Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t szarpanie na LPG


Grztom

Rekomendowane odpowiedzi

Mam założoną instalacje gazową Stag ostatnio wymieniałem reduktor na AC R01 150 i wtryski Hana zielone, ustawiłem mapy, mapa LPG jest prawie taka sama jak PB ale przy przyspieszaniu mam problem przy pełnym dodaniu gazu autem szarpie, słychac nawet jak turbo nierowno pracuje no poprostu nie ma tego powera jaki jest na PB i czasem przełączy na benzyne. Na PB wszystko ok. Ciśnienie jakie mam ustawione to 1.15 max. spadek mam ustawiony na 0.80, gaz zadnych błędow nie ma w vagu jedynie wyświetla sonde lambda ale to i na benzynie byłby problem gdyby to ona cos robiła. Potrzebuje waszej porady, jesli bedzie potrzeba mapy wrzuce jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego zobacz mojego temata tam masz odpowiedz :D miałem to samo

sonda ma własnie dużo do gazu

u mnie powodem było ze na kompie miałem coś popalone i ecu wyzucał brak podgrzewania sondy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na benzynie nie mam z tym problemu, mysle ze gdyby to była wina sondy to i na pb nie było by mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego miałem to samo ... na PB było ok a na gazie wariował jak mu depnełem winna było ze sonda była nieżywa .... sonda była ok ale w kompie cos nie tak po wymianie kompa juz moge śmigać na gazie no i błędu niema :) zlukaj najpierw czy c oscyluje sonda na rozgrzanym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze kolega , ja też tak miałem i po wymianie sondy problem znikł . Druga sprawa to spalanie - napewno dużo pali .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pali mniej wiecej tyle co zawsze a jak wytłumaczycie to ze przelącza sie w tryb awaryjny przy tym bucie czyli musi byc spadek ciśnienia ponizej 0,80 ze sie przełącza. OStatnio jeszcze doszedł problem bo jakos strasznie długo kreci przy odpalaniu chyba wymienie swiece jeszcze a na vagu tylko błąd sondy wywala nic wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzesiu zrozum to ze ci szarpie to wina tego błędu nic wiecej a to ze go ci wywala tto albo sonda , instalacja sondy i ostatnia możliwość to ecu ..

ja miałem tak samo

a to ze ci ciężko pali to coś juz innego np ecu , moduł zapłonowy , cewki , świece ,zatkany filtr paliwa /powietrza itp :P

najpierw zajmij sie tym błędem ,spróbij od kogoś podmienić komputer i zobaczysz czy to przez ecu czy iinstalacja/ sonda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok przejrze instalacje chociaż wydaje mi sie ze to wina sondy a nie ecu, dokładniej to wywala błąd ze zwarcie do plusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak instalacja to spoko najlepszy wariant :P bo ecu czy sonda to wiadomo więcej niepotrzebnych zmartwien :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego niechcesz wymienić sondy skoro vag bez przerwy ją wywala . Twierdzisz że jest dobra .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba zrobić pełną diagnostyke i ustawić mieszanke gazu na AFR , mało kto to potrafi w AEB zrobić poprawnie, jak jest zle to szarpie , wywala bledy (dobrej sondy lambda) itp.

W razie gdyby problemu nie udało się rozwiązać to uderz na PW to pomogę rozwiązać temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregru mialem to samo byl nawet temat moj o tym problemie , problem tkwil ze sonda niedostawala napiecia i niebylo pomiaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem dzis czy dochodzi napiecie sondy pokazywalo max 0.40 potem spadło do ok. 0.20 grzałka w sondzie wydaje sie byc dobra ale 12V do niej nie dochodziło ;/

---------- Post dopisany 23-01-2014 at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany 22-01-2014 at 18:11 ----------

Porobiłem dzisiaj zdjecia z ustawień gazu z map itd. Po włączeniu auta sonda pokazywała 0.8- 0.10, po przełączeniu na gaz lambda pokazywała 1.18 wiec nadal nie wiem czy to wina po stronie sondy skoro pokazuje. Prosze was o ocene map jak i reszty ustawien.

100_1811.jpg

100_1813.jpg

100_1814.jpg

100_1812.jpg

100_1816.jpg

100_1817.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli napiecie sondy faluje od 0.2 do 0.8 V to sonda jest sprawna !

co do strojenia lpg to masz całkowicie źle ustawiony mnożnik jest zbyt płaski , zapewne robiłeś to bez podpinania zewnętrznej sondy szerokopasmowej AFR która pokazuje skład mieszanki w całym zakresie obrotowym silnika. Dlatego też wygląda to tak jak wygląda.

Pozatym widzę czasy wtrysku na mapce siegają do 23ms , więc musi być ubogo miejscami , a miejscami za bogato. Tyle co mogę Ci doradzić przez neta. Reszte musiałbym widzieć na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie nawet nowe świece i cewki nic nie poprawiły i w efekcie auto jezdzi lepiej na pb nie szarpie a na gazie szarpie i gdy posłucham tłumika na pb cicho równa praca a na lpg takie słychać "pum" co raz, przy silniku jakby iskra uciekała gdzieś w bok, przed wymianą świec i cewek takie same objawy były na benzie... Silnik 1,8t aeb, Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie nawet nowe świece i cewki nic nie poprawiły i w efekcie auto jezdzi lepiej na pb nie szarpie a na gazie szarpie i gdy posłucham tłumika na pb cicho równa praca a na lpg takie słychać "pum" co raz, przy silniku jakby iskra uciekała gdzieś w bok, przed wymianą świec i cewek takie same objawy były na benzie... Silnik 1,8t aeb, Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem, z którym się zmagam już dwa tygodnie a mianowicie chodzi o szarpanie na gazie przy dodawaniu gazu i dziwny dźwięk jakgdyby iskra leciała gdzieś w bok. Wcześniej było to odczuwalne na gazie i na benzynie jednak na benzynie ustało po wymianie 4 cewek zapłonowych marki beru germany, świec na bosh oraz modułu zapłonowego na nowy najtańszy za 110zł. (jednak stary był sprawny)

Całe przeboje zaczęły się od tego, że komputer gazowy nie włączał jednego wtrysku od benzy w efekcie mechanik odciął w komputerze głównym kable od wtrysków gazowych i auto paliło na 4 cylindry i jechało bez problemu na samej pb. Jednak po wizycie u gazownika i podłączeniu lpg auto zaczęło fixować tzn jakby zapłony wypadały i na pb i na lpg takie same objawy więc poczytałem forum i wymieniłem części wyżej wymienione problem ustał tylko na benzynie a na lpg jakgdyby mniej ale jednak szarpie, gazownik zmienił filtry dodał jeszcze nowy jakiejś fazy nie wiem dokładnie jak to się nazywa bo nie było a powinien być, zmienił listwę na nową i porobił jakieś mapy w efekcie 600zł kosztowało to wszystko i dalej lipa już mam ochotę wywalić ten gaz i jezdzić tylko na pb. 

Sprawdzone ciśnienie i mam tak 13, 12.8,13,13

Mechanik twierdzi że jeden zawór jest wypalony ale coś mi się w to niechce wierzyć, innym razem twierdził że łańcuszek i napinacz rozrządu do wymiany a gdyby tak było to cewki nic by nie dały. Moje pytanie czy ktoś miał taki problem i co o tym sądzicie co to może być dodam że przed tą pierwszą usterką auto na gazie leciało 8s do 100km/h bez problemu i nie wypadał zapłon tylko był problem bo nie odpalało na samym gazie z rana i musiałem go rozgrzać na 3 cylindrach aż przełączyło na lpg i wtedy leciało bez zarzutu. Auto stało u gazownika dobę, czy gazownik coś mi podmienił lub uszkodził? Pomocy dobrzy ludzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj problemu w gazie, instalacji do wtrysków lpg. Możliwe, że jest coś źle wystrojone, może go przelewa przez co wypadają zapłony. Napinacz zostaw w spokoju i w ogóle nie ma nic wspólnego z takimi objawami.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź pojadę do innego Gazownika, który pracuje w warsztacie brc Białystok i po godzinach robi u siebie w domu i mam nadzieję, że ogarnie temat bo i tak już na auto poszło 1400 i bez większych efektów a wcześniej hulało jak wicher

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Problem powrócił na benzynie jednak jest to dużo mniej odczuwalne niż na gazie. Czy to może być wina że gaz pozalewał świece i przez to problem jest na pb czy poprostu zmienić na ngk platynowe i powinno śmigać? I drugie pytanie czy w tym silniku są jeszcze przewody zapłonowe przócz cewek czy trzeba instalację od ecu do cewek zmienić? A może winny jest nieoryginalny moduł zapłonowy (ten na filtrze powietrza) i zmienić na ten co był? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...