Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 00550 po wymianie rozrządu


43browarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

mam do Was ogromną prośbę, pomóżcie.

Problem polega na tym, że po wymianie rozrządu zaczął wyskakiwać błąd 00550 i załączająca się kontrolka ESP, raz się zapala a raz gaśnie. Dodam, że po zapaleniu się kontrolki ESP podczas jazdy nie ma żadnych widocznych objawów. Na czym może polegać problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku źle ustawiony. Pewnie ten kto go robił ustawił tylko na blokady, nie sprawdzając kąta VAG'iem albo ustawił rozrząd na markera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie za bardzo nie może ustawić tego wtrysku. Jak trochę go ustawi do między wartością stałą a zadaną są różnice do 1 stopnia i się nie pokrywają. Raz miał wprowadzoną wartość 2,4 to po ponownym podłączeniu VAG-a ta wartość wynosiła już 1,2. Przy teście pompy wtryskowej przy podnoszących się obrotach pompa dochodzi do 15 stopni, a przy spadających wartość ta jest 1,2 stopnia a ponoć powinno być zero stopni. Mechanik zasugerował wymianę tłoka w pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku powinien być jak najbliżej 2 stopni ATDC na Late, zapewne poskładał rozrząd na marker nie blokady i regulacji pompy brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z tymi wartościami że pompa nie chce zejść do zera stopni w teście? Czy to faktycznie wina pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi pompy, albo jak nie umiesz to niech to zrobi ten mechanik co sprawdzał pompę. Z jednej strony mógł paść nastawnik, no ale jeżeli błąd pokazał się zaraz po wymianie rozrządu, auto pali normalnie i jeździ to obstawiam na rozrząd(zły kąt wtrysku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie gdy miałem źle ustawiony kąt wtrysku po wymianie rozrządu, to po rozgrzaniu silnika zapalało się ESP i przechodziła w tryb awaryjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie u mnie też się tak dzieje oprócz tego trybu awaryjnego, tylko mechanik upiera się, że to wina pompy i trzeba ją naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika bo będzie pewnie taniej. Może nie ma pojęcia o tej pompie jak i silniku. To, że w jakimś starym fordowskim 1.8 td czy innym francuskim 1.9 zrobił rozrząd na markerze i to jeździło nie znaczy, że tu też mu się to uda. Po raz drugi Ci mówię, ustaw kąt wtrysku bo na 90% to jego wina. Jak kąt będzie dobry to wtedy można myśleć nad pompą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mechanikowi zeby na razie sobie łeb naprawił... podłacz vaga przejdz do ustawień początkowych"basic setting" i odczytaj wartość na kanale 004. Kąt powinien być ustawiony na "LATE" w okolicach 1-2 stopni. Zrób logi i wstaw tutaj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam planuje wymienic rozrzad w mojej b6 2.5tdi tzn pompa + paski + rolki i napinacz i czy po takiej wymienia musze takze ustawic ten kont wtrysku ? Prosze o odpowiedz i jesli tak to w jakis sposob sie to robi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po każdej wymianie rozrządu należy ustawić kat początku wtrysku i niektórzy twierdza ze powinien być także kontrolowany przy wymianach oleów i filtrów,

PS. wymień także termostat :) to tylko koszt od 80 do 110 zł ,później nie będziesz musiał już rozbierać przodu i bezsensownie ponosić kosztów robocizny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt powinien być ustawiony na "LATE" w okolicach 1-2 stopni. Zrób logi i wstaw tutaj...

Optymalny dla pompy jest 1,z tolerancją do 0,5,więc od 0,5 do 1,5 na late

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wymienie i termostat dzieki za podpowiedź ;) ale nadal nie mam pojecia jak ustawic ten kont wtrysku gdzie to jest i jak to sie ustawia prosze o troszke jasniejsze wytlumaczenie, czy jestem w stanie samumu to zrobic w garazu ? kabel do kompa mam jakies tam pojecie tez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz kabel i vaga to spokojnie to zrobisz sam

poniżej masz tutorial jak i co po kolei....

2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik. : C5 (1997-2004)

pozdro

p.s

mam nadzieje ze administracja mnie nie zabije...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...