Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check za bogata mieszanka bpw


j3l3n

Rekomendowane odpowiedzi

witam- mam silnik bpw 2.0 tdi.od kilku dni pali mi się ikonka silnika.po podłączeniu pod waga pokazuje błąd sonda lambda sygnał za bogatej mieszanki.błąd 008598 P2196.AUTKO NIE MULI ,PALI NORMALNIE,DPF OK.po wykasowaniu błąd wraca j/w.prosze o pomoc co się dzieje.na wagu sonda ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to błąd zbyt małej ilości tlenu w spalinach, może to powodować problemy z DPF-em , bo silnik produkuje wtedy duużo sadzy i filterek się musi często wypalać:naughty:

Na twoim miejscu sprwadził bym , czy zawór EGR w pozycji wyłączonej się szczelnie zamyka (może jest mocno zasyfiony, albo niedomyka z innych przyczyn ).

Jeżeli będziesz pewny że jest zamknięty to pojeździj z odłączoną wtyczką od niego.

Na pewno wywali wtedy na desce migającą kontrolkę od świec żarowych i sterownik silnika zapisze błąd zbyt małego przepłuwu przez tenże zawór.

Ale jak nie zapisze błędu o którym piszesz to będziesz miał winowajcę :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za rady jutro zadziałam -pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak a poza tym czujnik ciśnienia doładowania zasyfiony, przpływka do czyszczenia (diagnostyki), no i jak kolega wspominał EGR do czyszczenia i weryfikacji. Zapchany DPF może tylko to potęgować. Ale tu też diagnostyka VAG pokaże Ci czy walczyć z tym wynalazkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam-sprawdzilem egr, przepływomierz ,dpf i aszystko jest ok.nadal wyrzuca błąd sonda lambda błąd za bogatej mieszanki i dodatkowo błąd przeładowania ze trzy razy a po tym check j/w.spalanie w normie obserwuję na bieząco ,średnia 7,5. wco teraz uderzyć,sprawdze jeszcze zasyfienie kolektora wylotowego może jest przypchny i cofa spalinyn na turbo stąd to przeladowanie.czy tak może być .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak nie może być. Czujnik ciśnienia doładowania nie pozwoli na to by ciśnienie urosło ponad normę.

Musisz podmienić czujnik doładowania lub podpiąć manometr i sprawdzić ze wskazaniami w np. VAG-u czy się pokrywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 3000 obrotow silnik radzi sobie z tym doładowaniem póżniej ju,z nie i się zaczyna.postaram sie podmienić czujnik doladowania.teraz po resecie check o lambdzie włączył sie po paru km.chyba trzeba szukać sondy.ile one wytrzymują ja mam nalatane 360000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro barierą jest 3000 obrotów to mniej więcej w tym zakresie EGR powinien zamknąć się całkowicie.

Po podpięciu do VAG-a powinieneś zobaczyć dokładnie kiedy to następuje i sprawdzić czy tak jest naprawdę.

Może się przycinać lub może mieć uszkodzone zębatki.

Można to prosto sprawdzić rozbierając go i kręcąc silniczkiem lub zębatkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam-dziękuje za rady.wczoraj wyczyściłem zasyfiony egr i kolektor ssący,wymieniłem wszystkie uszczelki w egr i dolocie.blędy zginęły autko odżyło jak na razie jest super.nie do poznania.jecszcze raz dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.02.2014 o 21:32, j3l3n napisał:

witam-dziękuje za rady.wczoraj wyczyściłem zasyfiony egr i kolektor ssący,wymieniłem wszystkie uszczelki w egr i dolocie.blędy zginęły autko odżyło jak na razie jest super.nie do poznania.jecszcze raz dziękuje za pomoc.

Kolego czy po wyczyszczeniu EGR problem powrócił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam odgrzeje kotleta. Kolego po wyczyszczeniu Egr błedy Ci zniknęły a pojawiły się znowu po jakimś czasie czy nie??? Bo mam ten sam problem bład p2196 sonda lambda bogata mieszanka. Czyściłem Egr i przepustnice założyłem błąd zniknął ale pojawił się po jakichś 150-200 km. I po skasowaniu pojawia się coś około po 200km. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było samych pytań a trochę odpowiedzi - miałem ten sam błąd za bogatej mieszanki, po konsultacji z kolegą CzarnyAudiA4 wymieniłem sondę na nową bosha. Wcześniejsze czyszczenie EGRa również nie pomogło. Wymiana sondy pomogła juz 3k i błędu brak. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,
Odkopię temat - wczoraj po podpięciu kabelka wyrzuciło mi ten sam błąd tj: 

Znaleziono 1 błąd:
5120 - Sonda lambda 1; zespół 1 
          P2196 00 [101] - sygnał mieszanki za bogatej
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

 

Nie zauważyłem żadnych zmian związanych z dynamiką auta/pracą silnika i na dobrą sprawę nawet nie orientuję się od jakiego czasu występuje problem.
Podpowiedzcie czy wymagana jest natychmiastowa wymiana czy można jeździć z tym błędem (jakie niesie on skutki). 
 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałeś się coś więcej o tym błędzie ?? Również mi wyskoczył i nie wiem co robić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Konrad90 napisał:

Dowiedziałeś się coś więcej o tym błędzie ?? Również mi wyskoczył i nie wiem co robić ??

Tak jak pisałem wcześniej - z autem nic się nie działo. Świeciła upierdliwie kontrolka silnika aż postanowiłem w końcu wymienić sondę. 
Kupiłem Boscha za 500zł wymieniłem, skasowałem błąd i wszystko jest w porządku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Konrad90 napisał:

Dowiedziałeś się coś więcej o tym błędzie ?? Również mi wyskoczył i nie wiem co robić ??

Sonda do wymiany 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...