Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana górnych napinaczy


Tommy Gun

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pisałem już w dziale B7 CREW, nie mniej jednak poszukuję osoby/warsztatu które podjęłyby się oceny lub wymiany górnych napinaczy w silniku 3.0 tdi bkn. Wolę dmuchać na zimne przed faktem niż po fakcie. Najlepiej z południa Polski.

Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z tego co się zorientowałem to wymiana górnych napinaczy tylko zapobiega na jakiś czas nie leczy problemu. Głównie chodzi tu o napinacz hydrauliczny najdłuższego łańcucha który żeby wymienić trzeba cały silnik wyciągnąć. Co za tym idzie jak już chcesz robić to rób konkretnie i to cały.

rozrz_d_3_0_tdif4.jpg

W zielonych kwadratach umieściłem łańcuchy i napinacze, które można obsłużyć bez wyrywania zespołu napędowego (silnik+skrzynia) z nadwozia. Jak widać są to łańcuchy "obsługujące" wałki rozrządu - czerpiąc napęd z kół pośrednich (zwischenraedern). Tzw. Kettentrieb B dla strony lewej i Kettentrieb C dla strony prawej.

Żółtymi liniami zaznaczyłem "pi oko" miejsce, do którego daje się odkryć układ rozrządu po zdemontowaniu osłon górnych - bez potrzeby wyjmowania silnka.

Jak widać z ilustracji - te łańcuchy nie są ani zbyt długie, ani specjalnie obciążone - w przeciwieństwie do najdłuższego, najbardziej "schowanego" i jednocześnie najbardziej obciążonego - łańcucha napędzającego (wyżej już wspomniane) koła pośredniczące czyli Zentraler Kettentrieb - Trieb A.

Co jeszcze gorzej - w czerwonym kwadraciku zaznaczyłem napinacz hydrauliczny - do którego nie sposób dostać się inaczej niż właśnie dopiero po zdemontowaniu zespołu napędowego z auta ... .

I niestety ale to właśnie ten napinacz (poniekąd wraz z naciągającym się łańcuchem) - stanowi rzeczywiste zagrożenie kolizją silnika (tzw. przeskoczeniem rozrządu) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma konieczności wyjmowania całego motoru z auta pod warunkiem że nie jest to automat. Jak robiłem to u siebie to zdemontowali skrzynię i ogarneli bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma konieczności wyjmowania całego motoru z auta pod warunkiem że nie jest to automat. Jak robiłem to u siebie to zdemontowali skrzynię i ogarneli bez problemu.

Serio czy żart? Bo jak rozmawiam z ludźmi to każdy mówi że trza całość wyciągać... ( na 100 lepszy dostep do wszystkigo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi, że to ostatnia rzecz z jakiej bym żartował. Ja robiłem swoje auto w ASO i nie wyjmowali motoru tylko skrzynię i załatwili temat. Rozmawiałem tez wcześniej z kilkoma innymi firmami i zdania były podzielone jedni chcieli wyjąć wszystko na stół a drudzy, że nie ma sensu dokładać sobie roboty a co za tym idzie kosztów. I tak cała impreza to nie mały wydatek. Sytuacja się zmienia gdy masz auto w automacie wtedy bezwzględnie wszystko idzie na dół.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie robisz ? Jakie koszta są teraz? Jak cis to pw. Ciekaw jestem czy się coś zmieniło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z tego co się zorientowałem to wymiana górnych napinaczy tylko zapobiega na jakiś czas nie leczy problemu. Głównie chodzi tu o napinacz hydrauliczny najdłuższego łańcucha który żeby wymienić trzeba cały silnik wyciągnąć. Co za tym idzie jak już chcesz robić to rób konkretnie i to cały.

http://s14.postimg.org/6xoqn6p2l/rozrz_d_3_0_tdif4.jpg

W zielonych kwadratach umieściłem łańcuchy i napinacze, które można obsłużyć bez wyrywania zespołu napędowego (silnik+skrzynia) z nadwozia. Jak widać są to łańcuchy "obsługujące" wałki rozrządu - czerpiąc napęd z kół pośrednich (zwischenraedern). Tzw. Kettentrieb B dla strony lewej i Kettentrieb C dla strony prawej.

Żółtymi liniami zaznaczyłem "pi oko" miejsce, do którego daje się odkryć układ rozrządu po zdemontowaniu osłon górnych - bez potrzeby wyjmowania silnka.

Jak widać z ilustracji - te łańcuchy nie są ani zbyt długie, ani specjalnie obciążone - w przeciwieństwie do najdłuższego, najbardziej "schowanego" i jednocześnie najbardziej obciążonego - łańcucha napędzającego (wyżej już wspomniane) koła pośredniczące czyli Zentraler Kettentrieb - Trieb A.

Co jeszcze gorzej - w czerwonym kwadraciku zaznaczyłem napinacz hydrauliczny - do którego nie sposób dostać się inaczej niż właśnie dopiero po zdemontowaniu zespołu napędowego z auta ... .

I niestety ale to właśnie ten napinacz (poniekąd wraz z naciągającym się łańcuchem) - stanowi rzeczywiste zagrożenie kolizją silnika (tzw. przeskoczeniem rozrządu) ...

nie jestem do końca przekonany, czy wymiana tylko napinacza najdłuższego napinacza leczy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko długiego tez nie pomoże. Trzeba wymienić komplet. Duży slizg, maly napinacz, dwa górne napinacze, 3 mniejsze slizgi i 4 lancuchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam u mnie było to samo a zanim zrobiłem robiłem spore rozeznanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już robić to po całości bo nigdy nie wiadomo co będzie później, Ja też nie wymienię tylko górnych czy tylko dołu. Jak już to całość, koszta większe ale święty spokój pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bosniak kto podjął się całej roboty ??

Nie ukrywam że za części mało zapłaciłeś, wszystko było z ASO ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W audi powiedzieli że całościowy koszt wymiany rozrządu to ok 2700zł.To chyba przyzwoita cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ponownie w serwisie,cena wymiany rozrządu to od 11 do 14 tyś PLN.Nawet nie chce mi się tego komentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza ASO widełki pewnie zbliżone do 6-8k. I jak robić to rzeczywiście całe. Sam wymieniałem tylko górne napinacze i grzechotka jak była tak jest. Muszę ogarnąć temat wymiany dołu przez wyjęcie skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Poza ASO widełki pewnie zbliżone do 6-8k. I jak robić to rzeczywiście całe. Sam wymieniałem tylko górne napinacze i grzechotka jak była tak jest. Muszę ogarnąć temat wymiany dołu przez wyjęcie skrzyni.


Zmieniaj od razu łańcuchy (koszt 200 pare złotych/szt. w ASO).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...