Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężkie odpalanie TDI VP - Temat Zbiorczy


Aron21

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem panowie, zacznę od filtra paliwa i dam znać co jak ,bo szczerze mówię nwm kiedy był wymieniany. Pozdrawiam 

Witam panowie, nie miałem czasu więc dopiero wczoraj zabrałem się do roboty i wymieniłem filtr paliwa i dodatkowo zastosowałem przed filtrem paliwa a przewodem z baku zawór zwrotny, ale nic to panowie nie dało wydawało mi się ze nawet jeszcze dłużej kręcił, wiec posiedziałem jeszcze całe popołudnie i zmieniłem węże na bezbarwne i zaobserwowałem ze po zgaszeniu silnika w wężyku między filtrem a pompą zbiera się powietrze, i założyłem zawór zwrotny na tym wężyku zaraz przy filtrze i ku mojemu zdziwieniu dziś rano odpalił bardzo ładnie, ale zobaczymy co będzie popołudniu, dam znać na wieczór. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz. to zmien... wymiana filtra to podstawa. sam osobiście miałem styczność z ciężkim odpalaniem jak filtr był długo nie wymieniany. Staraj się wymieniać co jakieś 10 tysięcy km lub przed zima. Paliwa nie są dobrej jakości a tym bardziej wiadomo co się dzieje zimą z paliwem. Daj znać czy pomogło

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam AUDI A4 B5 1.9 tdi 90km AHU. Mam problem z odpalaniem silnika, gdy samochód postoi dłużej niż 5 godzin lub np. z nocy i nieważne jaka jest temperatura na dworze. Mianowicie jak próbuje odpalić to długo kręci. Chce zaskoczyć ale tak jakby nie miał paliwa i musi pokręcić zanim zapali. Gdy silnik odpali i troche pochodzi to potem już odpala normalnie. Wymieniłem filtr paliwa i zaworek na filtrze (jak dmuchałem w ten zaworek to dało rade dmuchnąć w każdą stronę). Moje Audi odpala podobnie jak to auto:

 

Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bolek99 napisał:

Witam, posiadam AUDI A4 B5 1.9 tdi 90km AHU. Mam problem z odpalaniem silnika, gdy samochód postoi dłużej niż 5 godzin lub np. z nocy i nieważne jaka jest temperatura na dworze. Mianowicie jak próbuje odpalić to długo kręci. Chce zaskoczyć ale tak jakby nie miał paliwa i musi pokręcić zanim zapali. Gdy silnik odpali i troche pochodzi to potem już odpala normalnie. Wymieniłem filtr paliwa i zaworek na filtrze (jak dmuchałem w ten zaworek to dało rade dmuchnąć w każdą stronę). 

Kąt wtrysku.

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.02.2017 o 12:48, Hezen napisał:

Temperatury z czujników: paliwa, powietrza, płynu chłodzącego

Chodzi o logi czym sam podgląd temp ?

Możesz podać jakie to grupy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o podgląd. Temperatury dla tych czujników - temp paliwa, powietrza, płynu chłodzącego na zimnym silniku powinny być mniej więcej takie same (max różnica to chyba 5 stopni)

Na rozgrzanym oczywiście także do sprawdzenia :D

Znajdziesz tu wszystko czego potrzebujesz: 

Engine->Measuring Blocks-> Grupa 007 pierwsza wartość temperatura paliwa, trzecia wartość to temperatura zasysanego powietrza, a ostatnia to temperatura płynu chłodzącego

W przypadku czujnika temperatury płynu chłodzącego w jednej obudowie są dwa czujniki - G2 i G62 (jeden czujnik podaje temperaturę dla ECU silnika a drugi na wskaźnik licznika), wartość z:

Engine->MB->007 porównujemy z wartością podaną w liczniku czyli Instruments->Measuring Blocks -> Blok 004 (Coolant Temperature)

Jeszcze w Instruments można wejść w MB blok 002 i sprawdzić temperature czujnika otoczenia (trzecia wartość)

Podałem wszystko na tacy, co mogłem to podałem z pamięci, jeśli gdzieś popełniłem błąd to proszę o poprawienie :)

 

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dołączę się do tematu. Chodzi o ciężkie odpalenie po postoju lub po całej nocy. Zamontowałem zaworek zwrotny przed filtrem(patrz zdjęcie), ale to nic nie pomogło nadal się zbiera. Ustawiłem kąt wtrysku książkowo, trochę pomogło. Gdzie szukać przyczyny?


a2a59b8bd6902c9cd06653f5dfeaf27e.jpg


8e60f64404bfe4962134394970b40e71.jpg

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w nic nie watpie :) no ale warto sie zastanowic nad czujnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dalej mam problem z odpaleniem mojego dieselka audi a4 b5 ahu już nawet pompę wtryskową zmieniłem i po założeniu było lepiej, a ostatnio stało auto 3 dni nie odpalane i niespodzianka 3 sekundy kręcenia i łapało na raty (jakby chciał ale nie mógł) po odpaleniu chmura szarego dymu śmierdzącego kąt na 48, dawka na 3,6 mg co jest ????? brak pomysłów już :(morze głowica albo uszczelka pod nią tylko to zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam nastepujacy problem z odpaleniem samochodu.Na wstepie  jest to a4 b5 wiadomo tdi o oznaczeniu 1z 90km.Problem polega na tym ze gdy jest dodatnia temperatura to autko pali dobrze a wystarczy minimalnie na minusie i juz jest lipa z odpaleniem.Mowie tu np o odpaleniu po nocy badz jak zostanie np na 5-8 godzin i chce sie go odpalic to dlugo kreci.Teraz jak jest tak zimno -10/-15 to odpalam go nawet na 2 czy 3 razy bo dlugo kreci i niechce zalapac.A jak zalapie to jest duzo szarego dymu.Natomiast jak jest cieply to nie wazne jaka temperatura na zewnatrz pali od przyslowiowego strzala.Kat wtrysku dobry/filtr wymienany nie dawno bo myslalem ze moze to jego wina/lewego powietrza tez raczej nie ma gdzie lapac chociaz tego nie jestem pewny bo nie wiem jak sprawdzic czy nie ma babelkow powietrza w wezykach i nie wiem gdzie dalej szukac przyczyny.Z gory dziekuje za odpowiedz.Kreci mniej wiecej tak albo i dluzej jak na filmiku wyzej co wstawil uzytkownik Bolek99.

Edytowane przez Rejo788
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na początku sprawdź świece żarowe i szczelność układu paliwowego czy nie cofa się paliwo (najlepiej jest postawić samochód z górki tak by tył był wyżej, żeby paliwo nie mogło się cofnąć).
Sprawdź również, czy przy wymianie filtra dobrze zamontowałeś ten pseudo podgrzewacz. Najczęściej przez niego zapowietrza się układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ?ukasz1990 napisał:

Witam.

Na początku sprawdź świece żarowe i szczelność układu paliwowego czy nie cofa się paliwo (najlepiej jest postawić samochód z górki tak by tył był wyżej, żeby paliwo nie mogło się cofnąć).
Sprawdź również, czy przy wymianie filtra dobrze zamontowałeś ten pseudo podgrzewacz. Najczęściej przez niego zapowietrza się układ.

Ten pseudo podgrzewacz to mowa o tym zaworku na gorze plastikowym ktory jest luzny bo wchodzi i wychodzi bez problemu w skrocie mowiac jest luzny i trzyma go taka metalowa blaszka?Swiece okej.Aku ten mierzone na wylaczonym jak i na rozruchu jak i na pracujacym.Szczelnosc ciezko sprawdzic bo mam czarne przewody i nic nie widze chyba ze jest jakis patent bo cos czytalem o podlaczeniu kompresora itp ale nie za bardzo az tak sie znam.Ostatnio samochod stal przodem w dol i ten sam problem wiec nie wiem na ile to jest sprawdzone czy paliwo sie nie cofa.I dzieki za odzew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to ten zaworek na górze filtra. Do testu szczelności najlepiej jakbyś miał ręczną pompkę gruszkę. Wpinasz ją w przewód zasilający pompę w paliwo.  Po wytworzeniu ciśnienia pompką, powinno pojawić się paliwo w miejscu nieszczelności, a przy okazji sprawdzisz jak zapala po pod pompowaniu paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede kombinowac dalej zobaczymy.No niestety nie mam takiej pompki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje autko Najprawdopodobniej slabo odpala z tego wzgledu ze sa pecherzyki powietrza w przewodach.Filtr nowy wymieniony na taki bez pseudopodgrzewacza ,przewody idace w okolicy filtra nowe,opaski nowe i nadal pecherzyki powietrza sa.Bo zle zalozyc przewodow chyba nie idzie bo tak skomplikowanego nic nie ma. Gdzie moge szukac dalej przyczyn?Kapac pod autem nie widac zeby cos kapalo wiec mysle ze jest sczelnie.Mysle jeszcze nad rozkreceniem pokrywy w bagazniku zeby dostac sie do smoka ale czy ma to jakis kolwiek sens?Prosze o jakas porade i odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie masz te pęcherzyki?

Na powrocie z nastawnika?czy między filtrem a pompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, wesz82 napisał:

Gdzie masz te pęcherzyki?

Na powrocie z nastawnika?czy między filtrem a pompa?

Z filtra do pompy.Niektore to nawet spore takie 4-5 cm.Jak przygazuje to wiadomo nie ma ale na wolnych ich jest dosyć sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z ciekawości założyłem kawałek przezroczystego wężyka przed filtrem i było w nim widać pęcherzyki powietrza idące do filtra.Sitko nie jest zapchane a na przewodach przy zbiorniku dałem nowe opaski co mogę jeszcze sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema Panowie

Pacjent 1.9 ahh ciezko pali ale tylko na cieplym.

Jak mysliscie co mu moze dolegac? ponizej zalaczam video

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...