Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem po wymianie turbo AVG/AFN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem jak w tytule. Po wymianie środka turbosprężarki (stara wyszła rurą wydechową) pojawiły się problemy z jej pracą. Z racji tego że kupiłem nowy środek turbo musiałem ustawić ogranicznik, ustawiłem go w takie położenie jak przy starej turbinie.

Po pierwszej jeździe czułem że brakuje jej z dołu więc skróciłem cięgno bo jak się okazało nie dochodziło do stopera (dalej mu brakuje około 1 mm). Poprawiło się. Ale dalej jest problem. Zarówno przed regulacją jak i po regulacji zaworek N75 zaczął świrować. Przed wymianą turbo był ok. Teraz pojawia się błąd 17957 i potrafi odciąć doładowanie zaraz po odpaleniu. Zastanawiam się czy przez niego jest to dziwne zachowanie turbiny (ciśnienie wzrasta od 2500-2700 obrotów).

W załączeniu logi kanał 11 przed regulacją sztangi i po regulacji.

Czy możliwe że mam źle ustawiony ogranicznik, czy to po prostu (znowu) N75 się kończy??

Proszę o pomoc.

kanał 11 przed regulacją VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

kanał 11 po regulacji VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Pozdrawiam

Opublikowano

a żaluzje czyściłeś? doładowanie się buja przez kulawą prace sterowania, to może być niskie podciśnienie, słaba sprężyna w gruszce lub n75, logi rób od 1000obr do 4000obr, przynajmniej będzie widać kiedy się budzi turbo, nowe turbo na początku ma prawo słabiej wstawać, ale bujanie doładowania to już nie jego wina tylko sterowania

Opublikowano

Witam

1500 km przed wymianą turbiny wymieniałem gruszkę. Było ok, Po wymianie turbo jest jak jest. Zrobiłem loga jak mówiłeś.

Całe turbo było rozkręcone i wyczyszczone.

Co teraz. Wydłużyć sztangę bo pompuje za dużo? Podćisnienie na wyjściu z grodzi komory osiąga (z tego co pamiętam) 0,9 bara.

Logi VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Pozdrawiam

Opublikowano

-0,9bar ok, wydłuż sztangę do ori wartości i zrób 011d

Opublikowano

Witam

Trochę to trwało ale ostatnio krucho u mnie z czasem. Wydłużyłem sztangę. Jest lepiej. Ciśnienie spadło. Ale jeszcze trochę za duże. Pojawiła się większa dziura z dolnych obrotów. Jest taka chwilka zastanowienia po wciśnięciu gazu.

Z racji tego że jeżdżę na krótkich odcinkach turbo już przejawia oznaki przycinania się. Muszę wyjechać na autostradę i trochę je przegonić.

Logi z dwóch przejazdów: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Pozdrawiam

Opublikowano

za bardzo wydłużyłeś, skróć połowę tego co wydłużyłeś ostatnio

Opublikowano

-0.58 powinna być sztanga, ale tak dokładnie nie ustawisz na większości wakuometrach. ustaw tak koło -0.6 i będzie dobrze, sprawdź też czy trzyma ciśnienie. miałem podobnie też z dołu nie ciągnęło turbo dopiero od około 3 tys. okazało się że nie dość że grucha lekko puszczała to i źle ustawiona była.

Opublikowano

Jak mam ustawić te -0,6 bo nie bardzo wiem? Grucha jest nowa, środek turbo też. Podcisnienie sprawdzę bo faktycznie może coś się stało.

Mozecie powiedzieć w jakim czasie od założenia wężyka na gruchę sztanga jest wciągana na pełną głębokość?? U mnie starsznie mozolnie to idzie.

Opublikowano

Żeby to ustawić potrzebujesz wakuometr, takie urządzenie które zasysa i pokazuje Ci ciśnienie. Masz ustawić tak żeby przy ciśnieniu -0.6 bar sztanga oparła się o ten hamulec zabezpieczający i będzie git

Opublikowano

Mam wakuometr bo mierzyłem podciśnienie. Ale jak to wykonać fizycznie. jak wepnę na wężyk gruszki to pokaże -0,9 bara więc jak to wyregulować w samochodzie??

No chyba że mam turbo wyjąć, zdobyć i podpiąć pompę podciśnienia, ustawić -0,6 bara i regulować sztangę.

Dzisiaj wieczorem skrócę sztangę i zrobie loga.

Pozdrawiam

Opublikowano

Na zgaszonym aucie podpinasz u zaciagasz gruche tym sprzetem do wytwarzania podcisnienia, sztanga ma sie oprzec o ten hamulec przy -0,6 jezeli tak nie jest musisz wyregulowac sztange, tak zeby przy dotknieciu hamulca pokazywalo -0,6 bar

Opublikowano

a na ile ma być wkręcony ogranicznik w mm bo to też jest ważne

Opublikowano

Nie patrz na mm ustawiaj tak jak pisze, bo mozesz miec np inna gruche albo blacha Ci sie zgiela tak jak przy mojej byla przygniecona i ustawilem -0,6 bar i jest git

Opublikowano

ale jeżeli ogranicznik np jest więcej wkręcony to łopatki nie ustawią się idealnie w pozycji maksymalnego doładowania a podciśnienie będzie wskazywać -0.6 bar bo sztanga sie oprze o ten właśnie ogranicznik

Opublikowano

Ja ustawialem tak jak mowilem i u mnie jest w porzadku, jak zalozylem turbo to wstawalo od okolo 3tys obrotow a teraz kolo 1800 wstaje to chyba mam dobrze

Opublikowano

No jeśli ogranicznik jest źle ustawiony to jak można to sprawdzić ?? Też mam suszare po regeneracji i auto inaczej reaguje na pedał gazu , trochę słabiej . Jak ocenić czy ogranicznik jest dobrze ustawiony ?

Opublikowano

właśnie to jest pytanie za 100 pkt. jak wyłapać ustawienie ogranicznika ?? Turbo po regeneracji ma już inaczej ustawiony ogranicznik sztangi w momencie odpalenia auta sztanga idzie do góry i ustawia łopatki w pozycji MAX doładowania. I jeśli ogranicznik jest bardziej wkręcony to łopatki nie ustawią się idealnie w pozycji MAX doładowania i będzie słaby z dołu. Wtedy nawet skracając sztangę nie uzyskamy oczekiwanego rezultatu.

Opublikowano

jeżeli nim nie kręcili to jest dobrze ustawiony

ori turbo afn ma 9-10 widocznych zwojów gwintu po stronie śrubki kontrującej

po regeneracji turbo słabiej wstaje to normalne, nowy wirnik jest cięższy co skutkuje że ciężej go rozpędzić no i jest ciaśniej osadzony co też pogarsza wstawanie, no i najważniejsze wirnik jest nie ori, jak bardzo chcesz poprawić wstawanie turbo zmniejsz luz na żaluzjach do 0,10mm, a ogranicznik regulujesz metodą prób, całkiem wywalasz gruszkę, wykręcasz ogranicznik całkiem, podciągasz drutem sztangę i robisz loga od 861obr do powiedzmy 1800obr i patrzysz dokładnie w którym momencie turbo ma kopnięcie, potem wkręcasz ogranicznik o 180 stopni i znowu taki log z podciągniętą drutem sztangą, tą metodą dobierzesz optymalne ustawienie żaluzji by spaliny najlepiej przy niskich obr napędzały turbo, 1bar przy 1600obr to norma, choć można niżej ale to trzeba wszystkie tajniki ogarnąć :)

jak wstaje przy 1800obr to biednie ale pytanie przy jakich obr był pedał wciśnięty i na którym biegu, jak przy 1000obr to lipa

daj sobie spokój z ustawianiem przy pomocy manometru, tam jest większa precyzja potrzebna niż da manometr..., robisz loga 011d i przy 3500obr może być 75%, przynajmniej ja tak mam a mam sztangę wydłużona o dwa obroty bo mi za dobrze turbo wstawało :P masz mniej skracasz sztangę masz więcej wydłużasz, ori wysterowanie przy 3500obr ma być 68%, na czipie ciut więcej nie zaszkodzi co by turbo lepiej reagowało na pedał ale wtedy trzeba robić logi na 5 biegu do 4500obr i nie można skrócić więcej niż tyle co by sztanga max na dół nie opadała, czyli sztangę tak ustawiasz by w pozycji zero bolec turbiny był max na dole, nie może być w powietrzu bo przy przeładowaniu nie będzie dobrego zbijania ciśnienia, u mnie po odkręceniu gruszki gruszka jest w powietrzu przez wydłużoną sztangę o dwa obroty, w normalnym ustawieniu sztangi gruszka ma leżeć na wsporniku i bolec wychodzący z turbo ma być max na dole i dobrze by na bolcu nie było luzu, by cięglu minimalnie dopychało go w dół, a resztę ogarnia się w czipie i turbo trzyma wzorowo doładowanie bez przeładowań co skutkuje długim życiem turbo

Opublikowano

dzięki za kawałek dobrej lektury teraz muszę sobie w czaszce to ogarnąć i pokombinować

Opublikowano
jeżeli nim nie kręcili to jest dobrze ustawiony

ori turbo afn ma 9-10 widocznych zwojów gwintu po stronie śrubki kontrującej

po regeneracji turbo słabiej wstaje to normalne, nowy wirnik jest cięższy co skutkuje że ciężej go rozpędzić no i jest ciaśniej osadzony co też pogarsza wstawanie, no i najważniejsze wirnik jest nie ori, jak bardzo chcesz poprawić wstawanie turbo zmniejsz luz na żaluzjach do 0,10mm, a ogranicznik regulujesz metodą prób, całkiem wywalasz gruszkę, wykręcasz ogranicznik całkiem, podciągasz drutem sztangę i robisz loga od 861obr do powiedzmy 1800obr i patrzysz dokładnie w którym momencie turbo ma kopnięcie, potem wkręcasz ogranicznik o 180 stopni i znowu taki log z podciągniętą drutem sztangą, tą metodą dobierzesz optymalne ustawienie żaluzji by spaliny najlepiej przy niskich obr napędzały turbo, 1bar przy 1600obr to norma, choć można niżej ale to trzeba wszystkie tajniki ogarnąć :)

jak wstaje przy 1800obr to biednie ale pytanie przy jakich obr był pedał wciśnięty i na którym biegu, jak przy 1000obr to lipa

daj sobie spokój z ustawianiem przy pomocy manometru, tam jest większa precyzja potrzebna niż da manometr..., robisz loga 011d i przy 3500obr może być 75%, przynajmniej ja tak mam a mam sztangę wydłużona o dwa obroty bo mi za dobrze turbo wstawało :P masz mniej skracasz sztangę masz więcej wydłużasz, ori wysterowanie przy 3500obr ma być 68%, na czipie ciut więcej nie zaszkodzi co by turbo lepiej reagowało na pedał ale wtedy trzeba robić logi na 5 biegu do 4500obr i nie można skrócić więcej niż tyle co by sztanga max na dół nie opadała, czyli sztangę tak ustawiasz by w pozycji zero bolec turbiny był max na dole, nie może być w powietrzu bo przy przeładowaniu nie będzie dobrego zbijania ciśnienia, u mnie po odkręceniu gruszki gruszka jest w powietrzu przez wydłużoną sztangę o dwa obroty, w normalnym ustawieniu sztangi gruszka ma leżeć na wsporniku i bolec wychodzący z turbo ma być max na dole i dobrze by na bolcu nie było luzu, by cięglu minimalnie dopychało go w dół, a resztę ogarnia się w czipie i turbo trzyma wzorowo doładowanie bez przeładowań co skutkuje długim życiem turbo

Taka sama jest procedura z suszarką od AWX ? Podobno moja trochę przeładowuje u dołu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...