robek-20 Opublikowano 10 Lutego 2014 Opublikowano 10 Lutego 2014 Witam serdecznie,jakis czas temu podczas wymiany świec mechanik zwrócił uwage ze mam wyciek oleju i pasuje wymienic uszczelkę zeby nie popaliło mi cewek,wyciek ten był mały jednak od kilku dni zauważyłem ze jest coraz bardziej mokro i postanawiam wymienic to jak najszybciej,chciałem sie doradzic czy podczas wymiany tej uszczelki warto zwrócic uwagę również przy okazji na jakies inne elementy?? słyszałem ze mozna wymienic odme (przypominam ze to silnik 2.0 ALT) Proszę o porady jaką uszczelkę wybrac do modelu b6 rocznik 2004 i ewentualnie co warto przy okazji zrobic bo martwi mnie ten wyciek,może nawet sam bym zabrał sie za tą robótke olej jakiego używam to castrol magnatec 5w40 z góry dziekuję i pozdrawiam
benyA4 Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Sprawdz czy napewno cieknie ci z uszczelki pokrywy zaworow czy moze z pod ramki trzymajacej walki rozrzadu. Ramka uszczelniana jest na silicon , pokrywa uszczelka numer 06B 103 483 H . Po sciagnieciu pokrywy sprawdz w jakim stanie jest napinacz oraz lancuch rozrzadu. Odme zmien jesli jest nieszczelna, popekana.
kiko79 Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 rozumiem, że chodzi o uszczelkę pod pokrywą zaworów...u mnie też się lekko silnik pocił przy uszczelce, a potem już się lekko sączył i od czasu do czasu czułem lekkie drżenie silnika. Wymieniłem uszczelkę na oryginał i jest ok. Odmę możesz też wymienić bo jeśli jeszcze nie była wymieniona, to pewnie już popękała. Też oryginał, cena w porównaniu z zamiennikiem niewiele wyższa a jakość chyba lepsza.
daffne85 Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 Witam dziś wyczyściłem pokrywe zaworów przykladam sie do wyminy oleju (aktulnie long life, serwis,170tkm) i zastanawiam sie czy przed tym nie zmienic jeszcze uszczelki i odmy. Prosił bym o doradzenie czy odma jest już do wymiany i czy jest sens wymiany uszczelki. Chciałbym dodać że po przyglądnieciu się odmie ma ona pekniecie w środkowej powierzchni (foto) a na pokrywie widać olej co wiecej wlał sie on tez do świec tak wiec uszczelka zapewne popuszczoa jest w środku a oto zdjecia odmy a oto co musialem poprawiać niestety izolacja bo na szybko noi pytanie czy jeśli bym to zaizolować opaską termokurczliwą czy by to wystarczylo?? czy lepiej zakupić nowe że nie bardzo da sie jeżdzić??
lukassteryd Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 Uszczelke pod klawiaturą masz na 100% do wymiany. Jak olej dostanie się na połączenie cewki ze świecą to może Ci na tym cylindrze wypadać zapłon no i w końcu uszkodzisz cewki. To co pokazujesz to nie jest odma tylko tzw. czwórnik z tego co widać na zdjęciu to na pewno masz ułamany króciec który idzie do eżektora to ten najcieńszy. Ten czwórnik to koszt ok. 30 zł w ASO. Ta harmonijka która u Ciebie jest urwana jest połączona na stałe z rurą dolotową przepustnicy, nie wiem ile kosztuje ten element ale na pewno minimum 180 zł więc raczej lepiej to naprawić. Odma to to co idzie w dół pomiędzy żebrami kolektora ssącego do podstawy filtra oleju. Jeżeli jest popękana to do wymiany koszt około 170 zł.
daffne85 Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 o fakt to czwórnik a odma to rurka od czwórnika do silnika z taką gruszką jak dobrze rozumie- u mnie jest bez uszkodzeń. hmm a czy ktoś wie czy w takim czwórniku ta powierzchnia ma być tak pęknięta?? .... króciec jest ułamany fakt ale jest na tyle długi że złapię go obejmą co do uszczelki to zrobię to w najbliższym czasie ale czy ktoś mi podpowie jak bo nie wiem czy jest warto zabrać się za to samemu?? moja wiedza zatrzymała sie na tym że wiem iż trzeba odkręcić śruby z góry z 15 szt. z tego co się przyjrzałem to trzeba również odkręcić ten dekiel plastikowy z przodu oraz rurę dolotową przepustnicy czy dobrze myślę?? Ceny: uszczelka reinz 65zl i silikon 10zl czy może oryginalna (ponoć bez silikonu osadzana -tak słyszałem w ASO) za 110 zl w ASO .... którą warto zakupić?? do tego klucz dynamometryczny dokręcamy w odpowiedniej kolejności - moment 10Nm. Czy coś więcej muszę wiedzieć??
lukassteryd Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Kup porządny zamiennik uszczelki minimum erlinga lub oryginał i nie dawaj żadnego silikonu. Dokrec według instrukcji i będzie git. Pozdrawiam.
error32856 Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 "Witam dziś wyczyściłem pokrywe zaworów przykladam sie do wyminy oleju (aktulnie long life, serwis,170tkm)" Na pewno wymieniaj olej czesciej niezalecane jest tak jak podaje producent Long life do tych silnikow max co 150tys km wymiana oleju chyba ze chcesz miec problem z uytkami oleju.
kiko79 Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 w ALT zaryzykowałbym wymianę nawet co 10-12 tyś. km
daffne85 Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 U mnie identyczna sytuacja aktualnie mam 170 tys long life w serwisie. Korcze z serwisem i chce teraz zmienić z 5w30 castrola edge na....no jaki olej lejecie polecacie?? zwracając uwagę na przebieg i ubytki oleju .
kiko79 Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 ja bym lał motula 5W40 x-cess albo coś od Liqui Moly...a dużo oleju wciąga?
daffne85 Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 hmm a to musi być syntetyk czy mogę przerzucić się na 10w ...wchłania jakiś 1litr na 3000 km ale oczywiście uszczelkę mam do wymiany
MaciekW. Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 hmm a to musi być syntetyk czy mogę przerzucić się na 10w...wchłania jakiś 1litr na 3000 km ale oczywiście uszczelkę mam do wymiany Czyli jakieś 300ml na 1000km- jak na ALT nie jest źle, a można by powiedzieć nawet, że w normie
rybus85 Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Nie lej Castrola... Brak słów co się dzieje z tym olejem(zresztą coraz więcej złych opinii słyszę, brat robi z hurtowni i nikt tego nie chce brać).
MaciekW. Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 ja bym lał motula 5W40 x-cess albo coś od Liqui Moly...a dużo oleju wciąga? Również raczej na Castrola bym się nie zdecydował; leje w tej chwili Valvoline, ale gdybym miał zmieniać to chyba spróbował bym Liqui Molly
daffne85 Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 ja bym lał motula 5W40 x-cess albo coś od Liqui Moly...a dużo oleju wciąga? Również raczej na Castrola bym się nie zdecydował; leje w tej chwili Valvoline, ale gdybym miał zmieniać to chyba spróbował bym Liqui Molly A na tym Valvoline ile Tobie wchłania oleju i jaki przebieg masz czwórki jeśli moge zapytać ??
rybus85 Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Ja drugi raz Mobil,ale może też zmienię z ciekawości na inny i zobaczę jak z olejem będzie.Obecnie na 15tyś km wlałem 1,5-1,7litra
MaciekW. Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 ja bym lał motula 5W40 x-cess albo coś od Liqui Moly...a dużo oleju wciąga? Również raczej na Castrola bym się nie zdecydował; leje w tej chwili Valvoline, ale gdybym miał zmieniać to chyba spróbował bym Liqui Molly A na tym Valvoline ile Tobie wchłania oleju i jaki przebieg masz czwórki jeśli moge zapytać ?? Blisko pod 0,5L będzie wciągał; na zegarach 218tys km z hakiem (jak go kupowałem to miał 182600km). Z przebiegiem to sam wiesz jak jest, ręki nie dam sobie uciąć przed zakupem udało mi się zdobyć historie serwisową i wygląda na to, że jest autentyczny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się