Pindollek Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 Witam, Na wstępie proszę o małą wyrozumiałość Otóż, sprowadziłem z niemiec Audi A4 b6 avant, rocznik 2003 z marca, 1,9tdi, 130km, skrzynia 6 biegowa. Mam do was parę pytań. 1. Jak rozpoznać jaki to rodzaj silnika? ( AFV, AWX... ) 2. Chciałbym wymienić rozrząd, czy tutaj pompę wodzy radzicie z rozrządem wymienić? 3. Jaki rozrząd polecacie i mniej więcej ile mechanik może sobie policzyć za robociznę i ile taki rozrząd kosztuje? Chciałbym aby to było już trwalszy rozrząd 4. Czytałem, że najlepszy jest olej Motul? Niemiec chyba jeździł na castrolu. Ile takiego oleju wchodzi ? I jaki dokładnie Motul zakupić? Czy pod ten olej są dedykowany filtr oleju? 5. Jakie filtry byście polecili ? 6. W ogóle czy dolewacie coś do diesla? Jakichś środków na udrożenienie ? Czy to coś faktycznie daje? 7. Do tej pory jeździłem tylko benzyniakami, jak jeździć dieslem? Najlepiej obroty utrzymywać miedzy 2 a 2,5 ? Żeby nie zamulić? Przepraszam, za tak oczywiste dla was pytania, niestety jestem kompletnym laikiem.
slo Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 1. 6biegów - AVF 2. Oczywiście, pełen komplet za pompą wody, napinaczem itp 3. Ruville/INA - komplet ~600-700zł, robocizna 300-400zł. Napisz z zapytaniem do kolegi Dzik lub Tom77 z forum 4. Castrola zostaw, użyjesz go jak zaczną Ci piszczeć drzwi wejściowe do domu. Tylko motul do tego silnika. Z zapytaniem również do kolegów wyżej wymienionych 5. dzik lub tom77 6. nie mam zdania 7. ogarniesz sam pytaj, każdy kiedyś zaczynał
Dev Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 Jak jesteś ze Szczecina to odwiedź Dzika. Pro Choice - części samochodowe, VAG, Motul, Mann Tam doradzą Ci co i jak.
Biszczan Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 Pod tym linkiem znajdziesz kilka odpowiedzi na nurtujące Cię pytania : http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/faq-forum-silniki-diesla-2826/
7maxx Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 1. dodatkowo na naklejce z kodami wyposażenia - przy okazji możesz rozszyfrować te kody, aby potwierdzić czy wszystko się zgadza w aucie; 2. tak jak kolega slo mówi - przy okazji od razu pasek i napinacz paska - ja osobiście nie doczytałem odpowiednio wcześniej i jakieś 2-3 miesiące po wymianie rozrządu pasek zaczął się odzywać i trzeba było wymienić go od razu z napinaczem - szkoda czasu i kasy na kolejny wyjazd do mechaniora
elmer80 Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Przy okazji polecam zajrzeć do alternatora (sprzegielko, szczotki, tulejki, łożysko) i napinacz paska obadać
Pindollek Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 Ok dzięki wielkie! będe miał to na uwadze, części zakupione, mam takie jeszcze pytanie, bo się waham czy kupić ten napinacz do alternatora czy nie, liczę na oko mechanika. Bo może ten stary będzie ok? Jak sądzicie? Lepiej już do inwestować?
elmer80 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Ostatnio spec u którego robiłem alternator twierdził że trzeba rolke wymieniać bo tam jest takie same łożysko jak w rolkach od rozrządu więc logiczne że się zużywa. Dodał że zerwany pasek wielorowkowy potrafi "zabrać" pasek rozrządu... ja jednak nie zmieniłem.
grami121 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Jak będziesz miał zdjęty przód warto przyjrzeć się kółku kompresora klimatyzacji. Są w nim takie gumeczki, które się zużywają. Jak są uszkodzone, albo tak zużyte że ich nie ma, to potrafi bardzo hałasować no postoju i podczas jazdy, a na biegu jałowym przenosić drgania na budę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się