Ustilago Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Witam serdecznie. Mam nadzieję, że mi pomożecie. Mam taki problem. Rozładował mi się akumulator. Musiałem więc go odpiąć i podładować. Kiedy z powrotem założyłem, okazało się, że na wolne obroty bardzo falują, wydaje się jakby samochód już gasł, a tu nagle sam dodaje gazu. Poza tym nie mogę pedałem gazu ustawić np. 1000 obrotów na minutę. W pewnym odcinku pedał gazu w ogóle nie reaguje, tylko nagle obroty wzrastają do około 2200 obrotów. Gdy puszczam gaz to obroty nie spadają od razu, tylko po jakichś 2 sekundach. Poza tym słyszę dziwny dźwięk pry filtrze powietrza. silnik zasysa ogromne masy powietrza tek, że staje się to bardzo słyszalne, i to właśnie ta tych falujących wolnych obrotach. Nie wiem co się stało, czy przez to, że akumulator został wypięty, czy może jakiś inny powód. Poza przy włączaniu i odpalaniu silnika zapala mi się czerwona kontrolka od silnika, jednak zaraz gaśnie,. Kiedy silnik jest jeszcze ciepły, i odpalam ponownie samochód to kontrolka ta się nie zapala. Poradźcie co to się stało. Dodaję, że mam automatyczną skrzynię biegów - nie wiem czy to ma znaczenie - ale na wszelki wypadek podaję. Pozdrawiam i proszę o porady.
kepasa Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 musisz do kogos jechać i podpiąć pod kompa sprawdzić przepływomierz. jak nie masz kompa podepnij inny przepływomierz jak nie będzie poprawy będziesz miał wyeliminowane to podejrzenie. Jest możliwe że gdzieś coś przy wymianie rozpiąłeś i autko łapie "lewe" powietrze, dlatego wariuje. posprawdzaj .
poziek Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 a da radę zaadaptować tu przepustnicę??
kepasa Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 ja nie mam, ale mechanik jakiś na pewno wygrzebie używkę, można się też dogadać ze sprzedawcą na zwrot... o to pytałeś?
Ustilago Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Z tego co się orientuję to w modelu ABC nie ma przepływomierza. Prawda?
EUROCHIP Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Poprostu musisz zrobic adaptacje przepustnicy jezeli nie masz jak to po przejechaniu paru kilometrow powinna sama sie ustawic i wszystko powinno wrocic do normy.
Obsession Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Ja mam to samo (nie odpinalem aku). Obroty falują w zakrecie 300-900. Jak wejdzie w wyższe obroty (powyzej 2000) to jest normalnie.. ale na niskich porażka.. poza tym mam wrażenie jakby stracił trochę moc
Ustilago Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Dokładnie to samo dzieje się u mnie. Ponadto jak mam około 15000 obrotów to praktycznie w ogóle nie przyśpiesza. Sam zmienia bieg na niższy, a czasami musi jeszcze niżej zmienić bieg, bo np. pod górą w ogóle nie chce przyśpieszać. Fakt faktem, że przy około 3500 to dają po sobie znać te 150 koni, no ale żeby przy 1500 czy 2000 nie było ich wcale widać? To jest przecież 2.6 v6, a nie 1.6 16V, więc powinien mieć trochę dół lepszy niż w silnikach np. hondy. Jeśli chodzi o samoczynne ustawienie się przepustnicy, to przejechałem już tak około 300 km i nic. Dalej ten sam efekt. Do mechanika mam iść we wtorek, zobaczmy co powie. Poza tym samochód bardzo dużo spala, około 20 litrów gazu na 100 km. To chyba trochę za dużo (cykl mieszany przy naprawdę delikatnej jeździe)
xandmar Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 jeśli da radę zaadoptować to spróbujcie http://www.a4-klub.pl/smf/adaptacja_przepustnicy-t3904.0.html;
domjenick Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 ja proponuje reset kompa,adaptacja przepustnicy i spokojna jazda do wyrownania sie mapy wtrysku,po jakichs 100 km w trasie powinno wrocic do normy,napisz co i jak po wizycie u mechanika
Obsession Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 ja proponuje reset kompa,adaptacja przepustnicy i spokojna jazda do wyrownania sie mapy wtrysku,po jakichs 100 km w trasie powinno wrocic do normy,napisz co i jak po wizycie u mechanika masz na myśli reset kompa przez odpięcie klemy tak?
domjenick Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 mozesz tak zrobic,ale lepiej jest robic to vagiem
Gość michal Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Mam podobny problem - falujące obroty. U mnie ta historia jest troche długa. Próbowałem kilka razy adaptować przeustnicę odłączając aku i zawsze problem pojawiał się ponownie. Koniec końcem wymieniłem przepustnicę i pojechałem do serwisu aby ją ustawić za pomocą VAG i tu niespodzianka. Błąd czujnika obrotów silnika!!! Sprawcą tego zamieszania był czujnik za 130 zł! Zacznijcie od podlączenia auta do kompa!
domjenick Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Mam podobny problem - falujące obroty. U mnie ta historia jest troche długa. Próbowałem kilka razy adaptować przeustnicę odłączając aku i zawsze problem pojawiał się ponownie. Koniec końcem wymieniłem przepustnicę i pojechałem do serwisu aby ją ustawić za pomocą VAG i tu niespodzianka. Błąd czujnika obrotów silnika!!! Sprawcą tego zamieszania był czujnik za 130 zł! Zacznijcie od podlączenia auta do kompa! mozna wymienic sam czujnik,ale gwarancji,ze bedzie dobrze dzialal,ze stara przepustnica-nikt ci nie da
glapsson Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Dokładnie to samo dzieje się u mnie. Ponadto jak mam około 15000 obrotów to praktycznie w ogóle nie przyśpiesza 15000 ?? czy to aby nie F1 Proponuję reset adaptacja jak nie pomoże nastawnik przepustnicy (silnik krokowy) wymiana? czyszczenie? po wymiane adaptacja wybaczcie radę jak się mylę bo nie wiem jak w tym silniku jest sterowanie wolnymi obrotami ale w wilelu innych za falujące obroty odpowiada właśnie ten element i ewentualnie nieszczelnośc w dolocie uszczelka pod kolektorem lub wtryskami może jeszcze czujnik położenia przepustnicy no i czujnik prędkości obrotowej również Miałem i mam podobnie z drugim autem Golf 3 1,6 (maleństwo) ale wymieniana była uszczelka pod głowicą i 2 dni aku było odłączone po zamontowaniu masakra w obrotach czasem falują czasem zostają na ok 2000 a czasami zawiesz się że ma dziurę pomiędzy 1200 a 1800 poprostu dławi się już pomierzyłem wszystko pozostało mi wymienić krokowca już jedzie zobaczę jaki będzie efekt. Dodam że na innym forum - Golf- przerobiłem temat we wszystkie strony i ta usterka objawiała sie łaśnie również duzym spalaniem (dane z tego urządzenia przerobione przez sterownik silnika odpowiadają za dawkę paliwa) u mnie nie sprawdzone za mało jeżdżę obstawiam krokowca lub normalna nazwa (nastawnik przepustnicy albo moduł wolnych obrotów)
domjenick Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 u mnie w 1,6 ahl uszkodzeniu ulegl modol wolnych obrotow,objawy- lekkie falowanie (roznica ok 200-300 o/m),samoistne wchodzenie auta na wysokie obroty np 3-4 tys,powolne schodzenie z nich,po wylaczeniu silnika na wysokich obrotach-trzeba bylo pokrecic,zeby odpalil
czaki22 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 w wesji silnikowej w a4 ABC niema przepływomierza jest za to czujnik temp dolotu powietrza, i jak macie cos z obrotami to radze najpierw podpiac pod vaga a nie kombinowac z wymianami podzespołów najpierw VAG pozeniej radzic
glapsson Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Opublikowano 24 Sierpnia 2008 w wesji silnikowej w a4 ABC niema przepływomierza jest za to czujnik temp dolotu powietrza, i jak macie cos z obrotami to radze najpierw podpiac pod vaga a nie kombinowac z wymianami podzespołów najpierw VAG pozeniej radzic Całkowicie się zgadzam i popieram sądzę że moi przedmówcy tak jak ja mieli już na myśli sytuację kiedy to Vag nic nie pokazuje a obroty falują tak jest w moim golfie (właściwie pokazuje --- że obroty falują) i dzielą się tym co im pomogło. Najpierw vagujemy potem kombinujemy
Xander Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Witam Mam A4 95r 1.8 20V silnik sie zachowuje dziwnie po dodaniu gazu na wolnych obrotach i odpuszceniu zanim wroci na wole obroty chwile faluje miedzy ustalonymi obrotami i po chwili wraca na obroty czy ktos wie co moze byc przyczyną ??
Ustilago Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Witam. Właśnie wróciłem od mechanika. Na pierwszy rzut oka stwierdził, że zasysane jest jakieś "lewe" powietrze. Musiał jednak odczekać aż silnik się oziębi. Kiedy przyszedłem do niego za 5 godzin stwierdził, że z samochodem jest wszystko w porządku. To znaczy komputer nie wykazał żadnych błędów. Z uwagi na to, że mam gaz, prawdopodobnie moduł sterujący gazem będzie przyczyną problemów. Kiedy powiedziałem mu, że objawy są takie same zarówno podczas pracy na benzynie jak i na gazie, powiedział, że nie ma to różnicy, bo teraz moduł gazu steruje wszystkim. Prawda to? Przeczyściłem czujnik temperatury powietrza zaraz za filtrem powietrza. nadal dzieje się to samo. Nie wiem już gdzie jechać. Może macie jakiegoś mechanika, którego polecilibyście w okolicach Krakowa? Gazownik znowu powiedział mi, że jeśli na benzynie objawy są takie same, to na pewno przyczyną tego falowanie nie będzie komputer od gazu. Komu mam wierzyć? Co wy na to? Jakieś propozycje? może mechanika jakiegoś polecicie? Proszę o pomoc. _________________________________________________ Przypomniało mi się coś! Obecnie mam tłumik końcowy do wymiany. Czy to może być przyczyną takiego efektu falowania obrotów???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się