Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BREMBO w B5 na tarczy 320x30 z B8 - moja koncepcja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

od razu mówię ze nie planowałem przeszczepiać zwrotnic pod większy rozstaw bo zanim zdecydowałem się zabrać konkretniej za hamulce to powymieniałem cala zawiechę przód, łożyska, przeguby na nowe wiec średnio by mi się opłacało robić to jeszcze raz na innych zwrotnicach, moje rozwiązanie ma tez swoje zalety i jest pewnie dla tych co są w podobnej sytuacji a chcą mieć fajny hebel z przodu


szukałem lepszych rozwiązań od typowych 312mm plug n play, był pomysł na plugnplay zaciski od ibizy cupry pod tarcze 312mm, 4 tłoczkowe w rozmiarze chyba 38mm każdy - ap racing, ale ich ceny zabijają na allegro

tak wyglądają, maja napis seat sport
Fab_AP_1.JPG

kolejnym pomysłem byly heble mixowane z golfa r32/passata w8 i tarcze 334mm, ta koncepcja tez jest plug n play, zakładałem temat o nich, w skrócie potrzebny jest zacisk z jarzmem od golfa IV R32 (zacisk jest ten sam co w passacie W8 i RS4B5 ale jarzmo musi być od golfa) plus tarcza od passata W8 - ta jest bardzo droga, można pokusić się o przerobienie tarczy od merola SLa starego która jest prawie taka sama a jest polowe albo i więcej, tańsza, zaciski maja dwa tłoczki chyba 42mm

http://a4-klub.pl/uklad-hamulcowy-96/hamulce-334mm-b5-rezania-234382/ tu jest mój watek o tym


aż przyszedł dzien gdy sprawiłem sobie adaptery (z drugiej ręki) zrobione przez Pawła który ogłasza się na allegro, regeneruje zaciski wielotłoczkowe i robi adaptery do rożnych aut,

adaptery docelowo były pod tarcze 312mm VAG i zaciski porsche tylne od boxstera S
tak one wyglądają
201306111217.jpg

zacząłem troszkę drążyć temat i wyszło tak ze tak naprawdę tłoczki w tych tylnych zaciskach są malutkie (chyba około 2x28 i 2x30mm) i łączna powierzchnia wszystkich czterech jest taka sama lub podobna co u jednego seryjnego tłoczka 57mm od zacisku pod tarcze 288/312 - wiec to żadne ulepszenie


zacząłem szukać zacisków które pasowały by pod moje adaptery (130mm rozstaw montowane na śruby od góry zacisku) i które pochodziły by z przedniej osi jakiegoś auta tak aby tłoczki były normalnej wielkości, szukałem rożnych opcji, w grę wchodziły zaciski od S8 D2 pod tarcze 345mm z tłoczkami 2x44 i 2x40mm, porsche wszelakiej maści, zwykle miały tłoczki 2x40mm i 2x36mm, alfy brery/159 4x42mm tłoczek (te są najtańsze ze wszystkich generalnie i są bardzo fajne), trafiłem tez na aukcje gdzie był cały komplet zacisków od Vipera SRT10 2006 rok, przednie zaciski w tym wynalazku mają 2x44/2x40mm tłoczki wiec max w swojej klasie :) , koleś zrobił mi dobra cenę i zamówiłem 2 sztuki które są w drodze do mnie, dodatkowo zrobiłem małe rozeznanie wcześniej na podstawie tematu z racingforum.pl, gdzie jedna osoba zmontowała sobie hamulce na takich samych zaciskach w audi S2

Duże hamulce Brembo do Audi S2 - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum

na 95% uszy montażowe zacisku są w tej samej odległości od środka osi obrotu kola czy to w A100, czy S2, czy A80, czy naszych parchach, jedyna różnica w w/w projekcie to to ze został złożony na ori adapterach od RS2, tam weszła tarcza 323mm od A8, moja adaptery są 2mm niższe z tego co wyliczyłem wiec obsłużą tarcze o 4mm mniejszej średnicy - ale mam nadzieje że 320mm wejdzie spokojnie

tak to wygląda na S2 na której się wzorowałem
1.jpg
4.jpg
444.jpg

jak widać w Avusach jest jeszcze spory zapas jak na tak duże zaciski, jeśli chodzi o średnice, wiec być może jeśli znajdę odpowiednia felgę z odpowiednim niskim ET to i 16 cali da rade na to naciągnąć - było by super

jeśli chodzi o specyfikę zacisków, brałem początkowo pod uwagę powierzchnie klocka, ale te we wszystkich podobnych zaciskach są bardzo zbliżone, wiec wziąłem się za wyliczenie powierzchni całkowitych tłoczków w danych zaciskach


- zacisk seryjny o tłoczku 57 mm - ma blisko 2550mm kwadratowych powierzchni
- zacisk 60mm taki jak w S4 B6, czy w zaciskach pod 320mm - 2826mm
- przeciętny zacisk tylny porsche 2x28 i 2x30 - 2644mm kw (malutko) - na pewno trochę lepiej rozkłada się siła hamowania względem serii ale to mało i tak
- zacisk 2 tłok od eSy - 2x 43mm - 2902mm - czyli jak widać tyle samo co jeden 320mm w przypadku pojedynczego tłoczka 60mm, a jednotlok jest mniej problematyczny i ma wiekszy klocek powierzchniowo
- zacisk ibiza cupra pod 312mm 4 tlok - nie mam zadnej sprawdzonej informacji
- jakiś zacisk 8 tłoczkowy, nie pamiętam jaki, chyba AP Racing - 4x32 i 4x28mm tłoczki - 5677mm kw
- zacisk porsche 6 tłok jakich wiele - z tego co znalazłem wieksze mają 2x38 2x34 i 2x30mm - suma 5495mm kw - wiec tyle samo co te z vipera, tylko klocek mega duży
- zacisk 4 tłok brembo porsche montowany od góry - 2x40mm i 2x36 - razem 4546mm kw
- zacisk brera 4 x42mm - 5539 - bardzo dużo jak na swoja cenę
- zacisk S8 lub od RS3 tez chyba ma takie wymiary, moje vipery również - 2x44 i 2x40mm - 5551mm kw

wiadomo ze różnice w hamowaniu wynikają tez od powierzchni klocka itp itd, ale można poniekąd przez moje porównanie sobie zobaczyć że można dużo nadrobić dobierając odpowiedni zacisk - zakładając ze tarcza w każdym przypadku jest taka sama, bo w końcu siła tarcia to głównie siła * powierzchnia do której się nią przykłada

plus mojego rozwiązania z adapterem i zaciskiem montowanym od góry jest taki, ze podkładając podkładkę pomiędzy zacisk a adapter odsuwamy go od osi obrotu kola, i mozemy zwiekszyc sobie możliwość wstawienia większej tarczy, powiedzmy montując tak jak kolega w temacie z S2jki taki setup ale dając podkładki ok 10.5mm - można zamontować już tarcze 345 zamiast 323mm nie zmieniając nic więcej - oczywiście pod warunkiem ze podkładki będą z solidnego materiału a nie jakiejś gliny, kolejny plus to też rozmaitość różnych zacisków z tym samym rozstawem otworów pod adapter


moje zaciski są w drodze, zobaczymy jak przyjdą, będę miał zwrotnice na przymiarkę i zrobię mala fotorelacje jak to będzie wyglądało u mnie z grubsza

ps. zdaję sobie sprawę że temat jest wałkowany ogólnie w necie, z adapterami, ale oficjalnie na forum u nas chyba nie, może choć troszkę dzięki mnie każdy zdobędzie ciut więcej wiedzy na temat takich hebli :)

aha - i koszt powiedzmy porównanie do wymiany na calych zwrotnic w optymistycznej wersji - bez półosiek czyli dla V6stek

- 2 x zwrotnica ok 150/200/szt minimum, plus ewentualna wymiana łożysk 2x200
- zaciski jakieś najtańsze 320mm - 300zł minimum - jednotlokowe
- do tego zbiezność 80 no i cała robota z wymianą zwrotnic jeśli ktoś robi to sam, jeśli nie to minimum 200zł trzeba liczyć prócz zbieżności
minimum trzeba dać około 700zł pod warunkiem że nic innego się nie zesra, czy przegub, czy łożysko będzie wywalone

biorąc pod uwagę posiadaczy R4 silników, np. mnie również, dochodzą półośki i przeguby ok 200/300zł minimum

mój patent kosztował:
- 900 zaciski (można kupić od brery nawet za 700/ za dwa) a raz widziałem jak koleś kupił takie od alfy za 100zł/parę :kox:
- adaptery ok 200zł minimum, ale to zależy, jak ktoś ma dojście to i za półdarmo je sobie zrobi
razem ok 900-1000zł

tarcz i klocków nie liczyłem bo są w tych samych cenach, mój patent wychodzi troszkę drożej (w jednym najbardziej optymistycznym wypadku przy swapie zwrotnic), ale nie muszę chyba mówić jaka jest różnica w zacisku jednotłoczkowym a takim 4tłoczkowym, a plus jeszcze taki że roboty sporo mniej przy zamianie, bez rozpinania zawiechy i bez ponownego robienia zbieżności, we wspomnianej s2jce wszystko hulało, więc mam nadzieję że i u mnie wszystko będzie grało


Klocki do zacisków:

ori - brembo - 98.5031.40
dedykowane zamienniki mintex - MDB2618 - 131.7 x 67 x 17.5
TRW - TPC0968

podobne - od jaguara

Girling - 6115369 - ok 100zł
TRW - GDB1536 - 170zł - 131.6 x 67.2
Ferodo FDB1951 - ok 1000zł lol - 131.7 x 67 x 18
Mintex - MXD1550AB -

audi r8 tył - maja male wciecie na gorze ale nie przeszkadza ono

TRW - GDB1731 - 170zł
Girling - 6117319 - 170zł

jest też opcja 1cm wyższych klocków z alfy, o ile klocki nie będą wadziły o adapter u dołu zacisku - idealnie leżą w powierzchni ciernej tarcz 320 i większych

Alfa 166 - brembo numer - P 23 078
RS3/TTRS - 8J0698151H / 8J0698151K - trw GDB1912
touareg - GDB1670 TRW

Edytowane przez pioteros
Opublikowano

Jaki klocek idzie do tego, masz oznaczenie ???

Opublikowano

jeszcze nie, jak przyjdzie paka to pierwsze co zrobie to sprawdze, mam tylko nadzieje ze koles przysle mi wlasciwe przednie, bo z poczatku mowil ze sa takie same przod tyl, a potem jak mu wytlumaczylem ze nie to zmierzyl i sie przekonal ze jednak mialem racje, na oko nie ma zadnyc roznic bo gabarytowo chyba sa takie same

---------- Post dopisany at 11:29 ---------- Poprzedni post napisany at 11:16 ----------

znalazlem numerek trw TPC0968

w stanach smieszne pieniadze chca, ok 35$ za nowe

u nas pewnie do sprowadzenia le zaraz poszukam innych

---------- Post dopisany at 11:36 ---------- Poprzedni post napisany at 11:29 ----------

ii

ori numer brembo 98.5031.40, generanie ten sam co w ferrari

Opublikowano

tarcz i klocków nie liczyłem bo są w tych samych cenach, mój patent wychodzi troszkę drożej (w jednym najbardziej optymistycznym wypadku przy swapie zwrotnic), ale nie muszę chyba mówić jaka jest różnica w zacisku jednotłoczkowym a takim 4tłoczkowym, a plus jeszcze taki że roboty sporo mniej przy zamianie, bez rozpinania zawiechy i bez ponownego robienia zbieżności, we wspomnianej s2jce wszystko hulało, więc mam nadzieję że i u mnie wszystko będzie grało

Strasznie duzo roboty panie, masz racje 4 tłoki to 4 tłoki ale z wymiana zwrotnic jak pewnie widziałeś w moim temacie nie ma kłopotu większego, masz inne przeguby? ok wymień, a zwrotnice mnie kosztowały po 100 za jedną no plus paliwo to po 140 , całe gotowe, nie wymieniasz żadnych wahaczy, są p&p zbierzności tez nie ustawiasz bo niby po co??? po wymianie łożyska też byś zbieżność robił??

Robiłem na warsztacie, i sprawdzałem na geometrii takie teorie, koleś po wymianie łożyska zażyczył sobie zrobienie zbieżności, zmierzyłem przed zmierzyłem po i różnic nie było, a jeśli już to normalne błędy pomiarowe.

Ale nie zniechęcam cie jakoś , gratuluje i oby do przodu :decayed:

A jak z wytrzymałością śrub mocujących zacisk/adapter do zwrotnic??? w S4 sa bodaj fi 14 a w zwykłym chyba fi10 to tez robi robotę :eusathink:

Opublikowano

czy duzo roboty? odkrecic stare heble i zalozyc nowe? taka sama robota jak przy wymianie klockow i tarcz tak naprawde lol

generalnie niby masz racje ze zbieznoscia ale nie wierze ze po 10 latach kazda zwrotnica jest dokladnie co do mm taka sama/rowna, nie jedna dostala a to kraweznikiem a to dolkiem

po tak rozbebeszonym zawieszeniu zawsze warto zrobic zbieznosc

z cenami jest roznie dlatego pisalem ze zalezy co kto za ile zalatwia, jak mowie, byl koles co podobne zaciski za 100 sobie zalatwil, kto by nie bral ich? z adapterami mialby komplet za 400zł + normalna cena za nowe tarczei klocki

z wytrzymaloscia nie wiem, twardosc 10.9 minimum, nie wiem czy nie zamowie sobie ori srub z ASO od seata leona cupry albo RS2jki albo odrazu od porsche

poki co martwi mnie to ze nie jestem pewien jakie przyslal mi koles zaciski, bo paczka juz przyszla, czy to na 100% prawda ze tyl i przod sie roznil w viperku, dziecko siedzi mi na glowie nie mam sie chwilowo kiedy za to zabrac ;) zdazylem je tylko rozpakowac i sa na prawde ogromne, i waza tyle samo co normalne zeliwo seryjne albo nawet sa lzejsze

Opublikowano

Ile będą Cie kosztowały klocki??

Przeguby spokojnie poszukasz od v6 używki, jak cos to z chęcią komuś zamotam po dobrej cenie.

Myslę że 345 na zcisku od a6 będzie hamowało w cale nie gorzej, a ceny zacisków i klocków potem przez pół

Opublikowano

klocki widzialem juz mintexa za 110zł, kwestia dostepnosci

345mm, moze, ale mi bardzo by zalezalo zeby upchac to pod 16 cali, z 345mm nie ma na to szans, ale jakbym bardzo chcial, wystarczy ze dorobilbym podkladki pod zaciski, jakies tulejki, o wysokosci ~12mm i moge smialo ladowac 345mm na tym samym zacisku

Opublikowano

masz porównanie wagowe ??

dodatkowa masa nieresorowalna to bardzo duża masa ....jeśli udało Ci się to zredukować ....to :oklasky:

Opublikowano

zaraz może zważę jeden goły zacisk tak z grubsza, ale seryjnie, jaram się samym ich wyglądem, wiem ze dla niektorych to chleb powszedni, ale ja jestem tylko zwykłym jego zjadaczem ;D

---------- Post dopisany at 17:01 ---------- Poprzedni post napisany at 16:59 ----------

około 3.7kg sztuka, plus adapter wiec podobnie pewnie co seria, zaciski maja ogolne oznaczenie GT1

---------- Post dopisany at 17:13 ---------- Poprzedni post napisany at 17:01 ----------

320mm to mniej jak 345mm, ale one waza blisko 1.5kg/szt mniej a to tez w sumie sporo, i przy moich skromnych 180KM w quattro na pewno jest odczuwalna taka roznica

Opublikowano

masz możliwość wrzucenia wcześniej "normalnych" 320 do porównania skuteczności /efektywności ??

Opublikowano

nie:P bo mam 94mm na zwrotnicy

wrazenia z hamowania opisal autor watku o S2jce

juz wiem o co biega z zaciskami w viperze, po 2008 roku dopiero viper mial 44/40 przod i 42/38

przed mial z przodu i z tylu te same chyba 40/36 ot to cala historyja, czyli kolo mnie nie oszukal

---------- Post dopisany at 17:32 ---------- Poprzedni post napisany at 17:23 ----------

ale dla alu zwrotnic tez bym mial fajne rozwiazanie jakby ktos nie chcial mega duzych tarcz, np. zaciski z RS3 4 tlok montowane przez ori adapter pod tarcze 370mm, mozna by bylo zdjąć z wysokości centymetr z groszami i wtedy próbować zamontować tarcze 345-350mm, pytanie czy ten sfrezowany centymetr bardzo osłabiłby jarzmo/adapter

Opublikowano

Na pewno oslabi ale wez pod uwagę to wieksza tarcza to i większa siła ktora działa na zacisk i tym samym na jarzmo. Dlatego tez zwiększyli mocowanie na 144mm.

Opublikowano

fakt,na szczescie moje adaptery sa duzo bardziej solidne jak te od rs4, jutro skombinuje sruby dobre, dev wez sprawdz jeszcze maila, chodzi o tą końcówkę oczkową fi10->m10x1

Opublikowano

I dlatego wspomniałem o śrubach, jak być miał rozstaw 200mm to i fi 8 by starczyły :wink:

Opublikowano

kupilem sruby dzisiaj ale zapomnialem ze skok gwintu dla zwyklej sruby m12 to 1.75, a potrzeba mi drobnozwojna, dokladnie 4 sztuki m12x90x1.5 w klasie minimum 10.9

zrobilem wstepne przymiarki (godzina stania przy -15 i porywistym wietrze),ale moje obliczenia sie potwierdzily mniejwiecej

standard tarcza 288 jest idealnie w srodku zacisku, 320 bedzie troszke blizej zewnetrznej czesci auta bo jest grubsza o 5mm... nie wiem czy to bedzie bardziej przeszkadzalo czy sukac glebszej tarczy i probowac wysunac ja podkladka na piaste na zewnatrz albo dac adapter na podkladce i schowac go bardziej wewnetrz auta, chyba opcja druga lepsza bedzie, wiec tarcze pojda od Q5/B8 prawdopodobnie ktore maja wysokosc ok 50/51mm, rozmiar 320x30

tak to wygladalo na tarczy 288x25, od krawędzi tarczy do krawędzi klocka było 10.5mm co daje nam 21mm średnicy, 288+21 = 319, więc na tarczy 320 zostanie 0.5mm rantu tak jak w serii albo i mniej

viper1.jpg

viper2.jpg

viper3.jpg

a tu przymiarka stalówek 16 cali z ET33 i z dystansem 15mm, łączne ET 18, i wraz zabrakło, kształt stalówki bardzo utrudnia wszystko, jestem prawie pewien że jak znajde jakieś pojemne alu 16 cali z ET35 to dam rade to założyć bez dystansu

viper4.jpg

póki co, muszę znaleźć dobre śruby aby móc to zamontować, dorobić przejściówki na przewody hamulcowe żeby to połączyć, no i znaleźć tarcze choćby i używki, do odwilży jeszcze daleko więc mam czas ;)

---------- Post dopisany 02-02-2014 at 15:35 ---------- Poprzedni post napisany 31-01-2014 at 13:56 ----------

klocki pasują też z R8/tył

GDB1731 - ok 170zł

---------- Post dopisany at 15:36 ---------- Poprzedni post napisany at 15:35 ----------

GDB1731.jpg

---------- Post dopisany at 17:00 ---------- Poprzedni post napisany at 15:36 ----------

kolejne klocki pasujace od jaguara, girling 6115369 - 100zł w sklepie

Opublikowano

Trw ma 3 mieszanki na tym klocku

Każda w innej cenie.

Ferodo i Textar też są dostępne

Opublikowano

troszke zaktualizowalem w pierwszym poscie na dole sa klocki, od jaga najtansze i chyba je wezme jak bede potrzebowal, poki co kupie tarcze uzywke i dojade te klocki co mam na tej uzywce, a jak bede kupowal nowe tarcze pomysle nad nowymi klockami

Opublikowano

Tańsze są FDB4467

Opublikowano

to od s8 d2? sa chyba ciut inne, moje maja dwa otwory na mocowania

---------- Post dopisany at 17:42 ---------- Poprzedni post napisany at 17:39 ----------

fajnie by bylo dorobic podkladki pod kazdy klocek zeby zwiekszyc ich grubosc, montowane tak samo jak klocki na uszy, bo tarcze od vipera byly 4 czy 6mm grubsze niz te z audi, no i od temperatury by lepiej chronily tloczki, ale to moze z czasem

Opublikowano

Bedziesz miec stare blachy z klockow

Wystarczy podlozyc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...