Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie grupy logujemy w 1.8t AJL ?


80quattro

Rekomendowane odpowiedzi

wszystko fajnie , tylko korekcja zapłonu dość znaczna, paliwo jakie zalane ?

świece by się przydało wymienić profilaktycznie chyba że były wymieniane, to zalać pb 98 i przelogować jeszcze raz 2+13. poza korekcja zapłonu , to reszta wzorowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece, filtr paliwa, filtr powietrza, N75, lambda - to wszystko jest nowe. Paliwo jest pb 95 ale nawet na tym chyba powinno być mniej stuku.

A czy przepływ powietrza nie jest za mały ?

Czy 1.8t bierze położenie wału tylko z czujnika na drugim wałku rozrządu ? Nie zauważyłem innego czujnika. Jeśli tak to ten pomiar jest strasznie niedokładny, po drodze od wału jest pasek + łańcuch co już może dawać spore przekłamania.

Co oznaczają kolumny "time" w bloku 002 a co w bloku 025 ? Tak samo "duty cycle" jest w bloku 007 i 025 czy to ten sam parametr ?

Druga kolumna "time" w bloku 002 i trzy kolumny "time" w bloku 025 wyglądają na czasy wtrysku na poszczególnych cylindrach, dobrze myślę ?

A pierwsza kolumna "time" w bloku 002 to jakaś suma czasów wtrysku czy jak ?

Proszę o małe szkolenie w temacie odczytu danych z logów .

Przy okazji Wielkie Dzięki dla gregor10 za sprawne dostarczenie sterownika i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy 1.8t bierze położenie wału tylko z czujnika na drugim wałku rozrządu ?

Na obudowie sprzęgła jeszcze jest halla.

Co oznaczają kolumny "time" w bloku 002

Obciążenie silnika (czas wtrysku na obrót wału) i czas wtrysku na suw pracy.

a co w bloku 025 ?

Zadane obciążenie silnika, wartość zadana obciążenia po korekcie i rzeczywiste obciążenie silnika.

Tak samo "duty cycle" jest w bloku 007

Współczynnik korekty lambda przy aktywnym odpowietrzeniu zbiornika.

i 025 czy to ten sam parametr ?

Wysterowanie N75.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Galetto dzięki, świetnie wyjaśnione. Właśnie na podobne opisy liczyłem zakładając ten temat. Jest jeszcze sporo "tajemniczych" bloków pomiarowych.

Co do stuków to może paliwo nie ma tyle oktanów co powinno. Kto wie co leją na stacji. Przy następnym tankowaniu wleję coś lepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do AJL powinno sie lac 98

na klapie wlewu paliwa masz wlepkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest tam nalepka ale wydaje mi się, że mam napisane 95/98. Jutro sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na program

I albo w nedznym wydaniu albomasz gdzies dziursko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program:grin: paliwo opór, wysterowanie n75 opór, zrób jeszcze 002+007 będzie wiadomo jak na sondzie to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby turbo padalo to nie zrobiloby 170 g przeplywu :-)

Wysłane za pomoca sputnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

programik lipton pod kazdym wzgledem, meczy tylko osprzet a nie daje w ogole wymiernego efektu w stosunku do wysiłku.

na mniejszym booscie można uzyskać lepszy efekt :)

ps kto wgrywal tego gotowca z chomika ? był już czy ktoś Ci go wgrywał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od kiedy zrobiło sie ciepło zauważyłem, że pojawia się spalanie stukowe. Próbuję znaleźć przyczynę ale na razie bez skutku.

Oto logi na paliwie 95:

Log (14 - 002,007)

Log (16 - 013,025)

Było około połowy zbiornika dolałem do pełna 98 Dynamic.

Logi na 98:

Log (15 - 002,007)

Log (13 - 013,025)

Co dziwne na 98 jest większa korekta zapłonu niż na 95. Może zbieg okoliczności a może dlatego, że to Dynamic.

Proszę o wskazówki co może być przyczyną tak mocnych stuków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz świece i w jakim stanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem ciśnienie sprężania. Wyszło około 10 barów na wszystkich cylindrach. Różnice max 0,5 bara. Piszę około bo mój ciśnieniomierz nie jest jakiś super dokładny. W każdym razie jest mniej więcej równe ciśnienie na wszystkich cylindrach.

Poza tym podmieniłem cewki na inne używane i zlogowałem. Niby najpierw stuku było mniej ale w drugim logu znowu było 9 stopni.

Więc cewki też nie rozwiązały problemu.

Log (20 - 013,025)

Log (18 - 013,025)

Co myslicie o wymianie modułu zapłonu ? Może to on coś kombinuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz kompresje czy na pewno masz 10, jak tak to nie ma co dalej szukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...