Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt duże pobieranie prądu ----> rozładowanie akumlatora-----> problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

mój problem polega na zbyt dużym pobieraniu prądu przez autko , co powoduje że po ok. 3 dniach nie użytkowania nie da się już go odpalić , nie wiem jak ugryźć temat , wiem że powinno pobierać 0.05A a mi po wyłączeniu się już wszystkiego pobiera trochę więcej niż 0.10A . Czy ktoś mógłby mi pomóc jak rozwiązać tą usterkę , bo nie ukrywam że jest to dla mnie dosyć spory problem ,

jutro co napewno zrobie spróbuje przełożyć akumlator z innego auta i zobaczę czy dzieję się to samo i tu też pytanie czy jest możliwość że to akumlator robi jakieś zwarcie. Ten który mam teraz założony ma rok .

Z góry dzięki za podpowiedzi co mogę zrobić

tak nawiasem dodając jak sami widzicie ten problem spędza mi sen z powiek :grin::thumbdown:

Opublikowano

witam ja mam problem z włącznikiem świateł awaryjnych bo zapala się i ipo kilku sek gaśnie i znowu tak aż przez noc rozładuje akumulator nie wiem w czym problem....?

Opublikowano

nikt nic nie podpowie ? ;(

Opublikowano

Witaj

Z założonym amperomierzem wyciągaj bezpieczniki (odłączaj urządzenia).

Najprawdopodobniej alarm, radio, navi (lub inny sterownik np. centralnego)

Musisz szukać...

Opublikowano

ok dzięki , także muszę wyposażyć się w amperomierz i będę szukał jak coś znajdę dam znać . Pozdrawiam

Opublikowano

100 mA poboru prądu powoduje po trzech dobach ubytek raptem 7,2 Ah, czyli 10 % pojemności znamionowej typowego aku od diesla :decayed:

Nie mówię że 100 mA to mało, ale nie powinno mieć dużego wpływu na odpalanie po trzech dniach, oczywiście przy sprawnym akumulatorze :whistling:

Tak że najpierw kupił bym nowy akumulator, a potem spokojnie szukał obwodu ,który pożera nieco za dużo prądu :naughty:

Opublikowano

to w takim razie czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jaki właściwie powinninem miec akumlator bo auto seryjnie było ubogo wyposażone ale poprzedni właściciel wyposażył je w kilka ori bajerków elektrycznych który napewno mają wpływ na pobór prądu . Podaje link gdzie na pierwszej stronie jest podane co było zrobione w autku http://a4-klub.pl/a4-s4-rs4-b7-75/b7-bpw-audi-a4-avant-06-2-0-198-5-km-430-nm-274627/

Jeszcze jak sie znajomi zmyją z domu napisze jaki mam obecny bo nie bedę grzebał przy nich :decayed:

Jeśli ktoś zorientowany będzie mi wstanie powiedziec jaki mam kupić akumlator będę bardzo wdzięczny . Pozdrawiam

akumlator obecnie mam z varty 85Ah 800A czy czasem nie zamały??

Opublikowano

sluchaj, moj znajomy ma audi a4 b8 i ostatnio mial taki sam problem jak Ty, odlaczyl alarm, kupil nowy akumlator, ktory takze padl po 3 dniach... co sie okazalo niepotrzebnie kupowal nowe aku i odlaczal alarm bo w miejscu gdzie znajduje sie sterownika (komputer) mial wilgoc bo woda sie dostala przez nieszczelna uszczelke i o maly wlos nie zalalo mu sterownika.... po osuszeniu miejsca i odizolowaniu kabli od wilgoci aku trzyma normalnie i wszystko chodzi jak powinno :) Tak ze sprawdz to co napisalem wyzej a jak to nie bedzie to to sprawdzaj z elektrykiem co ci pobiera tak duzo pradu bo to nie jest normalne... powodzenia!

Opublikowano

ja bym najpierw znalazł przyczynę a dopiero po usunieciu kupił akumulator.

Bo jak cos znowu Ci rozładuje nowy aku to dopiero będziesz wkur....

a dobrze wiemy, że aku jest dobry dpuki się go mocno nie rozładuje (chyba, że się wysłużył już:]

Opublikowano

a czy ktoś wie ile tak naprawdę ma pobierać tego prądu na podtrzymaniu żebym mógł sam to stwierdzić o ile mi tego prądu za dużo pobiera , mechanik do którego dałem auto twierdzi że 0,5A a na forum wyczytałem że 0,05A a to chyba różnica , inny elektryk samochodowy który pracuje w aso jak mu powiedziałem że są mody w aucie to nawet mi nie chciał do tego auta zaglądać także muszę radzić sobie sam plan jaki mam to : na allegro kupiłem prostownik ctek mxs 5.0 i doładuje ten akumlator tak jak się należy bo do tej pory ładowałem prostownikiem starego typu , jak mi ktoś dokładnie powie ile tego prądu powinno pobierać na podtrzymaniu pomierzę sobie to sam osobiście i pobawię się z tymi bezpiecznikami jak to nie pomoże udam się do mechanika żeby sprawdził mi to o czym pisze Razorsl i zobaczymy . Także prosiłbym kogoś kto wie ile ma tego prądu pobierać o rzetelną informacje i z góry dziękuje . Pozdrawiam

Opublikowano

Zacznij od zmierzenia ile faktycznie auto w stanie uśpienia pobiera Ci tego prądu, bo jak to jest 0,1A, czyli dwa razy więcej niż u mnie ( specjalnie zmierzyłem) to nawet by mi się nie chciało szukać dlaczego:decayed:.

Jak bierze 0,5A to sprawa już jest godna zainteresowania , bo taką nową 85-tkę opróżni z prądu w 7, a nie 35 dni :whistling:

Co do pojemności aku to moja wyjechała z fabryki z aku 72 Ah, a generalnie czym większy tym lepszy, szczególnie jak się go obciąża odbiornikami gdy silnik nie pracuję ( np. słuchanie głośnej muzy na dobrze zmodzonym audio załatwi ją w pół godziny :naughty:)

Opublikowano

a powiedz mi jak podłączyłeś miernik , odpinałeś klęmę? bo z tego co wiem to żeby to zmierzyć trzeba jeden kabelek miernika przyłożyć do klemy plusowej a drugi do plusa na akumlatorze ale wtedy rozkoduje się kluczyk i właśnie zastanawiam się czy można jakoś zmierzyć pobór na postoju bez odłączania klem

Opublikowano

Nie zmierzysz bo prąd mierzy się wpinając amperomierz szergowo, ZAWSZE.

Możesz przygotować sobie stały pomiar, ale to wymaga specjalnego przekładnika prądowego.

Opublikowano

Panowie czy ktoś by mnie mógł uświadomić jak prawidłowo podłączyć miernik uniwersalny bo najpierw zamknąłem auto następnie zdjąłem klęmę minusową ustawiłem miernik na 10A i podłączyłem miernik do akuma na minus i na kleme minus i na mierniku pokazało mi 3, 15 ale załączył się alarm i się trochę przestraszyłem że zaraz zrobię gdzieś jakieś zwarcie i zaniechałem dalszych prób . To jak ktoś mi tu doradził żeby wyciągać bezpieczniki to musiałbym ten bezpiecznik wyciągnać na założonej klemie i potem auto pozamykać i wtedy to mierzyć czy jak ?

Byłem jeszcze dzisiaj u znajomego który ma przyrząd do mierzenia zdolności akumlatora i po pomiarze wyszło że zdolność rozruchowa wynosi 67% ( co według niego jest bardzo mało) a stan naładowania to 50% . Dodam tylko że auto od piątku użytkowałem codziennie i zrobiłem 400km więc to może wina akumlatora?

Opublikowano

Witam , od siebie dodam ze ostatnio przerabiałem wodę w obudowie ecu (przepraszam lód),aku nowe ale padało na postoju nawet po 2 dniach.Wymieniona uszczelka dół i na razie jezdzi.

Opublikowano

Jeśli o podszybiu mowa, już pisałem. Warto wziąć wiertło 2-3 mm i wywiercić sobie dziurkę, woda będzie spływać do komory akumulatora. Żaden pezekaźnik nie zdąży popływać

Opublikowano
a powiedz mi jak podłączyłeś miernik , odpinałeś klęmę? bo z tego co wiem to żeby to zmierzyć trzeba jeden kabelek miernika przyłożyć do klemy plusowej a drugi do plusa na akumlatorze ale wtedy rozkoduje się kluczyk i właśnie zastanawiam się czy można jakoś zmierzyć pobór na postoju bez odłączania klem
Nie zmierzysz bo prąd mierzy się wpinając amperomierz szergowo, ZAWSZE.

Możesz przygotować sobie stały pomiar, ale to wymaga specjalnego przekładnika prądowego.

Wszystko się da zmierzyć. Robisz tak. Masz zapalony samochód. Podnosisz maskę do góry. Dobierasz się do AKU.

Teraz zauważ, że samochód pracuje pobierając zasilanie z AKU czyli płynie sobie z niego prąd do Twojej instalacji. Aby prąd sobie cały czas płynął bez przerywania (bez ściągania zacisku z klemy), to musisz przygotować sobie:

multimetr ustawiony rzecz jasna na amperomierz [A] prądu stałego [DC]. Multimetr jaki by nie był ma zawsze dwa kable z końcówkami pomiarowymi. Czerwony i czarny. Przewody muszą być włożone w miejsce multimetru dla pomiaru prądu. Jako, że AKU ma klemę na którą przychodzi zacisk, to musisz zrobić tak, że podczas ściągania zacisku z klemy AKU - przewody amperomierza muszą się już znajdować na tych dwóch elementach - czyli jeden przewód na klemie, drugi na zacisku. Jako, że zacisk jest na wierzchu i posiada śrubę którą się przykręca zacisk do klemy - to na śrubę tą załóż zrobioną/kupioną przez Ciebie żabkę, do której wprowadź jedną końcówkę amperomierza. Ok. Jak będziesz ściągał zacisk z klemy AKU, to żabka będzie się już trzymać. Teraz druga rzecz. Mianowicie klema znajduje się pod zaciskiem. Musisz drugi koniec amperomierza połączyć z kawałkiem drutu miedzianego. Drut musisz mieć w izolacji. średnica drutu wystarczy 1.5mm2. Jak połączony masz jeden koniec drutu z amperomierzem, to drugi koniec musisz połączyć z klemą AKU. Jak połączyłeś, to na amperomierzu nie ma żądnego wskazania bo prąd jeszcze przez niego nie płynie. Nie płynie bo jeszcze zacisku nie ściągnąłeś z klemy. Dopiero jak zrzucisz zacisk z klemy, czyli rozewrzesz standardowe połączenie, to wówczas będziesz miał niestandardowe połączenie w postaci szeregowo wpiętego amperomierza. Będziesz wówczas widział na amperomierzu prąd pobierany z AKU.

Dobrze by było gdyby Ci ktoś pomógł. Druga osoba. Tak aby jeden trzymał, np. przewody od amperomierza (żąbka i kawałek drutu), a drugi żeby zrzucił zacisk z klemy. Zacisk z klemy możesz zrzucić w kierunku do góry, a z góry będzie przychodził kawałek np. tego w/w drutu miedzianego w izolacji. Wówczas ściągnięty/podniesiony zacisk do góry z klemy nie dotknie drutu miedzianego, który jest w izolacji. Możesz drut zawsze podłożyć od spodu zacisku. Zacisk przed ściągnięciem poluzować aby lekko schodził z klemy.

To tyle jeśli chodzi o możliwość wykonania pomiaru płynącego prądu z AKU bez konieczności przerywania obwodu.

Co do wartości prądu jaki powinien być pobierany przez instalację samochodu, gdy samochód przechodzi w tryb uśpienia/czuwania/standby/idle, to ja u siebie mam 50mA, czyli 0.05A. Szwagier ma B5 sedana i u niego jest 35mA, czyli 0.035A (więc jeszcze mniej). Pamiętaj. Aby samochód poszedł spać musi wszystko być pozamykane. Przede wszystkim zamknięta krańcówka maski - a przecież ty siedzisz pod maską. Pewnie masz ją wciśniętą śrubokrętem, więc dobrze.

Ja miałem problem również z rozładowującym się AKU. Kiedys jak byłem na przeglądzie, z ciekawości zapytałem ile powinien wynosić prąd czerpany z AKU przez instalację samochodu. Nie odpowiedzieli mi. Stwierdziłem, że nie mają pojęcia. Ale z ciekawości poprosiłem o sprawdzenie. Podłączyli miernik. Pokazało im 850mA, czyli 0.85A. Stwierdzili, że ten model co ja mam czyli A4 B6, to te modele tak mają, że lubią sobie pojeść prądu i że to standard. Podziękowałem i pojechałem. Od tamtej pory już tam nie jeżdżę.

Prąd 0.85A lub więcej do kilku Amper, to prąd który ciągnie wszystko razem wzięte jak samochód nie śpi, tzn. masz np, otwarte drzwi tylko jedne drzwi. Radio wyłączone. Otwarte drzwi wciągają prąd przez lampki w dole w boku. Dodatkowo świecą się w kabinie. Poza tym wciągają pozostałe moduły.

Druga sprawa. Ja dzisiaj walczyłem ze swoimi starymi AKUmulatorami. We wszystkich trzech brakowało wody. Otwórz swój AKU i sprawdź czy czasem nie są odkryte płytki. Jak są płytki widoczne, jak nie ma wody widocznej gołym okiem, to uzupełnij wodą zdemineralizowaną tak prawie do pełna. Nadmiar wycieknie jak zakręcisz korki. Jak mało wody czyli mało elektrolitu, to AKU nie ma się jak ładować, nie ma jak gromadzić energii, co powoduje, że nie ma jej za dużo do oddania. Niewielki pobór prądu wystarczy aby go zdoić.

To na początek. Podpowiedziałem Ci więc:

- jak zmierzyć pobór prądu z AKU, gdy samochód uruchomiony;

- że w stanie uśpienie prąd powinien wynosić ok. 50mA, co nie znaczy, że Twoje 100mA nie jest złym wynikiem skoro masz podokładane kilka modów (jednak ze wszystkich tych modów tylko alarm mógłby wciągać kolejne 50mA). Więc 50mA standard +50mA ekstra przez alarm. Spoko.

- że padnięty AKU jest suchy i potrzebuje uzupełnienia wody zdemineralizowanej aby mógł odzyskać możliwość ładowania się do swojej standardowej pojemności, a nie do przykładowo tylko 30%.

Zrób to co przedstawiłem, ogarnij to (przede wszystkim sprawdź wodę w AKU). Jeśli masz to ogarnięte to daj znać co dalej. Pomyślimy wówczas dalej.

Opublikowano

dzięki Dajmon za podejście do tematu , powiem Ci żę teraz na tym etapie który jestem muszę wyciągnąć radio i sprawdzić czy to radio nie pobiera tych ekstra 50 miliamperów ponieważ bo zrobieniu autoskana Bart-S ( któremu również jest bardzo wdzięczny ) stwierdził że za czerpanie prądu może być odpowiedzialne radio które nie jest widoczne w swojej magistrali CAN. Także teraz muszę wyciągnąć radio i zobaczyć ile wtedy pobiera :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...