolektory i EGR chce wyczyscic z tego wzgledu, ze to tam gromadzi sie "nieusuwalny" nagar. Decyzje o czyszczeniu calego dolotu podejme po jego obejrzeniu (po wyciagnieciu turbo, EGR). EGR poki co nie cieknie, na laczeniach rur w dolocie są sladowe ilosci oleju. Do IC ciezko sie dostac... a pewnie nikt tam od nowosci nie zagladal Pamiętaj, że przy odkręcaniu kolektorów (głównie wydechowego) możesz pozrywać te śruby dwustronne, bo raczej na pewno będą zapieczone, a najgorzej jak zostanie coś w bloku głowicy - wtedy jest duży problem. Poza tym przy zakładaniu najlepiej używać jest klucza dynamometrycznego i przykręcić wszystko z odpowiednimi momentami. Wlasnie tego sie obawiam. Jezeli odrdzewiacze nie pomoga, bedzie duzy opor a nie bedzie widac duzej ilosci syfu to pewnie sobie odpuszcze.
lukaszr Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 O tym Piotr rowniez wspominal - polewam wiec wczesniej sruby odpowiednim odrdzewiaczem Z Piotrusiem na bieżąco dyskutowałem przy wymianie mojej turbiny i powiedział Tobie to pewnie poprzez moje doświadczenie, bo rzadko kiedy są problemy z odkręceniem. Kolektory i EGR chce wyczyscic z tego wzgledu, ze to tam gromadzi sie "nieusuwalny" nagar. Trzeba to najpierw sprawdzić - nie ma co ruszać jeżeli nie ma potrzeby. Decyzje o czyszczeniu calego dolotu podejme po jego obejrzeniu (po wyciagnieciu turbo, EGR). EGR poki co nie cieknie, na laczeniach rur w dolocie są sladowe ilosci oleju. Do IC ciezko sie dostac... a pewnie nikt tam od nowosci nie zagladal Decyzję podejmij od razu - jak wymieniasz turbinę to wyczyść cały dolot włącznie z intercoolerem - ja czyściłem wszystko i mam spokój, a dojście do tego wcale nie jest utrudnione. Wlasnie tego sie obawiam. Jezeli odrdzewiacze nie pomoga, bedzie duzy opor a nie bedzie widac duzej ilosci syfu to pewnie sobie odpuszcze. Dobrze to po prostu przeanalizuj przed odkręceniem. Poza tym w Inter Cars jest fajny środek - olej penetrująco-odrdzewiający z efektem zamrażania: http://www.nokaut.pl/oferta/rost-flash-500ml-preparat-penetrujaco-smarujacy-z-efektem-zamrazania.html To polecam używać przy tych czynnościach co będziesz wykonywał.
DareQ Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Zaczalem spisywac wszystko co potrzebne i mam kilka pytan: 1. Łaczenie rurki od EGR z kolektorem wydechowym: wg ETKI jest tam uszczelka i 2 sruby imbusowe. Z tego co widzialem to są tam nakretki samozabezpieczajace, a co ze srubami?? Wystaja z kolektora, sa do niego wkrecane? 2. Polaczenie turbo - kolektor wydechowy: ETKA podaje ze sa albo imbusy albo nakretki samozabepieczajace. W rzeczywistosci sa nakretki, znowu brakuje informacji o srubach 3. Gdzie znajde nr uszczelki miedzy turbo a wydechem? 4. Czy turbo ma wbudowane na wyjsciu sruby do skrecenia z wydechem czy to tez sa dwustronne i trzeba je dokupic?
lukaszr Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 1. Łaczenie rurki od EGR z kolektorem wydechowym: wg ETKI jest tam uszczelka i 2 sruby imbusowe. Z tego co widzialem to są tam nakretki samozabezpieczajace, a co ze srubami?? Wystaja z kolektora, sa do niego wkrecane? Tak, jest uszczelka między rurą EGR, a kolektorem i z tego co mi wiadomo ma numer 038 131 547 A. Nie ma tam śrub imbusowych tylko nakrętki (N 902 002 01), które nakręca się na śruby dwustronne wystające z kolektora. Śruby imbusowe są, ale od drugiej strony rurki, czyli tam gdzie łączy się z EGR i tam też jest uszczelka (061 131 547 D). 2. Polaczenie turbo - kolektor wydechowy: ETKA podaje ze sa albo imbusy albo nakretki samozabepieczajace. W rzeczywistosci sa nakretki, znowu brakuje informacji o srubach Jak kupujesz nową turbinę to ona ma już w sobie wkręcone śruby dwustronne. Kupujesz tylko nakrętki (N 902 002 01) i wszystko. Uszczelka ma numer 3A0 253 115 - kup w ASO, bo ona jest taka metalowa. Jakby w turbinie nie było tych śrub dwustronnych to mają one numer N 044 514 5. 3. Gdzie znajde nr uszczelki miedzy turbo a wydechem? Masz napisane wyżej. 4. Czy turbo ma wbudowane na wyjsciu sruby do skrecenia z wydechem czy to tez sa dwustronne i trzeba je dokupic? To zależy - jak kupisz nową to śruby będą, jak regenerowana to są lub nie ma - bywa różnie. P.S. Do tej nakrętki nr 2 na rysunku trochę ciężko jest dojść, mimo, że odkręcisz rurkę od EGR. Ja wziąłem końcówkę do klucza i taki łamany imbus w kształcie litery L żeby to jakoś odkręcić. I kup sobie ten odrdzewiacz z zamrażaniem - bardzo pomaga.
DareQ Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Lukasz - dzieki za pomoc Teraz leje po srubach czyms takim: http://www.beps.pl/img/MOTIP/573.jpg Wersje z zamrazaniem tez juz mam http://www.beps.pl/img/MOTIP/589.jpg Poza tym przy zakładaniu najlepiej używać jest klucza dynamometrycznego i przykręcić wszystko z odpowiednimi momentami. Gdzie moge znalezc informacje o momentach dokrecania?
lukaszr Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Gdzie moge znalezc informacje o momentach dokrecania? W ELSIE, ale żebyś już nie szukał to masz to TUTAJ. Masz tam wszystko czyli: jak wymontować turbosprężarkę, kolektor wydechowy i ssący, EGR oraz intercooler wraz z momentami dokręcenia wszystkich rzeczy. Dodatkowo jak będziesz wszystko montował to wszystkie śruby i nakrętki spryskaj smarem temperaturowym - ja używałem w sprayu: http://www.semicon.com.pl/katalog/?id_p=251&p=2&id_pr=141
DareQ Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Lukaszr dzieki Jak tylko zbiore to wszystko do kupy to podam cala liste - moze ktos kiedys skorzysta
krzysiek23 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 rzeczywiscie uwazaj na kolektor wydechowy mi przy zmianie turbo i czyszczeniu wszystkiego juz przy wkrecaniu urwala sie szpilka i zostala w glowicy(gorna od strony skrzyni ciezki dostep)jednak udalo mi sie to rozwiercic na wiekszy wymiar i koles dotoczyl mi 3 dodatkowe(2 na zapas)z jednej str.o wiekszym gwincie do glowicy a z drugiej o tym samym co stare...szpilki w ASO sa b.tanie ale nawet nieprobowalem ich wykrecac zeby niepourywac reszty,powymienialem uszczelki na ssacym i wydechu i poskrecalem(szczerze powiem ze wydechowego niewarto odkrecac jest tam troche sadzy ale to znikoma ilosc ktora ciagle jest wydmuchiwana do wydechu wiec nagarow niema przynajmniej u mnie niebylo,natomiast ssacy wyczysc,bo tam czasami zbiera sie maz ale jego jest latwo odkrecic)powodzenia
lukaszr Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Jak tylko zbiore to wszystko do kupy to podam cala liste - moze ktos kiedys skorzysta :przebiegly Ja praktycznie całą listę mam tylko chyba w pracy na komputerze. Jak znajdę to wrzucę, bo też przygotowywałem się do wyciągania wszystkiego, ale zrezygnowałem.
AndyN Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 W ELSIE, ale żebyś już nie szukał to masz to TUTAJ. To z ELSY pochodzi?
DareQ Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Musze tez wymienic przewod podcisnieniowy N75->turbo - musi byc ori czy moze byc inny (jaki? jakies specjalne typy w specjalnych oplotach)? A co z wezykiem podcisnieniowym - musi byc z ASO bo sprzedaja go po 5m
lukaszr Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 A co z wezykiem podcisnieniowym - musi byc z ASO bo sprzedaja go po 5m :shocked Najlepiej ORI. Z tego co wiem to chyba można kupić daną długość liczoną w metrach, a nie cały odcinek 5m. Ktoś ostatnio o tym pisał na forum, ale musisz się upewnić.
DareQ Opublikowano 14 Września 2008 Autor Opublikowano 14 Września 2008 Przeszczep sie udał Wykonane wszystkie czynności oprócz czyszczenia kolektora wydechowego - rzeczywiscie nie było co czyścić więc nie ryzykowałem odkręcania. Nakretka rurki olejowej doprowadzającej olej poddala sie po potraktowaniu jej zamrazaczem W ETCE rzeczywiscie jest cos pomieszane z czesciami do dolotu. Są w sumie 3 uszczelki: na wyjsciu turbo, za IC na laczeniu rur i przy EGR. Reszta jest na opaskach. Lista czesci: EGR - dolot 3C0 145 117F - pierscien uszczelniajacy (EGR-waz cisnieniowy) EGR - kolektor ssacy N909 273 02 - oring 1szt EGR - kolektor wydechowy 069 131 547D uszczelka 'rurka laczaca' - EGR 1szt 038 131 547A - uszczelka 'rurka laczaca' - kolektor wydechowy 1szt N902 002 01 - nakretka kolnierz 6cio katna z samozabezpieczeniem - 2szt kolektor ssacy 028 129 717D - uszczelka do kolektora ssacego - 1szt N902 006 03 sruba inbusowa kolnierzowa szt. 6 (opcjonalnie) turbo turbo - wydech 3A0 253 115 uszczelka 1szt N902 002 01 - nakretka kolnierzowa 6cio katna z samozabezpieczeniem 3szt N044 514 5 - sruby gdyby nie bylo w turbosprezarce - 3szt turbo - kolektor wydechowy N902 002 01 - nakretka kolnierz 6cio katna z samozabezpieczeniem 3szt N044 514 5 - sruba gdyby nie bylo w turbosprezarce - 1szt (2 zostaja w kolektorze) turbo - IC 3C0 145 117 - pierscien uszczelniajacy turbo - rura do ic 1szt turbo - rurka olejowa powrot 028 145 757 - uszczelka 1szt N905 927 03 - sruba z lbem 6k z kolnierzem i samozabezpieczeniem 2szt dolot 3C0 145 117F pierscien uszczelniajacy za IC 1szt inne: pasta termiczna do smarowania gwintow przy zakladaniu, zapobiegajaca zapiekaniu sie srub odrdzewiacz + zamrazacz Kupilem turbo bez kroćca do rurki doprowadzającej olej. Wymontowałem go ze starej, jednak potrzebny jest miedziany pierścień uszczelniający, którego nie można kupić osobno w ASO, występuje tylko w komplecie z króćcem za ktorego wołają cos ok 80zl 028 145 786 krociec srubowy z pierscieniem uszczelniajacym Nafta do czyszczenia EGR, kolektora ssacego Benzyna ekstrakcyjna do przeplukania IC Skrzynka piwa na czas operacji 1L Wyborowej na oblanie bezawaryjnej eksploatacji
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się