ariel Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 witam koledzy mam problem niewiedziałem jaki mam olej i ostatnio zalałem silnik olejem castrol magnatec 10W40 i dowiedziałem sie ze zalecany jest 5W40 i chce zalac castrol edge 5W40 ale znajomy powiedział ze jak przejde na 5W z 10W to zalatwie silnik chodzi o zawory czy warto ryzykowac? Prosze o pomoc
lukaszek13ns Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Napisz ile jezdziles na tym 10W40 jak nie dlugo to zmieniaj na 5W40, napisz ile masz przejechane, rzadnych zaworow nie zalatwisz ewentualnie silnik sie rozszczelni, ale to musial bys chwilke jezdzic na 10W.
ariel Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2008 mam nabite 152000km olej wymieniałem dokładnie rok temu moze przejechałem z 8000km nie pamietam samochod serwisowany poprzednio przez audi serwis jest suchutki
marekg Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 witam koledzy mam problem niewiedziałem jaki mam olej i ostatnio zalałem silnik olejem castrol magnatec 10W40 i dowiedziałem sie ze zalecany jest 5W40 i chce zalac castrol edge 5W40 ale znajomy powiedział ze jak przejde na 5W z 10W to zalatwie silnik chodzi o zawory czy warto ryzykowac? Prosze o pomoc Jeśli ten magnatec spełnia 505.01 czyli jest dedykowany dla pompowtrysków to ja bym zostawił. Z tym, że sam niedawo szukałem oleju dla siebie i nie przypominam sobie żeby jakiś semisyntetic Castrola był zgodny z zalecaną normą. Edge 5W-40 faktycznie się nadaje i sam takim zalałem. Wydaje mi sie, że 8 tysięcy kilometrów jakie zrobiłes nie powinny wyrządzić silnikowi na tyle dużej szkody, żeby nie dało się przejść na syntetyk. Ludzie przechodzą z minerałki na syntetyki i sie da...(oczywiście tam to odbywa się etapami i z użyciem śródków czyszczących silnik). W zasadzie temat poruszany dosyć często na forum.
YATES Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Nic się nie stanie - ja wymieniłem z mineralnego 15W 40 , na półsyntetyk 10W 40 pojeżdziłem 10 000km i znów zalałem półsyntetyk 10W 40, a teraz mam zalany full syntetyk Motula 5W 40 i jest wszystko OK. Spalanie oleju na takim samym jak wcześniej , normalnym poziomie - około 1 litr na 12 000km.
ariel Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2008 ok to zaleje 5W40 zobaczymy skotki dzieki troche jest ryzyko z tym rozszczelnieniem
lukaszek13ns Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 troszke ryzyko jest zwlaszcza ze troszke pojezdziles na tym oleju, ale do takiego autka z takim przebiegiem tylko pelen syntetyk 5W-40
rav Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Wg mnie żadnego ryzyka nie ma. Zmieniaj na full syntetyk. Będzie OK Poczytaj TU: http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_olej_do_tdi_info_w_1_poscie-t15435.0.html
Smieszny Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Czemu lepszy jest 5W-40? Ja w dwa miesiace zrobilem 8tys na 10w40 na mogil1 i jest wszystko ok.Tak mi doradzili przy wymianie oleju z tego wzgledu ze niewiedzialem jaki byl wczesniej zalany. Pytam sie czemu pelny sentetyk zalac bo przy mojej jezdzie za niedlugo tez mnie czeka wymiana :> (tyle ze ja mam b5 to ma jakis wplyw?)
marekg Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Czemu lepszy jest 5W-40? Ja w dwa miesiace zrobilem 8tys na 10w40 na mogil1 i jest wszystko ok.Tak mi doradzili przy wymianie oleju z tego wzgledu ze niewiedzialem jaki byl wczesniej zalany. Pytam sie czemu pelny sentetyk zalac bo przy mojej jezdzie za niedlugo tez mnie czeka wymiana :> (tyle ze ja mam b5 to ma jakis wplyw?) Po raz kolejny rozgrzewa się dyskusja na temat oleju... ludziska kochane dajcie sobie spokój temat wałkowany milion razy. Jak ktoś ma 10w-40 to niech go stosuje byle był zgodny z wymaganą normą i koniec kropka. Mniej zapłaci za ten olej i taka będzie jedyna różnica. Ważniejsza jest regularna wymiana.
spanky Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 zamykam ... reszte prosze kontynuowac w podanym wczesniej linku.
Rekomendowane odpowiedzi