Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem ze zmianą biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ostatnio podczas jazdy zauważyłem że 1 i 2 bieg ciężej wchodzą. Drugi bieg czasem jak by chciał zgrzytnąć.

Gorzej jest jednak podczas redukcji z 3 na 2 bieg i niżej.

Podjechałem na kanał i podczas zmiany biegu 1 i 2 występuje taki minimalny luz na boki patrząc oczywiście od dołu.

Niestety nie wiem jak nazywa się ta część.

Mechanik powiedział że można z tym jeździć, a ta część kosztuje 560zl.(nie da się jej naprawić ponieważ występuje w całości)

Jako że mechanikom to nie ufam proszę o poradę

Co o tym sądzicie??:eusathink:

Opublikowano

u mnie tez ciezko wchodza te biegi...

musze delikatnie i z duza sila je wbijac bo jak zrobie to szybko to jest zgrzyt..

przy zmianie z wiekszego na mniejszy bieg nie mam takich jak Ty objawow jest normalnie

u mnie mechanik powiedzial ze to wina tarczy sprzeglowej...

Opublikowano

A może to łapa skrzyni poleciała?

Opublikowano

No właśnie u mnie zmieniając biegi w górę jest w miarę ok, ale z redukcji z 3 na 2 ciężko idzie, a z 2 na 1 żeby wbić muszę prawie całkiem wyhamować.

Z miejsca ruszyć nie ma problemu z 1 to jest najdziwniejsze.

Pierwsze co pomyślałem to poduszki walnięte ale niby są dobre.

Same problemy ostatnio z tym autem. Jak nie rozrząd padnięty po 20tys km to teraz to :facepalm:

Podczas zmiany na 2 bieg jest opór i patrząc od dołu auta wygląda to tak jak by ta końcówka która się rusza przy zmianie biegów nie mogła trafić i trzeba jej lekko pomóc.

Opublikowano
No właśnie u mnie zmieniając biegi w górę jest w miarę ok, ale z redukcji z 3 na 2 ciężko idzie, a z 2 na 1 żeby wbić muszę prawie całkiem wyhamować.

Z miejsca ruszyć nie ma problemu z 1 to jest najdziwniejsze.

Pierwsze co pomyślałem to poduszki walnięte ale niby są dobre.

Same problemy ostatnio z tym autem. Jak nie rozrząd padnięty po 20tys km to teraz to :facepalm:

Podczas zmiany na 2 bieg jest opór i patrząc od dołu auta wygląda to tak jak by ta końcówka która się rusza przy zmianie biegów nie mogła trafić i trzeba jej lekko pomóc.

Mam tak samo jak kolega piszę jak zmieniam biegi do góry to nie ma problemu a jeśli chcę zredukować na niższy bieg to już jest lekki opór a jeśli chodzi o zmianę biegu z 2 na 1 to jest to niemal niemożliwe i muszę się prawie zatrzymać żeby wbić 1 bieg.

Może ktoś zna powód tej przyczyny ???

Opublikowano

Ja na razie tak jeżdżę...

Wbijam biegi z wyczuciem i jest ok ale bardzo uciążliwe. Jak się zrobi cieplej na dworzu to się ruszę żeby coś z tym zrobić.

Czekam też w tym wątku na jakąś diagnozę.

Jeśli odkryję wcześniej przyczynę to na pewno tu napiszę.

Opublikowano

Ja także będę obserwował ten wątek może ktoś rozwiąże tą zagadkę:decayed:

Opublikowano

synchronizatory ?

Opublikowano

Mówiąc mechanikowi, że to może synchronizator 2 tak robi odparł, że nie jest to możliwe ponieważ podczas redukcji wchodzi ciężej niż podczas normalnej jazdy.

Ja już się do tego przyzwyczaiłem ale ktokolwiek inny jadący autem ma problem.

Opublikowano

pociesze u mnie tez tak jest staraj sie zmieniac biegi przy 2200 obrotow jak bedzie lzej to albo synchronizatory albo coss przy sprzegle

Opublikowano

u mnie jeszcze cos zauwazylem na postoju czasami bardzo ciezko 1 wchodzi ale jak sie delikatnie potoczy czy ruszy sie go na wstecznym to wchodzi bezproblemu.

Opublikowano

mi to wyglada na synchronizator 1 i wsteczny go nie ma .chyba. poprawcie mnie jezeli sie myle spruboj z tymi obrotami

Opublikowano
mi to wyglada na synchronizator 1 i wsteczny go nie ma .chyba. poprawcie mnie jezeli sie myle spruboj z tymi obrotami

w moim przypadku odpada ta diagnoza bo wsteczny u mnie tez czasami ciezko wchodzi jak 1

Opublikowano

moze sprzeglo nie odlacza sie calkowicie . spruboj z 3 ruszyc na recznym

Opublikowano
moze sprzeglo nie odlacza sie calkowicie . spruboj z 3 ruszyc na recznym

znaczy ruszyc i co...

bo nie bardzo rozumiem...

Opublikowano

nie wiem jak jest w audi ale w moim wczesniejszym aucie vw polo to mialem takie same objawy jak wy ale to byla wina sprzegla po wymianie na nowe biegi wchodzily delikatnie bez zadnych problemow i tak samo przy redukcji.z tego co sie orientuje to przy padnientym synchronizatorze skrzynia by zgrzytala kumpel tak mial w golfie

Opublikowano
moze sprzeglo nie odlacza sie calkowicie . spruboj z 3 ruszyc na recznym

znaczy ruszyc i co...

bo nie bardzo rozumiem...

zaviagasz reczny okolo 3 tus obrotow i prubojesz ruszac delikatnie nie palac sprzegla. jak zgasnie sprzeglo pozyje jak bedzie delikatnie ciagnal i ruszal to koniec sprzegla slizga sie ja tak testowalem moze i prymitywne ale bedzie wiadomo

Opublikowano

zacznij od wymiany oleju w skrzyni jest stary i przy niskich tem. jest gesty. proponuje kupic ten olej w aso u mnie problem znikl po wymiane

Opublikowano
zacznij od wymiany oleju w skrzyni jest stary i przy niskich tem. jest gesty. proponuje kupic ten olej w aso u mnie problem znikl po wymiane

ten problem mialem przez cale lato wiec to napewno nie jest wina oleju w skrzyni przynajmniej u mnie.

a tak z ciekawosci ile kosztuje olej do skrzyni???

---------- Post dopisany at 18:54 ---------- Poprzedni post napisany at 18:42 ----------

Wiec musze zaczac isc metoda prob i bledow...

zaczne od ruszenia na 3 i zaobserwowwniem rezultatow pozniej to moze wymiana oleju w skrzyni ( ogolnie to jest jakas miarka by sprawdzic stan oleju???)

a moze cos jeszcze w miedzyczasie na tym poscie sie pojawi...

Opublikowano

Sprzęgło sprzęgłem ale pojawiają się luzy na ciegnach od drążka nad skrzynia jak w golfach i kicha.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...