Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie grupy logujemy w 1.8t AJL ?


80quattro

Rekomendowane odpowiedzi

po pierwsze jest tam zrobiony program , po drugie przydała by sie porzadna diagnostyka z pomiarem doładowania i cisnienia paliwa pod obciazeniem . DV wydlonda na niesprawny widac to w ostanim logu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie widze zadnegoprogramu poza seria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie widze zadnegoprogramu poza seria

bez urazy, ale jeszcze musisz logów troszkę pooglądać....

ps. no offence - nie bierz tego do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:polew::polew::polew:

Wiec prosze wskaz mi w logach gdzie ten program

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev tu masz logi z seri ajl w miare zdrowej (paliwo 95 i zurzyty n75 na nowym wysterowanie było ok 60-70% tylko nie moge znalesc logów na 98 i nowym n75 ) . jak umiesz zinterpretowac te logi to bedziesz widział gdzie jest program.

Obroty silnika Czas wtrysku ( Czas wtrysku ( Masa zasysaneg regulacja lamb Napiecie Sondy Filtr z weglem wsp. korekcji

15:29:38.591 BL:2 2000,00 RPM 1,75 ms 3,14 ms 11,18 g/s BL:7 -3,13 % 0,70 V 0,00 % 1,00

15:29:39.485 BL:2 2160,00 RPM 6,30 ms 13,26 ms 43,47 g/s BL:7 0,00 % 0,76 V 99,61 % 1,00

15:29:40.380 BL:2 2440,00 RPM 8,00 ms 17,93 ms 62,22 g/s BL:7 0,00 % 0,81 V 99,61 % 1,00

15:29:41.272 BL:2 2720,00 RPM 7,85 ms 17,42 ms 68,40 g/s BL:7 0,00 % 0,82 V 99,61 % 1,00

15:29:42.150 BL:2 3040,00 RPM 8,05 ms 18,87 ms 78,12 g/s BL:7 0,00 % 0,84 V 99,61 % 1,00

15:29:43.042 BL:2 3320,00 RPM 8,25 ms 20,15 ms 87,98 g/s BL:7 0,00 % 0,85 V 99,61 % 1,00

15:29:43.910 BL:2 3640,00 RPM 8,25 ms 20,66 ms 95,83 g/s BL:7 0,00 % 0,85 V 99,61 % 1,00

15:29:44.782 BL:2 3960,00 RPM 8,15 ms 20,91 ms 102,92 g/s BL:7 0,00 % 0,86 V 99,61 % 1,00

15:29:45.643 BL:2 4280,00 RPM 8,10 ms 21,42 ms 110,14 g/s BL:7 0,00 % 0,86 V 99,61 % 1,00

15:29:46.543 BL:2 4560,00 RPM 8,00 ms 21,67 ms 117,15 g/s BL:7 0,00 % 0,87 V 99,61 % 1,00

15:29:47.462 BL:2 4840,00 RPM 7,95 ms 21,67 ms 122,84 g/s BL:7 0,00 % 0,88 V 99,61 % 1,00

15:29:48.373 BL:2 5120,00 RPM 7,85 ms 21,67 ms 128,19 g/s BL:7 0,00 % 0,88 V 99,61 % 1,00

15:29:49.283 BL:2 5400,00 RPM 7,65 ms 21,67 ms 131,59 g/s BL:7 0,00 % 0,88 V 99,61 % 1,00

15:29:50.165 BL:2 5600,00 RPM 7,45 ms 21,67 ms 132,98 g/s BL:7 0,00 % 0,87 V 99,61 % 1,00

15:29:51.052 BL:2 5800,00 RPM 7,25 ms 21,33 ms 134,17 g/s BL:7 0,00 % 0,87 V 99,61 % 1,00

15:29:51.934 BL:2 6040,00 RPM 7,10 ms 20,91 ms 136,04 g/s BL:7 0,00 % 0,87 V 99,61 % 1,00

15:29:52.836 BL:2 6200,00 RPM 6,95 ms 20,91 ms 137,36 g/s BL:7 0,00 % 0,87 V 99,61 % 1,00

15:29:53.757 BL:2 6400,00 RPM 6,80 ms 21,50 ms 138,54 g/s BL:7 0,00 % 0,86 V 99,61 % 1,00

15:29:54.713 BL:2 6520,00 RPM 6,65 ms 21,42 ms 138,82 g/s BL:7 0,00 % 0,86 V 0,00 % 1,00

15:29:55.640 BL:2 6640,00 RPM 6,75 ms 9,69 ms 143,61 g/s BL:7 0,00 % 0,07 V 0,00 % 1,00

opoznianie zap opoznianie zap opoznianie zap opoznianie zap Obciazenie sil Obciazenie sil Obciazenie sil Cisnienie dola

15:34:16.234 BL:13 0,00 KW 0,00 KW 0,00 KW 1,50 KW BL:25 5,55 ms 6,25 ms 2,15 ms 0,00 %

15:34:17.169 BL:13 0,00 KW 0,00 KW 0,00 KW 0,75 KW BL:25 8,25 ms 7,25 ms 5,70 ms 99,61 %

15:34:18.152 BL:13 0,00 KW 0,00 KW 0,00 KW 3,00 KW BL:25 8,45 ms 8,40 ms 7,95 ms 71,09 %

15:34:19.049 BL:13 0,00 KW 0,00 KW 0,00 KW 3,00 KW BL:25 8,45 ms 8,40 ms 7,90 ms 68,36 %

15:34:19.921 BL:13 0,00 KW 0,00 KW 0,00 KW 4,50 KW BL:25 8,45 ms 8,40 ms 7,95 ms 67,19 %

15:34:20.818 BL:13 0,00 KW 2,25 KW 0,00 KW 4,50 KW BL:25 8,45 ms 8,40 ms 8,20 ms 66,02 %

15:34:21.698 BL:13 0,00 KW 2,25 KW 0,00 KW 3,75 KW BL:25 8,45 ms 8,40 ms 8,30 ms 69,92 %

15:34:22.589 BL:13 0,00 KW 1,50 KW 2,25 KW 3,75 KW BL:25 8,40 ms 8,35 ms 8,30 ms 75,78 %

15:34:23.485 BL:13 2,25 KW 3,75 KW 2,25 KW 3,00 KW BL:25 8,35 ms 8,30 ms 8,25 ms 78,91 %

15:34:24.365 BL:13 4,50 KW 3,75 KW 1,50 KW 3,00 KW BL:25 8,25 ms 8,25 ms 8,20 ms 80,08 %

15:34:25.253 BL:13 4,50 KW 3,00 KW 3,75 KW 5,25 KW BL:25 8,20 ms 8,10 ms 8,10 ms 78,52 %

15:34:26.162 BL:13 3,75 KW 3,00 KW 3,75 KW 5,25 KW BL:25 8,10 ms 7,95 ms 7,95 ms 80,86 %

15:34:27.093 BL:13 6,00 KW 2,25 KW 3,00 KW 6,75 KW BL:25 8,00 ms 7,85 ms 7,85 ms 79,69 %

15:34:28.003 BL:13 6,00 KW 2,25 KW 3,00 KW 6,00 KW BL:25 7,90 ms 7,70 ms 7,70 ms 79,30 %

15:34:28.913 BL:13 5,25 KW 1,50 KW 2,25 KW 6,00 KW BL:25 7,85 ms 7,65 ms 7,50 ms 83,20 %

15:34:29.817 BL:13 5,25 KW 1,50 KW 2,25 KW 5,25 KW BL:25 7,65 ms 7,50 ms 7,30 ms 87,89 %

15:34:30.693 BL:13 4,50 KW 0,75 KW 1,50 KW 5,25 KW BL:25 7,65 ms 7,40 ms 7,15 ms 91,41 %

15:34:31.578 BL:13 4,50 KW 0,75 KW 1,50 KW 5,25 KW BL:25 7,50 ms 7,25 ms 7,05 ms 96,09 %

15:34:32.496 BL:13 7,50 KW 3,00 KW 0,75 KW 4,50 KW BL:25 7,15 ms 6,90 ms 6,85 ms 94,92 %

15:34:33.426 BL:13 7,50 KW 3,00 KW 3,75 KW 4,50 KW BL:25 6,85 ms 6,55 ms 6,70 ms 90,63 %

15:34:34.366 BL:13 6,75 KW 2,25 KW 3,75 KW 3,75 KW BL:25 6,65 ms 6,35 ms 6,65 ms 84,38 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ujebane sprzeglo ale chetnie zrobie logi z mojego zdrowego AJLa i sobie porownazz z tym co wrzucal Kolega 80quattro

U niego ewidentnie cos nie hula czego efektem jest zapetlanie wtryskow

155g/s nawet w jego aucie jest do osiagniecia

U mnie bylo dokladnie to samo

Musialem wyrwac silnik z auta zeby znslesc przyczyne slabych osiagow

Wg mnie ma gdzies dziure ale zle sprawdzil szczelnosc

Chyba ze jego silnik juz ma slabe sprezanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym ajl-u po wymianie n-ki ina paliwie 98 przepływ był cos koło 150 g/s i czas wtrysku od 5500 obr spadły do 19 ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dopiero dzisiaj znalazłem czas żeby tu zajrzeć i trochę się zdziwiłem.

Nie wiem skąd takie przypuszczenia, że w samochodzie jest program "no name".

Samochód jest sprowadzony z Szwajcarii i jest całkowicie seryjny. Ja żadnego chipa nie wkładałem a nie wydaje mi się żeby za granicą ktoś to robił. Oczywiście pewnym nie można być ale jest to mało prawdopodobne.

Przed kupnem tego samochodu oglądałem i nawet przejechałem się innym w którym właśnie był program "typu ebay" i tamto auto nie jechało w ogóle w porównaniu do mojego (a właściciel twierdził, że ma 190 KM i myślał, że idzie strasznie).

Żeby było jasne, nigdy nie włożyłbym do mojego auta żednego wynalazku typu "chip z allegro" ani żadnego innego "drut mode".

Co do sprawdzenia szczelności to zrobiłem korek z wejściem na kompresor zatkałem otwór po zaworku odmy i wsadziłem ten korek do TIP-a od strony przepływki. Nabiłem ponad 1 bar i i nic nie syczało (tylko olej bulgotał ale wg mnie to normalne). Ciśnienie schodziło powoli. Później dla pewności zatkałem jeszcze wąż po stronie przepustnicy, nabiłem znowu ponad 1 bar i ciśnienie praktycznie nie schodziło (bardzo powoli, chyba przez ułożyskowanie turbiny). Wiecej nie pompowałem bo TIP za mocno puchnął.

Nie wiem co tu można źle sprawdzić.

Sprężania nie mierzyłem.

Powtórzę jeszcze raz jak auto się zachowuje.

Samochód nie zawsze jest przymulony. Jeśli jest przymulony to jedzie podobnie jak 1.8t 150 KM.

Jeśli jedzie normalnie to ma fabryczne osiągi (robi setkę w około 8 sekund). Jeśli chcę przyspieszyć np. na trzecim biegu od niskich obrotów (tak jak przy logowaniu) to nie moge od razu wcisnąć pełnego gazu bo wtedy jest przymulony (to się zgadza z tym co napisał gregor10). Nic nie szarpie ale mam wrażenie, że wypadają pojedyncze zapłony. Jeśli wcisnę pełny gaz przy około 3000 obr/min to jedzie normalnie. Czasami powyżej około 5000 obr/min lekko ciąg słabnie.

DV sprawdziłem ciśnieniowo i "na stole" trzyma normalnie. Chyba, że podczas jazdy coś mu się dzieje ale mało prawdopodobne.

Dodatkowo założyłem na próbę całkiem nowy DV ale o innym numerze (na trochę mniejsze ciśnienie ale tylko taki miałem całkiem nowy) i nic się nie zmieniło.

Suszarka ma luzy w normie, nie puszcza oleju itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program jest, log to potwierdza, nie przypuszcza i ja jestem tego pewny, kwestia doświadczenia.

BTW

1.Skąd wiesz że w tamtym aucie był program EBAY a nie np zepsuty osprzet silnika ? Po przejażdzce nie można tego zdiagnozować. Chyba że robiłeś logi bądź zczytywałeś ecu.

2.To że auto pochodzi ze Szwajcarii o daje prawa sądzić o tym czy program jest lub nie. Tylko logi badz odczyt ecu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błażej wyciagnij sterownik rozbierz go i zrob foto kosci.

Gregor jak jest tam program to stawiam Ci flache dobrej wódy minimum 1.5 litra a jak nie ma to Ty stawiasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregor10 Wiem, że tam był program typu "ebay" bo właściciel sam go tam wsadził i chwalił się, że dopiero teraz to mu auto idzie. A wg mnie nie jechało wogóle. Co nie znaczy, że nie było tam innych usterek.

devastation Z ciekawości rozbiorę sterownik ale nie wiem kiedy bo ciężko u mnie z czasem.

Panowie, nie chodzi tu o sprzeczanie się czy jest program czy nie. Ale sprawdzę to.

Jeśli jest, to co z nim ? Wywalić i wgrać serię (jeśli się da), czy zostawić (nie lubię takich wynalazków)?

Jeśli nie ma to co dalej, od czego zacząć ? Jak już pisałem, dużo rzeczy już wykluczyłem. Martwią mnie stuki i zapętlanie wtrysków. Czy dobrze myślę, że może brakować paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błażej wyciagnij sterownik rozbierz go i zrob foto kosci.

Gregor jak jest tam program to stawiam Ci flache dobrej wódy minimum 1.5 litra a jak nie ma to Ty stawiasz.

Trzymam za słowo :decayed: Możemy komisyjnie otworzyć ecu i zrobic odczyt dla pewności gdyby ktoś miał wątpliwości :decayed:

---------- Post dopisany at 19:43 ---------- Poprzedni post napisany at 19:40 ----------

gregor10 Wiem, że tam był program typu "ebay" bo właściciel sam go tam wsadził i chwalił się, że dopiero teraz to mu auto idzie. A wg mnie nie jechało wogóle. Co nie znaczy, że nie było tam innych usterek.

devastation Z ciekawości rozbiorę sterownik ale nie wiem kiedy bo ciężko u mnie z czasem.

Panowie, nie chodzi tu o sprzeczanie się czy jest program czy nie. Ale sprawdzę to.

Jeśli jest, to co z nim ? Wywalić i wgrać serię (jeśli się da), czy zostawić (nie lubię takich wynalazków)?

Jeśli nie ma to co dalej, od czego zacząć ? Jak już pisałem, dużo rzeczy już wykluczyłem. Martwią mnie stuki i zapętlanie wtrysków. Czy dobrze myślę, że może brakować paliwa ?

Co do przyczyn i rozwiązania problemu:

1.Stuki są bo program kicha,

2.Wtryski pętli patrz pkt 2.

Wgrać serie badź zrobić program z prawdziwego zdarzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie trzeba odczytywac zawartosci, wystarczy zobaczyc czy ktos grzebał przy kosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w AJL-u zrobić porządny program ? Przecież nikt nie chce robić na tym sterowniku. Mówię o strojeniu.

A jeśli wgrać serię to jak ? Szukać oryginalnego komputera czy wgrywać ori wsad do "czystej" kości ?

Czy jeśli się okaże, że jest program "no name" to uważacie, że tylko on jest winny za te niedomagania i wszystko inne jest ok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w AJL-u zrobić porządny program ? Przecież nikt nie chce robić na tym sterowniku. Mówię o strojeniu.

A jeśli wgrać serię to jak ? Szukać oryginalnego komputera czy wgrywać ori wsad do "czystej" kości ?

Czy jeśli się okaże, że jest program "no name" to uważacie, że tylko on jest winny za te niedomagania i wszystko inne jest ok ?

1.Jak to nikt nie chce robić na tym sterowniku ? Ja robię , uwielbiam te stare kalkulatory AEB , AJL. Czysta przyjemność.

2.Jak wgrać serie ? To proste programatorem.

3.Wgrać serie lub kupić seryjnego kompa AJL i zlogować , przetestować. Jakby był problem z dostaniem serii , mogę pomóc , a nawet użyczyć ecu z serią AJL na testy - PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawaj foto płyty

zobacz czy masz cos takiego:

8fd746a241779335med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawaj foto płyty

zobacz czy masz cos takiego:

http://images41.fotosik.pl/1151/8fd746a241779335med.jpg

nie jest to wymóg posiadania chipa , ale to wiadoma sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...