Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypięty lewarek skrzyni biegów??? Brak możliwości wpięcia biegu...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

(Audi a4 b5 1.8T 96r) AEB

Witam, mam problem ze skrzynią biegów.

Otóż przy zabawie na śniegu podczas zmiany biegu ze wstecznego na dwójkę lekko zazgrzytało (powszechny objaw)

Wysprzęgliłem ponownie jednak bardzo dynamicznie szarpnąłem lewarek w strone drugiego biegu i lewar został

w pozycji między pierwszym a drugim biegiem (stoi pod skosem na lewą stronę, tak jak na luzie przyciagnelibysmy lewarek do kolana)

Nie mogę teraz wbić żadnego biegu, z wciśniętym sprzeglem czy bez, podczas jazdy czy podczas postoju. Lewarek chodzi na wszystkie strony jednak biegu nie zapne. Auto po odpaleniu chodzi normalnie, wszytsko działa prócz skrzyni.

Moje pytanie brzmi:

Czy urwałem coś w lewarze? Może coś się wypieło czy rozwaliłem (nie daj Boże) skrzynie biegów?

Czekam na wolny termin umechanika moze jednak moglbym podzialac cos sam jesli tylko cos urwalem lub cos sie wypielo?

Proszę o pomoc, porady, opinie.

Dziēki.

Opublikowano

sprawdz ciegla czy nie popuszczaly.to sa te linki i polaczenia ze skrzynia tez sprawdz,ciezko mi uwierzyc ze tak skrzynie zakleszczylo

Opublikowano
sprawdz ciegla czy nie popuszczaly.to sa te linki i polaczenia ze skrzynia tez sprawdz,ciezko mi uwierzyc ze tak skrzynie zakleszczylo

Po napisaniu posta poszedłem pogrzebać na spokojnie, okazuję się że mogę wpiąć 3,4,5 oraz R. Wchodzą dość normalnie choć odrobinę ciężej.

Nie mam 1 i 2 biegu, jak przechylam lewarek do kolana i próbuję wpiąć jedynkę albo dwójkę to tak jakby nie było 'wejścia' w te biegi.

Lewarek nie odskakuje na środek w swoje naturalne położenie, zostaje lekko przechylony na lewo.

Szukać skrzyni czy to bardzo możliwe że jednak te cięgła???

Opublikowano

patrz na ciegla i zobacz w koszu w kabinie

Opublikowano

Po odsłonięciu mieszka ta kula i plastiki wyglądają ok, jutro zajrzę głębiej. Dzięki. :hi:

Postaram się ciągnąć dalej wątek i opisywać postępy.

Opublikowano

to sprawdzaji pisz. dla potomnych :P

Opublikowano

spawdź połączenie wybieraka ze skrzynią ,tam są 2 kulowe złącza, może połaczenie cięgien się rozpięło(urwało)na foto zaznaczone na niebiesko

ci_gna.jpg

ewentualnie przy drążku zmiany biegów te cięgna są przykręcone ,może któraś ze śrubek póściła ,na foto pod tą czarną gumą

Opublikowano

jak wyzej sprawdz bo na wybierakach maly luz robi roznice

---------- Post dopisany 07-02-2014 at 01:35 ---------- Poprzedni post napisany 31-01-2014 at 09:39 ----------

i jak zrobione .?co sie sypnelo ?

Opublikowano

Wybieraki, cięgna, połączenia wszystko okej.

Koszt skrzyni - 400zł z anglika, mniej zajehcna niż moja da sie odczuć.

Robocizna - 300zł.

Moja rozchechłana skrzynia leży w piwnicy, będę miał czas zajrzę do środka.

Opublikowano
Wybieraki, cięgna, połączenia wszystko okej.

Koszt skrzyni - 400zł z anglika, mniej zajehcna niż moja da sie odczuć.

Robocizna - 300zł.

Moja rozchechłana skrzynia leży w piwnicy, będę miał czas zajrzę do środka.

az dziwne ze sie zajechala

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...