Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJL] Wymiana paska rozrzadu w A4 1,8 T


Kowal Otwock

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:

Wiem że już podobne watki były na forum ale zdania sa podzielone i chciałem zapytac czy ktoś z Was formumowiczów moze mi powiedzieć dokładnie co jaki dystans kilometrowy wymienia sie pasek rozrzadu w A4 1,8 T 132KW (180 ps) .

Jedni mówią ze co 80 tysiecy , inni ze co 90 tysiecy a w katalogu u mechanika (nie w serwisie ) jest napisane ze co 120 tysiecy. I juz sam niewiam co robic czy wiemieniac czy nie? :wallbash:

Podobno z komputera można zczytać jakaś kartę serwisową i tam powinno byc napisane czy kiedy auto miała ostania wymianę paska rozrzadu. Czy to prawda? a Jesli tak to gdzie w rozsadnej cenie mozna zczytac takie dane w okolicach Warszawy!

Pozdrawiam

Kowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak u ciebie w b5 ale u mnie w b6 163 koni rozrzad 180tys chociaz ja wymienilem przy 130tys i byl w bardzo dobrym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy pasek po 120 tys. km następne co 80 tys.

Ludzie, jaki znowu pasek - pasek to jedna z części, którą się zmienia przy wymianie rozrządu.

Piszcie dokładniej bo potem są niejasności.

W benzynie zmieniałbym max po 80 tyś.

nie wiem jak u ciebie w b5 ale u mnie w b6 163 koni rozrzad 180tys chociaz ja wymienilem przy 130tys i byl w bardzo dobrym stanie

Skąd Ty wziąłeś, że rozrząd wymienia się co 180 tyś i skąd wiesz, że po 130 tyś Twój był w dobrym stanie ? Ładnie wyglądał ?

Nowe paski potrafią strzelić po kilkuset km, a Ty mówisz, że Twój był w bardzo dobrym stanie.

Współczuję Tobie skoro czekasz w benzynie na wymianę rozrządu 180 tyś, a nawet 130 tyś - sporo ryzykujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam pasek można zmieniać ale w spodniach.

Sorki za OT ale nie mogłem się powstrzymać :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no na oko wygladal ladnie i napinacz tez itd ale wiadomo to tylko na oko.a zaskocze cie bo w szwecji w silnikach benzynowych z turbo tym 163km wymienia sie rozrzad co 180 tys i jak narazie nikomu nie pekl.to tylko w polsce wszyscy mowia ze 80tys bo na czyms przeciez trzeba zarobic :P ja moj wymienilem po 135tys...

nie tylko ja ryzykuje bo i cala szwecja :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug ASO co 90 tys. Lub co 2 lata, i na tyle daja gwarancje ale znajadz zycie na pewno zanizyli troche pulap bo gdy by ci powiedzieli ze normalnie jak przewidzial producent co 120 tys, to wiecej paskow by szczelilo i wiecej reklamacji by mieli. Wiec maksymalnie zmieniaj po 90 tys. jak zakladasz orginalny rozrzad, a jak jakies badziewie no name za 500zl to bym wymienial co 50tys. Zakladaj orginal ja zawsze po rozrdzad to gonie do ASO, jest droszy ale pewniejszy gdzie mozna zaoszczedzic to mozna ale nie na rozrzadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przed sobą oryginalny Audi Serviceplan 2002.

Co 90tkm:silniki TDI.

Co 120tkm:2.7 V6 Biturbo

3.0 V6

silniki TDI ALH,ASV

silniki TDI V6.

Co 180tkm:1.8 5V

2.0 5V

2.4 (125 kW) V6. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie czytam wasze spory i tak nasuwa mi sie jedna uwaga a mianowicie w jakich warunkach auto jest eksploatowane co do 120tys moge sie zgodzic ale tylko w jednym wypadku - gdy auto smiga po autostradach wtedy pasek pracuje sobie przy w miare rownych predkosciach obrotowych , a jesli mowimy o naszym kochanym kraju to 90tys i on ma juz dosc :) a to ze ładnie wyglada o niczym nie swiadczy

a co do kupna czesci w ASO powiem tyle ze odnosnie filtrow (paliwa, powietrza,oleju) sprawa wyglada tak filtry robione sa w Sedziszowie Malopolskim(FILTRON) i jada do niemiec tam maja nabijane oznaczenia VW,AUDI i trafiaja spowrotem do Polski ale juz nie kosztuja 15 zl tylko 50 :) wiec przypuszczam ze z paskami bedzie podobnie a wiem to bo mialem stycznosc z ASO VW w Rzeszowie jakos praktykant :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam auto kupione w polski salonie. 1.8T 150KM. pierwsza wymiana przy 120tysięcznym przeglądzie. druga wg serwisu po nastepnych 120. czyli po przejechaniu 240 tysięcy. ale serwisuję auto cały czas i mam u nich założony rozrząd... gdyby było inaczej myslę, że 80 tys to maksimum. zawsze zmieniałem rozrząd co 60 tys w innych autach. gdyby to nie było serwisowane, w tym bym postępował tak samo... 180 tys to jakies brednie, może w amerykańskiej 163konnej można pierwszą wymianę zrobić po 180kkm, ale jesteśmy w Polsce :)

szkoda silnika na chore oszczędności. jak chcesz zaoszczędzić i mieć pewność , to zrób sobie rozrząd w ASO dadzą fakturkę i gwarancję, koszt razy 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze co niektorzy nie rozumieja co sie pisze...jak jest napisane 180 to 180 a jak chcesz to nawet codziennie wymieniaj sobie rozrzad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug ASO co 90 tys. Lub co 2 lata, i na tyle daja gwarancje ale znajadz zycie na pewno zanizyli troche pulap bo gdy by ci powiedzieli ze normalnie jak przewidzial producent co 120 tys, to wiecej paskow by szczelilo i wiecej reklamacji by mieli. Wiec maksymalnie zmieniaj po 90 tys. jak zakladasz orginalny rozrzad, a jak jakies badziewie no name za 500zl to bym wymienial co 50tys. Zakladaj orginal ja zawsze po rozrdzad to gonie do ASO, jest droszy ale pewniejszy gdzie mozna zaoszczedzic to mozna ale nie na rozrzadzie.

Kupiłem w ASO pasek, rolkę napinającą i odwracającą do BFB za 249 PLN, dodatkowo poza ASO hydronapinacz Ruville za 200 PLN - mam rozumieć, że jeśli nie kosztowało ponad 500 PLN, to kupiłem badziewie ? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana paska rozrzadu w 1.8T AJL w/g Audi jest co 180tys. lub co 5 lat, a dla polski wartosc ta jest zmniejszona do 160tys. ze wzgledu na warunki eksploatacji, nalezy rowniez pamietac ze wymiana jest uzalezniona od wielu innych czynnikow co nie zmienia faktu ze te paski maja dluga zywotnosc jak ktos pisze zeby wymieniac co 80tys. bo to benzyna to sorry. Paski jak i wiele innych czesci w 1.8T sa wzmacniane dlatego maja tak duze okresy miedzy wymianami. Ja wlasnie u siebie wymienilem caly rozrzad z pompa (155tys. i nie byl po pekany ani w stanie jakies agoni) i wszystkie paski klinowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...