kamilp Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 Witam.Co myślicie o czyszczeniu intercoolera, ruru dolotowych do turbo itp? U mnie jest w nich jest trochę oleju.Powie mi ktoś coś na ten temat? 1
Bartollo Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 Wyczyscić nie zaszkodzi lecz za jakiś czas olej w dolecie znów zagości Jak nie dostanie się przez samo turbo to pary olejowe pójdą przez odme
kamilp Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Opublikowano 16 Lutego 2014 Hm, odme czyścić ? Ma do tego coś EGR? Mam wrażenie jak by turbo czasami w ogóle nie doładowywało, hm czemu . Mam takie pytanie zaznaczyłem na zdjęciu rure, pod spodem tej rury wchodzi w nią jakiś czujnik, do czego on służy. Może mi ktoś wyjaśnić jak się ma odma do turbo czy egr , bo to wszystko wiąże się z jednym.
Bartollo Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 Odme się wymienia w sumie sam separator odmy bądź zaklada się OCT (oil catch tank) aby pozbyć się dostawania się par olejowych przez odmę. Z tego co widze to masz auto z 96r a zdjęcie jest z silnika poliftowego bo ma czujnik ciśnienia na tej plastikowej róże dolotowej a nie jak przed liftem w ECU,a ten czujnik pod rurą to czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym G72 odma do turbo ma się wten sposób ze puszcza olej w turbo które ten olej podaje dalej przez intercooler i dociera az do EGR'a gdzie w połączeniu z sadza z wydechu którą puszcza EGR do dolotu powstaje gęsta smola która zabija kolektor ssący
kamilp Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Opublikowano 16 Lutego 2014 Nie to zdjęcie to zaporzyczone, Dobra to co mam zrobić panowie ? Wyczyścić układ ten węże od intercoolera itp, zatkać egr? odma- co z nią zrobić, proszę o jakieś porady. I czemu jest tak że jak by turbin nie działała czasami, ale też nie do końca bo wiem jak auto chodzi bez, tak jak by pół jej mocy.
Bartollo Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 Jak masz wolny czas to wyczyść caly dolot. Mozesz zaślepić egr wypalić kolektor ssący wywalić kata. Ustawic kąt wtrysku i dawke. Separator odmy wymienic na nowy i zrobić komplet logów aby wyjasnic ciecie turbo Wysłane z telefonu stacjonarnego.
kamilp Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Opublikowano 17 Lutego 2014 Robi się ciepło to coś bym podłubał , czym czyścić intercooler jakimś rozpuszczalnikiem i węże, egr to zwykłą blaszką zaślepić-będzie auto oddychało świeżym powietrzem ? skąd będzie czerpało świeże? Kolektor wyczyścić o to Ci chodzi ? Jak ustawić kąt oraz dawkę ? A i EGR to wyczyścić i dopiero zaślepić, wyczyścić żeby ssał świeże powietrze przez wyczyszczone miejsce, czy zaślepić np puszką od razu od coli.
audkic Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 Ja jak czyściłem u siebie to wlałem chemii do silników i tak go zostawiłem na troszkę potem wylałem i zmywaczem technicznym przemyłem i git Co do EGR to zwykła o grubości 2-3 mm i najlepiej zaślepić przy kolektorze wylotowym. Świeże powietrze to nie tak do końca bo jeszcze jest odma która pcha gazy do dolotu:) Co do kolektora to zrzuć i zobacz jak jest zawalony to ten sam proces co z IC chemia zostawić na troszkę niech się przeżre i wymyć potem zmywaczem lub czymś innym. EGR nie ssa powietrza on wpuszcza spaliny do kolektora dolotowego gdzie mieszają się one z powietrzem i potem do komory spalania:) hahaha.... zgłębiaj się troszkę w temat budowy układów w silniku:) będzie ci to łatwiej ogarnąć Dawkę ustawiasz Vagiem jeśli chodzi o kat to robisz to na pompie, lepiej podjedz do ogarniętego mechanika który zna Vagi to ci zrobi
Bartollo Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 Ściąg kolektor ssący wlej trochę benzyny ekstrakcyjnej i podpal czekasz aż sie wszystko wypali i nastepnie skrobiesz to co zostalo później mozesz jeszcze użyć środka do czyszczenia kominków intercooler przepłukaj ropą a później benzyna ekstracyjną. Egr musisz zaślepić blaszka min 2mm. Po puszcze zaraz przepali. Dawke i kat ustawia sie przy użyciu vaga. Na forum jest opisane jak ustawić kat i dawke. A także jak zaślepić EGR Wysłane z telefonu stacjonarnego.
kamilp Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Opublikowano 17 Lutego 2014 Bo odma odprowadza jakieś wydmuchy oleju tak ? To co z nią zrobić ? Ale egr normalnie wkładam blaszkę zaślepiającą i tyle , tak ? nie czyścić i dopiero zaślepiać?
audkic Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 Odma odprowadza opary powstałe podczas pracy silnika i wprowadza je do dolotu za turbina:) możesz zrobić tzw, wolna odmę i catch tank aby nie mieć plamy oleju pod autem. Tak w EGR wsadź blaszkę i zapomnij o tym chcesz to czyść jak nie to nie czyść i tak nie będzie miało to znaczenia żądnego bo będzie nieczynny
kamilp Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Opublikowano 17 Lutego 2014 Czyli jak mam olej w intercoolerze to może być przez odmę ? Jest jakaś fotorelacja jak wyjąć kolektor ssący ?Turbinę i to co koło niej muszę wyjąć ,tak ? W Którym miejscu ja mam ten EGR zaślepić, może ktoś na fotce wrzucić ?
Bartollo Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 W turbodoładowanych dieslach olej w dolocie to norma turbo moze puszczać separator odmy juz nie spełnia swego zadania i turbo zasysa mgiełke olejowa. Żeby odkręcić kolektor wyciągasz obudowę filtra powietrza rurkę od egr rure podłączona do kolektora i 6 śrub m8 na imbus 6. I masz go na wierzchu i po raz kolejny mowie Ci ze na forum jest opis jak zaślepić EGR opcja szukaj nie gryzie Wysłane z telefonu stacjonarnego.
awt Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 separator odmy juz nie spełnia swego zadania i turbo zasysa mgiełke olejowa. Czyli to jest separator odmy w AFN'ie? I jego można/powinno się wymieniać? Sorki za może trywialne pytanie, ale mam olej w dolocie, dodatkowo rura która wychodzi z tego separatora(o ile się nie pomyliłem i to na górze to separator:) ) i łączy się zaraz za turbiną z rurą idącą do IC też jest cała na zewnątrz upieprzona w gęstej olejowej mazi.. A wóz zaczął kopcić przy butowaniu..
Bartollo Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 Ta to jest separator odmy. Wysłane z telefonu stacjonarnego.
ziomek0101 Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 Ja własnie ostatnio wymieniłem u siebie ten separator odmy i zauwazylem ze jak by mniej dymil samochod... tylko nie rozumie pracy tego separatora.. bo kanały niby sa drożne tylko w srodku jest jakas sprezyna...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się