ChilliPalmer Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 Witam, krótkie pytanie - liczę na zwięzłą odpowiedź - jak wymontować i wyczyścić napęd nawigacji DX dla BNS (FIS) ? Jest ona dosyć mocno zabudowana w takiej jakby plastikowej obudowie w bagażniku. Dodatkowo zauważyłem że nie czyta kompletnie żadnych płyt nagranych zgodnie z profilami, ani nawet nie aktualizuje softu po włożeniu płyty z jęz polskim. Natomiast każda płyta po wyjęciu jest upaprana różnego rodzaju włoskami i innymi syfkami. Co może dodatkowo sugerować zabrudzenie tego "meszka" przed otworem do ładowania płyt. Z góry dzięki za pomoc ! PS. Proszę administratora o przeniesienie do działu nawigacji, miałem otworzone 2 zakładki i wybrałem nie ten dział.
Fido Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 Aby ją wyciągnąć musisz użyć takich samych kluczyków jak do ori radia. Popatrz dobrze, z przodu są 2 szczeliny do ich włożenia. Polecam zaopatrzyć się w PDF Sam Naprawiam B6/B7 , jest dostępne na forum.
ChilliPalmer Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Opublikowano 15 Lutego 2014 O to właśnie mi chodziło. Dzięki serdeczne ! Rozumiem że te "wyjmaki" to da radę sobie samemu zmodzić, czy koniecznie ori ?
Fido Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 Możesz samemu zmodzić, gdzieś ktoś na forum podawał wymiary.
ChilliPalmer Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Opublikowano 17 Lutego 2014 Nawigacje udało mi się wyciągnąć - DZIĘKI ZA PATENT Z PILNICZKAMI ! Zdjąłem górną pokrywę ale w dalszym ciągu nie ma dostępu do samego lasera ani luster... Czy coś jeszcze muszę odkręcać ? Dodatkowo na jedynym boku nawigacji zauważyłem jakiś przełącznik z taką czerwoną blokadą, wyskalowany od -10 do +30, to nie jest czasami długość wiązki lasera ? Aha... no i wypadł mi plastikowy okrągły element, gdzieś z lewego boku samego napędu. Teraz czytnik przyjmuje płyty ale od razu je wypluwa... Jakieś podpowiedzi ?
Tom A4 Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 W navi nie ma luster. Przełącznik to nie jest długość lasera a kąt pod jakim może być ustawiony wuzek od napędu. Co do plastikowego elementu to zagadka
ChilliPalmer Opublikowano 14 Marca 2014 Autor Opublikowano 14 Marca 2014 Z tym plastikiem to już chyba wiem gdzie on powinien się znajdować. Natomiast w dalszym ciągu nie wiem jak "dokopać" się do soczewki lasera ---------- Post dopisany 19-02-2014 at 23:44 ---------- Poprzedni post napisany 18-02-2014 at 10:21 ---------- Okay, jutro ciąg dalszy naprawy, jadę po odpowiednie narzędzia oraz płyny do optyki. Jeśli się uda zapodam jakiś tutorial dla potomnych... ;-) ---------- Post dopisany 14-03-2014 at 19:32 ---------- Poprzedni post napisany 19-02-2014 at 23:44 ---------- Odświeżę wątek. Otóż, operacja częściowo udana, mianowicie dobrałem się do lasera, jest wyczyszczony specjalnym płynem do optyki laserów (plastikowej soczewki) dodatkowo wszystko odmuchane sprężonym powietrzem. Efekt ? Nawigacja od razu po włożeniu płyty ją wypluwa, tzn wkładam, płyta się chowa, nie mija 0.5sek płyta wyrzucona, co mogłem sknocić ?
airbob Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 A przed twoją ingerencja płyta gościła dłużej w mechanizmie ? Nie wiem jak się dostałeś do tego lasera, może wtedy coś przetrąciłeś. Wciskanie się wacikiem przez szczeliny w mechanizmie niosą ze sobą takie ryzyko zwłaszcza jak ktoś niedoświadczony to robi. Ja aby porządnie wyczyścić laser, demontuję go z mechanizmu a czyszczenie nie polega jedynie na przetarciu soczewki ale to już naprawdę precyzyjna robota. Piszesz też o jakimś plastiku, konia z rzędem jeśli ktoś odgadnie co czym piszesz, może jakieś zdjęcie ? Jedno jest pewne że w normalnych warunkach żaden plastik nie ma prawa wylecieć z mechanizmu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się