Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny pomiar z przepływki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów

niedawno stałem sie posiadaczem Audi a4 b5 z silnikiem 2.5tdi AFB 99r. Silnik odpala bardzo ladnie wrecz duzo lepiej niz benzyny. Poprzedni wlasciciel twierdzil ze byly wymieniane wałki.

Zrobiłem logi statyczne i dynamiczne i niepokoji mnie dawka na dwoch wtryskach oraz pomar z czujnika MAF. Prosil bym o opinie kogos doswiadczonego z tym silnikiem.

78il.jpg.

Dziwne tez sa odczyty z MAF-a, dostaje wielej powietrza na wolnych niz wymaga

vzri.jpg

Tutaj reszte logow dynamicznych

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano

jak dla mnie to pierwsze co do sprawdzenia turbo, zawór n75 szczelnośc weżyków, ewentualnie stan gruszki i vac pompy,.

turbo strasznie późno wstaje, moze jest zapieczone, jak nie ciągnie własciwie to i przepływka nie pokazuje właściwie, może egr przypchany lub niesprawny.

można delikatnie przepływke wyczyścić,.

wtryski troche nierówno pracują, dolej czegos sprawdzonego do czyszczenia układu,.

---------- Post dopisany at 23:14 ---------- Poprzedni post napisany at 23:13 ----------

silnik nie trzęsie się na wolnych???

Opublikowano

silnik jako tako pracuje równo, moze czuć delikatne drgania. Turbo tez mnie zastanawiało, ale robiac BS grupy 11 sztanga bardzo szybko chodzi. Mialem tez problemu z czujnikiem g71 cisnienia doladowania, ale jak przeczyscilem wtyczke to ustalo. Logi byly robione przed czyszczeniem. W silniku ktos zdemontowal klape gaszaca (gruszke) i na stale jest otwarta. Moze to powodowac takie wskazania MAF. Jutro postaram sie zrobic dokladne logi turbo.

Opublikowano

klapa gasząca jakby była to pracuje tylko podczas gaszenia silnika,.

na jakim biegu logujesz że te logi takie krótkie, zrób na trójce, od 1500 do 4200 pełny but,.

grupa 003, i 011

Opublikowano

Warunki dzis trudne i ciezko w Tiptroniku dobre logi dynamiczne zrobic

BS

EGR VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Timing VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM (Minus bo w BTDC)

Turbo VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Tutaj logi dynamiczne grupy 3 i11

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

---------- Post dopisany 23-01-2014 at 21:45 ---------- Poprzedni post napisany 22-01-2014 at 21:49 ----------

Dzisiejsze logi

Statyczne

Grupy: 000,001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 007,018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003,004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 013,014 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Statyczne BS

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Dynamiczne

Grupy: 000,001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003,004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 010,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano

Cześć,nie jestem mechanikiem ale jak dla mnie do regulacji kąt wtrysku(powinien być po drugiej stronie).

Turbo śpi,sprawdzić podciśnienie(wszystkie przewody),gruszkę(czy się unosi płynnie na odpalonym silniku),zamienić na próbę n75 z n18,jeśli masz możliwość sprawdzić vacu pompe(czy daje dobre podciśnienie).

Jak poczujesz różnice zrób logi,jak nie to pisz co podziałałeś :)

Opublikowano

racja , krzysiek kąt jest ok,. vag róznie to pokazuje, u góry ma napisane BTDC, a ma na minusie więc jest ok,.

jedyne co widze to problem przy turbo, n75, nieszczelność vac pompa lub zapieczone,. bądź fiziycznie sprężarka się kończy,.

wyczyściłbym przepływke lub podłozył inną w celu sprawdzenia,.

ale jak turbo będzie właściwie ssało to i pomiar przepływki się poprawi.

---------- Post dopisany at 09:08 ---------- Poprzedni post napisany at 09:04 ----------

można zdjąc sterowanie gruszką z turbo i sprawdzic jak sztanaga chodzi czy lekko i czy sie nie tnie,.

zdarza sie ze sama gruszka juz sie kończy bądź jest nieszczelna, to mozna sprawdzić ''ciągnąć ustami'' po zdjęciu wężyka z n75

Opublikowano

Logi na VCDS:facepalm: sorki ale nie znam się(jak pisałem nie jestem mechanikiem)ja mam podobnie VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM ale nie minus,to mnie zgubiło sorki za OT.

N75 z N18 szybka zamianka(ja obecnie jestem zmuszony do takiej jazdy na N18),warto uważać żeby nie pourywać króćców i poukładać przewody żeby podłączyć jak były.

Vacu do sprawdzenia miernikiem podciśnieniowym.

Jeśli masz czas,chęci i pare uszczelek ze śrubkami(dodatkowo palnik) to wyjąć Turbo i czyszczenie.

Opublikowano

Turbo z tego co wiem bylo juz wymieniane tylko nie wiem czy na nowke czy regenerowana. sztanga w grupie 11bs chodzi szybko i bez przyciec. Ale musze posprawdzac wezyki bo tragicznie wygaldaja i ktorys moze puszczac. Albo N75 sie konczy

Opublikowano

Wymienilem jak narazie stare wezyki od podcisnien i auto wyczuwalnie mocniejsze w nizszysch partiach obrotow. Po logach widze ze turbo zaczelo dmuchac juz 2bary przy 2000obr/min

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM (druga czesc logow)

Zostala podmiana przeplywki bo jednak na wolnych obrotach mierzy prawie dwukrtona wartosc. I na domiar zlego padl rozrusznik. Dizwna historia bo tylko na mrozie nie chce krecic. Elektromagnes tyka a rozrusznik nic. Wymienilem szczotki, tulejki i elektromagnes na inny sprawny i dalej to samo. Za 30 przekrecieniem kluczyka w koncu zalapie i odpala.

Opublikowano
Wymienilem jak narazie stare wezyki od podcisnien i auto wyczuwalnie mocniejsze w nizszysch partiach obrotow. Po logach widze ze turbo zaczelo dmuchac juz 2bary przy 2000obr/min

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM (druga czesc logow)

Zostala podmiana przeplywki bo jednak na wolnych obrotach mierzy prawie dwukrtona wartosc. I na domiar zlego padl rozrusznik. Dizwna historia bo tylko na mrozie nie chce krecic. Elektromagnes tyka a rozrusznik nic. Wymienilem szczotki, tulejki i elektromagnes na inny sprawny i dalej to samo. Za 30 przekrecieniem kluczyka w koncu zalapie i odpala.

No teraz to widać różnice i to baaaardzo,radość z jazdy pewnie o niebo lepiej:banan:

Opublikowano

Heh przy takich warunkach to jeszcze nie idzie sprawdzic. W sumie samochod dobrze jechal caly czas teraz moc przeniosla sie w nizsze partie obrotow. Pozostaje podmienic jeszcze przeplywke i zobaczymy wtedy jak to bedzie chodzic

Opublikowano
Heh przy takich warunkach to jeszcze nie idzie sprawdzic. W sumie samochod dobrze jechal caly czas teraz moc przeniosla sie w nizsze partie obrotow. Pozostaje podmienic jeszcze przeplywke i zobaczymy wtedy jak to bedzie chodzic

Powiem szczerze że ja w tym roku nie widziałem śniegu:facepalm: mimo FWD zawsze jest zabawa na poślizgu :decayed:.Powracając do tematu widać że już coś w sprawie ruszyło,tak jak piszesz przepływka(oczywiście ORI)i na wiosne miód auto tylko rezaniem się zająć :grin:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...