Bart-S Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 Witajcie w kolejnym poradniku. Tym razem na tapecie usuwanie problemów z zakresu układu elektrycznego po swapie automatycznej skrzyni biegów Multitronic na manualną skrzynię biegów.Temat powstał z powodu ilości zapytań dot. różnych problemów trapiących użytkowników decydujących się na przekładkę skrzyni. Powód takiej sytuacji to cały czas kiepska wiedza osób podejmujących się przeróbek z zakresu znajomości systemów elektrycznych w B6 i B7. Spróbujemy temu zaradzić Od razu zaznaczę, że temat jest rozwojowy i na pewno pojawiać się tu będą kolejne zagadnienia - oraz z czasem opisy wszystkich jednostek silnikowych, których ten temat dotyczy. Zaczniemy jednak od 1.9TDI AVF i dwóch najczęściej spotykanych problemów czyli podłączenie tempomatu oraz czujnika biegu wstecznego. W obecnym etapie znajdziecie tu tylko opis modyfikacji oraz schematy elektryczne - zdjęcia czy też tutorial pojawią się z biegiem czasu (gdy je dostarczycie lub sam będę miał okazję do wykonania poprawek).Zaznaczam też, że nie zezwalam na kopiowanie, modyfikowanie i umieszczanie poniższych materiałów w innych miejscach sieci bez uzyskania mojej zgody (troszkę się napracowałem i jeszcze więcej pracy mnie czeka - proszę aby osoby korzystające z tego wątku, uszanowały to).POMOCNE tematy z FORUM :http://a4-klub.pl/index.php?/topic/136289-swap-skrzyni-multitronic-na-manualna/?p=1993563#entry1993563 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/90721-all-b6b7-diagnostyka-skrzyni-multitronic/?p=1432686#entry1432686 A. Czujnik biegu wstecznego.A4 B6 1.9TDI 131KM (AVF)Funkcję przełącznika/czujnika biegu wstecznego w przypadku auta ze skrzynią Multitronic pełni przekaźnik, który fabryczni zamontowany jest obok sterownika silnika. Na poniższym schemacie pokażę Wam jak to jest połączone: Cały myk przy przeróbce na auto z ręczną skrzynią biegów polega na przecięciu przewodów podłączonych do pinów 5 i 7 w przekaźniku i podłączeniu ich w odpowiednie piny czujnika biegu wstecznego umiejscowionego na przekładni manualnej. A zatem ciągniemy dwa przewody od skrzyni biegów do sterownika silnika i mostkujemy je z uciętymi przewodami przekaźnika zgodnie z poniższymi schematami (podział ze względu na 5- i 6-biegową wersję skrzyni biegów - różnica polega na podłączeniu się w inne piny bezpośrednio przy czujniku na skrzyni). Lista części potrzebnych do modyfikacji:- w trakcie badańB. CZUJNIK SPRZĘGŁAA4 B6 1.9TDI 131KM (AVF)W przypadku skrzyni automatycznej auto nie posiada pedału sprzęgła a zatem nie ma też czujnika - przy swapie na manual bardzo często się go nie zakłada (dużo ludzi przekłada skrzynię, głównie ze względów finansowych i przez to tnie wszelkie dodatkowe koszty). Jeśli auto w którym wykonano modyfikację posiada tempomat - bez poniższej zmiany w instalacji układ utrzymywania prędkości nie zadziała. Poniższa modyfikacja zakłada montaż czujnika w uchwycie nad pedałem sprzęgła oraz wpięcie go do instalacji elektrycznej. Podobnie jak w przypadku czujnika biegu wstecznego - jeden z kabelków musimy przeciągnąć w pobliże sterownika silnika. Drugi kabelek czujnika mostkujemy z przewodem czerwono/białym czujnika hamulca (znajdziecie go tuż obok nad pedałem hamulca).Części potrzebne do tej modyfikacji:7H0 927 189 - czujnik sprzęgła // 74zł w ASO (wcześniejsza wersja 8E0 927 189 B została już wycofana z produkcji)6N0 972 704 - wtyczka // 19zł w ASO000 979 021 EA - pin do wtyczki // 20zł w ASO *************************************************************************Update A4 B7 2.0 TDI Robiłem koledze A4 B7 z multitronic na manual W skrzynce ECU nie było przekaźnika odpowiedzialnego za światła wstecznego.Okazało się ze skrzynia wysyła info po CAN do modułu komfortu a ten z kolei do MCE 09 oraz PARKTRONIC 76 ( jesli jest) Gdyby ktoś miał podobny problem tutaj jest rozwiązanie http://www.audizine.com/forum/showthread.php/460049-TipTronic-to-Manual-Transmission-Swap?s=423731d96cdff2874e62c6a79f87fc89&p=9481660&viewfull=1#post9481660KOMFORT 46 :Konektor III (czarny, 12-pin) – PIN 7aktywacja włącznika światła wstecznego ***************************************************************************Kodowanie PDC 76 : 00 xxxx: Trailer Hitch0 = Nie zainstalowane1 = Zainstalowana00X XXX: Transmission0 = manualna skrzynia biegów ( wpisujemy zero )1 = automatyczna skrzynia biegów00xx xx: Specyfikacja0 = Kraje EKG (bez wzmocnionego zderzaka)1 = ECE-Państwa (S-Model bez wzmocnionego zderzaka)2 = USA (ze wzmocnionym zderzakiem)3 = USA (S-Model z wzmocnionego zderzaka)4 = ECE-Państwa (RS-model)5 = USA (RS-modelu)00xxx x: Podwozie0 = Sedan1 = Wagon00xxxx ?: modelu4 = Audi A4 (8E) Kodowanie Licznik 17 :Kanał 060: magistrali CAN-Powertrain (Lista Instalacja)+00001 = Silnik (Standard)+00002 = Automatyczna skrzynia biegów (opcjonalnie) ( odejmujemy 2 od istniejacej wartości )+00004 = Brake (Standard)+00016 = Poduszka (Standard)+01024 = Instrument Cluster (Standard)Sterownik silnika w wiekszości nie przyjmie kodowania !!! c,d,n 1
bobikos Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 Jak rozumiem schematy dla biegu wstecznego przedstawiają wersję z MCE Low, dla High sterowanie odbywa się przez MCE. Swoją drogą zapytam od razu, czy to normalne że światło wsteczne przy MCE High zapala się z lekkim opóźnieniem czy jest to kwestia adaptacji MCE pod multitronic/manual
Bart-S Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Opublikowano 16 Lutego 2014 Jak rozumiem schematy dla biegu wstecznego przedstawiają wersję z MCE Low, dla High sterowanie odbywa się przez MCE.Swoją drogą zapytam od razu, czy to normalne że światło wsteczne przy MCE High zapala się z lekkim opóźnieniem czy jest to kwestia adaptacji MCE pod multitronic/manual Sterowanie to czujnik wstecznego - MCE tylko zasila odpowiednie żarówki na podstawie informacji, które dostaje przez odpowiednią magistralę CAN. Schematu nie należy traktować jako elementarnej przeróbki - skupiamy się jedynie na różnicy w obwodzie elektrycznym czyli w wersji z manualną skrzynią biegów zamiast z przekaźnika korzystamy z czujnika zabudowanego na skrzyni. Pozostała część schematu jest po to aby łatwiej załapać co z czym jest połączone i jak działa dany obwód. Schematy są dla instalacji LOW ale nie wrzucam wersji HIGH ponieważ wersja MCE nie ma znaczenia dla podłączenia opisywanych elementów. Co do różnic w czasówce zasilania światła wstecznego - nigdy nie porównywałem tego elementu (MCE z tego co wiem nie posiada możliwości kalibracji takich parametrów więc raczej wiązałbym to z softem // potrzeba więcej przetestowanych egzemplarzy aby coś ustalić).
czaki22 Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 warto dodać, A4 b6 1.8 TURBO 2002 rok - wymiana sterownika silnika- brak możliwości akceptacji kodowania przez sterownik w kazdym przypadku tablica przyrządów pozostaje taka sama
grzegum Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 Zakupiłem czujnik sprzęgła+wtyczkę i zabrałem się do montażu...... .........i chyba uwaliłem czujnik hamulca:wink: Objawy są nastepujące: po włączeniu zapłonu zapalają się światła stopu, po odpaleniu silnika zaczyna po chwili mrugać kontrolka świec żarowych. W przypadku gdy zapłon nie jest właczony "stop" zachowuje sie normalnie. I jeszcze pytanie: czy w moim przypadku [2.5TDI V6 AYM] również podpinam się pod pin nr 66 w ECU??
bobikos Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 kolega się podpiął pod przewód czerwono-biały czy biało-czerwony, bo to jest różnica... Na początek wypnij kostkę z czujnika sprzęgła i zobacz czy wróci do normy
Bart-S Opublikowano 19 Lutego 2014 Autor Opublikowano 19 Lutego 2014 Zakupiłem czujnik sprzęgła+wtyczkę i zabrałem się do montażu......http://s4.postimg.org/plrdycl6h/Zdj_cie0084.jpg http://s18.postimg.org/tp9r8xd9x/Zdj_cie0085.jpg .........i chyba uwaliłem czujnik hamulca:wink: Objawy są nastepujące: po włączeniu zapłonu zapalają się światła stopu, po odpaleniu silnika zaczyna po chwili mrugać kontrolka świec żarowych. W przypadku gdy zapłon nie jest właczony "stop" zachowuje sie normalnie. I jeszcze pytanie: czy w moim przypadku [2.5TDI V6 AYM] również podpinam się pod pin nr 66 w ECU?? Tak - sposób podłączenia sprzęgła w 2.5TDI jest taki sam. Podeślij mi skany błędów ze sterownika silnika i sterownika ABS. ---------- Post dopisany at 22:38 ---------- Poprzedni post napisany at 22:37 ---------- kolega się podpiął pod przewód czerwono-biały czy biało-czerwony, bo to jest różnica... Na początek wypnij kostkę z czujnika sprzęgła i zobacz czy wróci do normy Paweł dobrze podpowiada - czerwono/biały kabelek to ten gdzie jest więcej czerwonego (tak się rozpisuje instalacje elektryczne w samochodzie). Z uwagi na możliwość pomyłki podałem nr pinu kabelka z czujnika hamulca (3).
grzegum Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Paweł dobrze podpowiedział Nie doczytałem schematu i pomyliłem czerwono/biały z biało/czerwonym:facepalm:. Podłączyłem tak jak ma być, jednak nie rozwiązało to problemu. Odłączyłem więc całkiem czujnik sprzęgła i dalej bez zmian. Kostka wpięta w czujnik stopu-bez zapłonu działa ok, po zapłonie świeci się stop. Kostka wypięta całkiem-po zapłonie zapala się stop. W sobotę mam mieć drugi czujnik i vcds-a na testy.
Bart-S Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Opublikowano 20 Lutego 2014 Może rzeczywiście coś poszło Pierwsze - odczytaj błędy.
grzegum Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Powalczyłem dziś trochę z autem. Jedną bitwę wygrałem, dwie przegrałem:wink: Rozwiązałem problem palącego się światła stopu, wina leżała po stronie czujnika hamulca,po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy. Pospinałem resztę wg instrukcji z posta#1. no i...: tempomatu brak[mniemam że trzeba chyba coś jeszcze zakodować], światła wstecznego brak[przewód czar/nieb pod pin nr 2 z czujnika, przewód nieb/czerw pod pin nr 1 z czujnika] tutaj podejrzewam tez uwalony czujnik, bo inna opcja nie przychodzi mi do głowy. Powoli zaczynam wątpić w swoje umiejętności:facepalm:
Bart-S Opublikowano 22 Lutego 2014 Autor Opublikowano 22 Lutego 2014 Powalczyłem dziś trochę z autem. Jedną bitwę wygrałem, dwie przegrałem:wink: Rozwiązałem problem palącego się światła stopu, wina leżała po stronie czujnika hamulca,po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy. Pospinałem resztę wg instrukcji z posta#1. no i...: tempomatu brak[mniemam że trzeba chyba coś jeszcze zakodować], światła wstecznego brak[przewód czar/nieb pod pin nr 2 z czujnika, przewód nieb/czerw pod pin nr 1 z czujnika] tutaj podejrzewam tez uwalony czujnik, bo inna opcja nie przychodzi mi do głowy. Powoli zaczynam wątpić w swoje umiejętności:facepalm: Tempomat musisz wkodować jeszcze w sterowniku silnika (sterownik pewnie był wymieniany). Wchodzisz w ECU, przycisk LOGIN i kodujesz wartość 11463. Po wszystkim wyjdź pozamykaj VAG/VCDS. Wyłącz zapłon. Włącz go ponownie i test czy działa. Co do czujnika biegu wstecznego - podmieniłbym go.
pawel121 Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 A czy przy przekładce w AVF trzeba zmieniać komputer główny silnika czy wystarczy zmienić kodowanie?
Bart-S Opublikowano 22 Lutego 2014 Autor Opublikowano 22 Lutego 2014 A czy przy przekładce w AVF trzeba zmieniać komputer główny silnika czy wystarczy zmienić kodowanie? To zależy od wersji ECU - w większości przypadków niestety ECU trzeba wymienić bo software nie pozwala na zmianę kodowania. Nie mamy jeszcze pełnych danych na ten temat. 1
grzegum Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Powalczyłem dziś trochę z autem. Jedną bitwę wygrałem, dwie przegrałem:wink: Rozwiązałem problem palącego się światła stopu, wina leżała po stronie czujnika hamulca,po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy. Pospinałem resztę wg instrukcji z posta#1. no i...: tempomatu brak[mniemam że trzeba chyba coś jeszcze zakodować], światła wstecznego brak[przewód czar/nieb pod pin nr 2 z czujnika, przewód nieb/czerw pod pin nr 1 z czujnika] tutaj podejrzewam tez uwalony czujnik, bo inna opcja nie przychodzi mi do głowy. Powoli zaczynam wątpić w swoje umiejętności:facepalm: Tempomat musisz wkodować jeszcze w sterowniku silnika (sterownik pewnie był wymieniany). Wchodzisz w ECU, przycisk LOGIN i kodujesz wartość 11463. Po wszystkim wyjdź pozamykaj VAG/VCDS. Wyłącz zapłon. Włącz go ponownie i test czy działa. Co do czujnika biegu wstecznego - podmieniłbym go. Tempomat po kodowaniu odpaliłDzięki Bart-S za zaangażowanie i pomoc!!! Kilka fot z dłubania: Podpięcie tempomatu Światło wsteczne:
Bart-S Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Opublikowano 23 Lutego 2014 Powalczyłem dziś trochę z autem. Jedną bitwę wygrałem, dwie przegrałem:wink: Rozwiązałem problem palącego się światła stopu, wina leżała po stronie czujnika hamulca,po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy. Pospinałem resztę wg instrukcji z posta#1. no i...: tempomatu brak[mniemam że trzeba chyba coś jeszcze zakodować], światła wstecznego brak[przewód czar/nieb pod pin nr 2 z czujnika, przewód nieb/czerw pod pin nr 1 z czujnika] tutaj podejrzewam tez uwalony czujnik, bo inna opcja nie przychodzi mi do głowy. Powoli zaczynam wątpić w swoje umiejętności:facepalm: Tempomat musisz wkodować jeszcze w sterowniku silnika (sterownik pewnie był wymieniany). Wchodzisz w ECU, przycisk LOGIN i kodujesz wartość 11463. Po wszystkim wyjdź pozamykaj VAG/VCDS. Wyłącz zapłon. Włącz go ponownie i test czy działa. Co do czujnika biegu wstecznego - podmieniłbym go. Tempomat po kodowaniu odpaliłDzięki Bart-S za zaangażowanie i pomoc!!! Kilka fot z dłubania: Podpięcie tempomatu http://s14.postimg.org/tzpq3f28d/Zdj_cie0087.jpg http://s30.postimg.org/rtdhrp6st/Zdj_cie0088.jpg http://s10.postimg.org/8byirjtv9/Zdj_cie0089.jpg Światło wsteczne: http://s27.postimg.org/nl4guck9b/Zdj_cie0091.jpg http://s28.postimg.org/511sabqft/Zdj_cie0092.jpg http://s14.postimg.org/nnf67bojx/Zdj_cie0093.jpg No to teraz kołuj jeszcze czujnik wstecznego i dokończ modyfikację
grzegum Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Czujnik zakupiony, wymieniony......i nastała jasność przy cofaniu:wink:
Bart-S Opublikowano 8 Marca 2014 Autor Opublikowano 8 Marca 2014 Czujnik zakupiony, wymieniony......i nastała jasność przy cofaniu:wink: No i gitara
Lukas G Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 przydaloby sie uzupelnic o spis czesci mechanicznych do przekladki
Bart-S Opublikowano 12 Marca 2014 Autor Opublikowano 12 Marca 2014 przydaloby sie uzupelnic o spis czesci mechanicznych do przekladki Od tego jest inny temat
rafalklon Opublikowano 16 Maja 2014 Opublikowano 16 Maja 2014 I ja mam problem z podłączeniem świateł wstecznych . Czujnik w skrzyni jest ale nie ma instalacji w ogole wiec muszę ja zrobić sam . Proszę powiedzcie mi jak to pociągnąć ? Ze schematu wynika ze muszę pociągnąć 2 przewody do ecu dobrze rozumiem ? tylko teraz kwestia do których pinów w ecu podłączyć te przewody ? czy żeby dostać sie do ecu trzeba odkręcać wycieraczki ? silnik 1,9 avf wczesniej był 2,5 bau
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się