Ghost rider3 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Witam forumowiczów niedawno stałem sie posiadaczem Audi a4 b5 z silnikiem 2.5tdi AFB 99r. Silnik odpala bardzo ladnie wrecz duzo lepiej niz benzyny. Poprzedni wlasciciel twierdzil ze byly wymieniane wałki. Zrobiłem logi statyczne i dynamiczne i niepokoji mnie dawka na dwoch wtryskach oraz pomar z czujnika MAF. Prosil bym o opinie kogos doswiadczonego z tym silnikiem. . Dziwne tez sa odczyty z MAF-a, dostaje wielej powietrza na wolnych niz wymaga Tutaj reszte logow dynamicznych VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
kudalty66 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 jak dla mnie to pierwsze co do sprawdzenia turbo, zawór n75 szczelnośc weżyków, ewentualnie stan gruszki i vac pompy,. turbo strasznie późno wstaje, moze jest zapieczone, jak nie ciągnie własciwie to i przepływka nie pokazuje właściwie, może egr przypchany lub niesprawny. można delikatnie przepływke wyczyścić,. wtryski troche nierówno pracują, dolej czegos sprawdzonego do czyszczenia układu,. ---------- Post dopisany at 23:14 ---------- Poprzedni post napisany at 23:13 ---------- silnik nie trzęsie się na wolnych???
Ghost rider3 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2014 silnik jako tako pracuje równo, moze czuć delikatne drgania. Turbo tez mnie zastanawiało, ale robiac BS grupy 11 sztanga bardzo szybko chodzi. Mialem tez problemu z czujnikiem g71 cisnienia doladowania, ale jak przeczyscilem wtyczke to ustalo. Logi byly robione przed czyszczeniem. W silniku ktos zdemontowal klape gaszaca (gruszke) i na stale jest otwarta. Moze to powodowac takie wskazania MAF. Jutro postaram sie zrobic dokladne logi turbo.
kudalty66 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 klapa gasząca jakby była to pracuje tylko podczas gaszenia silnika,. na jakim biegu logujesz że te logi takie krótkie, zrób na trójce, od 1500 do 4200 pełny but,. grupa 003, i 011
Ghost rider3 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2014 Warunki dzis trudne i ciezko w Tiptroniku dobre logi dynamiczne zrobic BS EGR VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Timing VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM (Minus bo w BTDC) Turbo VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Tutaj logi dynamiczne grupy 3 i11 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM ---------- Post dopisany 23-01-2014 at 21:45 ---------- Poprzedni post napisany 22-01-2014 at 21:49 ---------- Dzisiejsze logi Statyczne Grupy: 000,001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 007,018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003,004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013,014 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Statyczne BS Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Dynamiczne Grupy: 000,001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003,004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 010,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 008,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
KrzysiekA4 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Cześć,nie jestem mechanikiem ale jak dla mnie do regulacji kąt wtrysku(powinien być po drugiej stronie). Turbo śpi,sprawdzić podciśnienie(wszystkie przewody),gruszkę(czy się unosi płynnie na odpalonym silniku),zamienić na próbę n75 z n18,jeśli masz możliwość sprawdzić vacu pompe(czy daje dobre podciśnienie). Jak poczujesz różnice zrób logi,jak nie to pisz co podziałałeś
Ghost rider3 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2014 kat dobry bo to jest "-"BTDC nie wiem czemu VAG w logach wpisuje ATDC a faktycznie jest BTDC. Kąt mam dobry bo oscyluje w okolicach 1,8 ATDC
kudalty66 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 racja , krzysiek kąt jest ok,. vag róznie to pokazuje, u góry ma napisane BTDC, a ma na minusie więc jest ok,. jedyne co widze to problem przy turbo, n75, nieszczelność vac pompa lub zapieczone,. bądź fiziycznie sprężarka się kończy,. wyczyściłbym przepływke lub podłozył inną w celu sprawdzenia,. ale jak turbo będzie właściwie ssało to i pomiar przepływki się poprawi. ---------- Post dopisany at 09:08 ---------- Poprzedni post napisany at 09:04 ---------- można zdjąc sterowanie gruszką z turbo i sprawdzic jak sztanaga chodzi czy lekko i czy sie nie tnie,. zdarza sie ze sama gruszka juz sie kończy bądź jest nieszczelna, to mozna sprawdzić ''ciągnąć ustami'' po zdjęciu wężyka z n75
KrzysiekA4 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Logi na VCDS:facepalm: sorki ale nie znam się(jak pisałem nie jestem mechanikiem)ja mam podobnie VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM ale nie minus,to mnie zgubiło sorki za OT. N75 z N18 szybka zamianka(ja obecnie jestem zmuszony do takiej jazdy na N18),warto uważać żeby nie pourywać króćców i poukładać przewody żeby podłączyć jak były. Vacu do sprawdzenia miernikiem podciśnieniowym. Jeśli masz czas,chęci i pare uszczelek ze śrubkami(dodatkowo palnik) to wyjąć Turbo i czyszczenie.
Ghost rider3 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2014 Turbo z tego co wiem bylo juz wymieniane tylko nie wiem czy na nowke czy regenerowana. sztanga w grupie 11bs chodzi szybko i bez przyciec. Ale musze posprawdzac wezyki bo tragicznie wygaldaja i ktorys moze puszczac. Albo N75 sie konczy
KrzysiekA4 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 zamień n18 z n75,chwila roboty:)
Ghost rider3 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2014 Wymienilem jak narazie stare wezyki od podcisnien i auto wyczuwalnie mocniejsze w nizszysch partiach obrotow. Po logach widze ze turbo zaczelo dmuchac juz 2bary przy 2000obr/min VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM (druga czesc logow) Zostala podmiana przeplywki bo jednak na wolnych obrotach mierzy prawie dwukrtona wartosc. I na domiar zlego padl rozrusznik. Dizwna historia bo tylko na mrozie nie chce krecic. Elektromagnes tyka a rozrusznik nic. Wymienilem szczotki, tulejki i elektromagnes na inny sprawny i dalej to samo. Za 30 przekrecieniem kluczyka w koncu zalapie i odpala.
KrzysiekA4 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Wymienilem jak narazie stare wezyki od podcisnien i auto wyczuwalnie mocniejsze w nizszysch partiach obrotow. Po logach widze ze turbo zaczelo dmuchac juz 2bary przy 2000obr/minVAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM (druga czesc logow) Zostala podmiana przeplywki bo jednak na wolnych obrotach mierzy prawie dwukrtona wartosc. I na domiar zlego padl rozrusznik. Dizwna historia bo tylko na mrozie nie chce krecic. Elektromagnes tyka a rozrusznik nic. Wymienilem szczotki, tulejki i elektromagnes na inny sprawny i dalej to samo. Za 30 przekrecieniem kluczyka w koncu zalapie i odpala. No teraz to widać różnice i to baaaardzo,radość z jazdy pewnie o niebo lepiej:banan:
Ghost rider3 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2014 Heh przy takich warunkach to jeszcze nie idzie sprawdzic. W sumie samochod dobrze jechal caly czas teraz moc przeniosla sie w nizsze partie obrotow. Pozostaje podmienic jeszcze przeplywke i zobaczymy wtedy jak to bedzie chodzic
KrzysiekA4 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Heh przy takich warunkach to jeszcze nie idzie sprawdzic. W sumie samochod dobrze jechal caly czas teraz moc przeniosla sie w nizsze partie obrotow. Pozostaje podmienic jeszcze przeplywke i zobaczymy wtedy jak to bedzie chodzic Powiem szczerze że ja w tym roku nie widziałem śniegu:facepalm: mimo FWD zawsze jest zabawa na poślizgu .Powracając do tematu widać że już coś w sprawie ruszyło,tak jak piszesz przepływka(oczywiście ORI)i na wiosne miód auto tylko rezaniem się zająć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się