Jump to content
IGNORED

Różnice pomiędzy silnikami przed i po liftowymi 2.0TDI


Damian92
 Share

Recommended Posts

Witam, mam pytanie w związku z silnikami przed i po liftowymi...

Jak dobrze wiemy konstrukcja silników przed liftowych tzn. CAG (120KM, 136KM, 143KM) i CAH (163KM, 170KM) jest taka sama. Róznią sie tylko turbiną...

Jak wygląda sprawa z silnikami po liftowymi? CGLC (177KM) i CNHA (190KM)

Czy jest możliwość przełożenia turbosprężarki z silnika CNHA (190KM) do silnika CAG?

Czy sprzęgło z nowszego silnika pasuje do starszego?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ktos juz zakladał Turbawke od polifta Z 177 KM do CAGA :wink:

Widocznie pasuje .

Link to comment
Share on other sites

A jak wygląda sprawa ze sprzęgłem? Gdyby bylo "mocniejsze" a na dodatek kompatybilne, to rozwiązałoby to problem nieszczęsnego ślizgania sie w silnikach CAG i CAH...

Link to comment
Share on other sites

Jest sprzęgło Sachs Performance, co prawda kosztuje 450€ :

Sachs Performance Kupplung - Audi Verstärkte Kupplung - ZF SACHS - Sportkupplung - S-Performance GmbH

Podobno ma wytrzymać 155 KW, to jakieś 248 ps i 15% więcej nm, to daje mniej więcej 483 nm. Czy próbował ktoś wyciągnąć więcej niż 200 ps, czy obecnie nikt więcej nie próbuje?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Niestety, aby zamontowac turbosprężarkę CGLC (177KM) do silnika CAG, trzeba sie mocno nagimnastykowac, a wręcz nagiąć podłużnice żeby ją zmieścić (rozmawialem z użytkownikiem, który jest po zmianie). Więc najlepiej kupić od silnika CAH... :wink:

To sprzęgło Sachs Performance ktoś na forum ma, ale czy warto wydać prawie 3 razy wiecej?

Znam 2 osoby które mają w silnikach CAG/CAH 200 pare KM i nie narzekają na sprzęgło, więc można... Wszystko zależy od stylu jazdy...

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie zapodałem CAHA z wynikiem 203 KM 419 NM

Przy czym załozony ma kewlar :wink:

Link to comment
Share on other sites

Niestety, aby zamontowac turbosprężarkę CGLC (177KM) do silnika CAG, trzeba sie mocno nagimnastykowac, a wręcz nagiąć podłużnice żeby ją zmieścić (rozmawialem z użytkownikiem, który jest po zmianie). Więc najlepiej kupić od silnika CAH... :wink:

Kto zakładał to turbo i w czym jest konkretnie problem?

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie zapodałem CAHA z wynikiem 203 KM 419 NM

Przy czym załozony ma kewlar :wink:

Co miałeś na myśli pisząc kewlar? :)

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie zapodałem CAHA z wynikiem 203 KM 419 NM

Przy czym załozony ma kewlar :wink:

Co miałeś na myśli pisząc kewlar? :)

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Z tego co pamiętam to Grzechu wysyłał sprzęgło do regeneracji i okładzinę zrobili mu z kewlaru, tylko jak dobrze pamiętam to twardo mu chodziło. Może z przejechanymi kilometrami zrobiło się lepiej ....

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie zapodałem CAHA z wynikiem 203 KM 419 NM

Przy czym załozony ma kewlar :wink:

Co miałeś na myśli pisząc kewlar? :)

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

tarcze sprzegła wzmocniłem kewlarem, koszt około 150-250 pln

Link to comment
Share on other sites


Ja u siebie zapodałem CAHA z wynikiem 203 KM 419 NM
U mnie wszystko w orginale po chipie wypluła 199,7KM i 438 NM
Link to comment
Share on other sites

Niestety, aby zamontowac turbosprężarkę CGLC (177KM) do silnika CAG

a po co do tego ładować GTC1549VZ ? CGLC ma dużo większego boosta na szynie i to mu daje kopa a nie sprężarka która jest po prostu malutka, wariat na dole a góra ?. po mojemu trochę marnowanie kasy.

Niestety, aby zamontowac turbosprężarkę CGLC (177KM) do silnika CAG, trzeba sie mocno nagimnastykowac, a wręcz nagiąć podłużnice żeby ją zmieścić (rozmawialem z użytkownikiem, który jest po zmianie). Więc najlepiej kupić od silnika CAH... :wink:

zdaje się że Robert (tune up) w CAGA ma suszarkę od CGLC (206/430), w planach zdaje się GTB

Edited by marcin4x4
Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich, za niedługo otworzę nowy temat.

Napiszę tylko tyle że ja w swoim BRD mam turbo cglc :) z tego co wiem ok 210KM

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.01.2014 o 12:26, Damian92 napisał:

Czy jest możliwość przełożenia turbosprężarki z silnika CNHA (190KM) do silnika CAG?

Panowie, to w końcu jaka jest odpowiedz na pytanie, które zadał Damian?  Można do CAG wrzucić turbinę od CNH 190 KM?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...