konrado8525 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 witam. Koledzy mam problem z temperatura silnika. Podczas jazdy z predkoscia ok 100km/h auto lapie temperature 90 i wskazowka stoi tak jak powinna ale gdy wjade do miasta lub zatrzymam sie temperatura momentalnie spada do 60-70. Jestem po wymianie termostatu orginalu z aso i nic sie nie zmienia i o dziwo waz gorny od chlodnicy i plyn w zbiorniczku wyrownawczym jest non stop zimny... odczyt na vagu po przejechaniu ok 30km 01 engine 007 72st a 17 instruments 003 70st czyzby orginalny termostat byl wadliwy? dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
jacek70 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Często się zdarza że nowy jest wadliwy. U Ciebie wygląda na to że się zaciął.
konrado8525 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2014 hmmm a moze jest zapowietrzony? czy czeka mnie reklamacja i wymiana na inny??
radio22 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 A wymieniałeś czujnik temperatury wody?
Biszczan Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 A wymieniałeś czujnik temperatury wody? Zrób diagnostykę na zimnym i ciepłym jak podane jest w dziale diagostyki to może coś więcej się dowiesz. Przykład: Kupiłem auto od gościa, który niestety nie dbał no i sprawdzam vagiem grupy odpowiedzialne za temperaturę: Wychodzi, że termostat do wymiany (po przejechaniu 10km w temp. 25st na desce 90C ale dopiero pod koniec dystansu - vag 70C) po wymianie w tych samych warunkach 90C na vag po przejechaniu 3km Przykład 2: Po rozgrzaniu silnika 90C, ale podczas jazdy temp. spada do 75C (na vag i desce) - czasem wyrzucało mi błąd czujnika G2/G62 - po wymianie wszystko wróciło do normy. Termostat wymieniałem prawie trzy lata temu. Zawsze możesz wymontować termostat i nim oddasz do reklamacji sprawdź w jakiej temperaturze się otwiera. Pozdrawiam.
treczKu Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Miałem dokładnie tak samo z tym termostatem, mimo iz kupilem ori w ASO to niestety dopiero 3 podejscie było dobre. Poprzednie były lipne mimo iz oryginał. Zrob tak jak biszczan pisze, sprawdz go w jakiej temperaturze sie otwiera i bedziesz wiedział na czym stoisz:)
Biszczan Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Tak wyglądał termostat który chyba od nowości siedział w moim aucie (ten po prawej) : View image: 20131220 212813
konrado8525 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2014 Dzieki za odpowiedzi. Panowie dzisiaj bylem w trasie i o dziwo co zauwazylem.. Podczas jazdy czy to w trasie czy w miescie rozgrzeje sie do 90st na desce ( 88,2 st na vagu) i tak trzyma , nawet na postoju na wolnych obrotach przy temperaturze na climatronicu 20st. Jak tylko zmienie tmperature na climatroniku na wyzsza to na postoju momentalnie temperatura spada. A moze to jednak od mrozow tak sie dzieje? Czy jak silnik zlapie 90st i wlaczy sie na climatroniku na HI to temp silnika nie powinna spadac? a czujnika g62 nie wymienialem gdyz nie pokazuje bledu na vagu ponadto odczyty z rana jak i na rozgrzanym silniku w 01 engine 007 i 17 instruments 003 wskazuja prawie tak samo (2st roznicy) to obstawiam ze czujnik raczej dobry
marekg Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 No to nie jest tak, ze jak złapie 90 to musi trzymać. Jak mu zwiekszysz grzanie kabiny to musi skads to ciepło zabrać a przecie TDI w ogóle za duzo tego ciepła nie emituje wiec tym bardziej jak stoisz. Skoro mu brakuje to w pierwszej kolejności zamknie termostat żeby zmniejszyć straty i utrzymać temp. silnika. Jak tego nie wystarcza to wskazówka leci w dol, proste. Wysłane z mojego Trooper_X55
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się