Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prędkość maksymalna a obroty.


przemaspoll

Rekomendowane odpowiedzi

2,5 to juz jak w benzynie :-)

---------- Post dopisany at 20:20 ---------- Poprzedni post napisany at 20:12 ----------

tu jeszcze ciekawe zestawienie przy predkosci 130kmh

A4 B6 skrzynia biegow 130 km/h

5 Gang Front:

ENL: 3932 u/min

ENM: 3552 u/min

ENN: 3493 u/min

ENQ: 3451 u/min

ENW: 2758 u/min

EYQ: 3923 u/min

FEC: 2579 u/min

FJP: 3552 u/min

FJU: 3454 u/min

FPS: 3493 u/min

FTW: 3493 u/min

FTX: 3552 u/min

GBK: 3923 u/min

GBL: 3451 u/min

GBM: 3552 u/min

GBN: 3493 u/min

GBP: 3923 u/min

GBQ: 2579 u/min

GBR: 2758 u/min

GBS: 3454 u/min

GDT: 3384 u/min

GFM: 2758 u/min

GFP: 3923 u/min

GFT: 3552 u/min

GFU: 3493 u/min

GFV: 3923 u/min

GGG: 3384 u/min

GYA: 2662 u/min

GZN: 3552 u/min

HFA: 2785 u/min

HFB: 3493 u/min

HFC: 3923 u/min

HFD: 3384 u/min

HFE: 3773 u/min

HFF: 3552 u/min

6 biegow przod:

ENU: 2373 u/min

FRG: 2373 u/min

FRL: 2538 u/min

GAZ: 2373 u/min

GBA: 2538 u/min

GEA: 3506 u/min

HES: 3506 u/min

B7 6 biegow przod:

FYA: 2561 u/min <-- 1.9 TDI

GDX: 3087 u/min <-- 2.4

GJU: 2988 u/min <-- 3.0

GVC: 2988 u/min <-- 3.0

GVD: 2693 u/min <-- 2,0 TFSI

HCF: 2554 u/min <-- 1.9 TDI / 2.0 TDI

HCK: 2353 u/min <-- 2.0 TDI

HTA: 2553 u/min <-- 2.0 TDI

JEM: 2553 u/min <-- 2.0 TDI

JWR: 2353 u/min <-- 2.0 TFSIe

JWS: 2231 u/min <-- 1.9 TDIe

janusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VI bieg to trochę chwyt marketingowy. Ostatnie przełożenia mamy te same ale trochę większy wybór przełożeń przy mniejszych prędkościach. Np przy prędkości 80km/h przy AWX mam dylemat IV czy V a przy AVF na pewno znalazłoby się bardziej odpowiednie przełożenie. Dodatkowo AVF ma jak widać na wykresie momentu 310Nm ale tylko przy 1900 obr/min ci pozwala wykorzystać właśnie ta większa ilość przełożeń. AWX ma 285Nm ale za to w zakresie od 1750-2500 obr/min. Jednak po dokładnym przeanalizowaniu osiągów np wg instrukcji obsługi zobaczymy że V-cio biegowy AWX ma nieznaczny ułamek niższe zużycie paliwa i o setne sekundy lepsze przyśpieszenie do 100:wink:

19tdi130kmnf2.jpg

avfiu2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam skrzynie HCK w połączeniu z AVF v-max jaki udaje mi sie uzyskać to 200km/h a obroty to chyba 3600, 3800? Tyle że u mnie zdechło parę koników więc silnik ma trochę ciężko z tą skrzynią...

Ostatnio jechałem do NL praktycznie cały czas 160km/h - 2800obr/min(przy GBA 3000obr/min), spalanie 8-9l/100km...

P.S. Zastanawia mnie ile 3.0 TDI spali w trasie jadąc z taka prędkością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam skrzynie HCK w połączeniu z AVF v-max jaki udaje mi sie uzyskać to 200km/h a obroty to chyba 3600, 3800? Tyle że u mnie zdechło parę koników więc silnik ma trochę ciężko z tą skrzynią...

Ostatnio jechałem do NL praktycznie cały czas 160km/h - 2800obr/min(przy GBA 3000obr/min), spalanie 8-9l/100km...

P.S. Zastanawia mnie ile 3.0 TDI spali w trasie jadąc z taka prędkością?

to coś masz nie tak ,ja 200km/h bez problemów i idzie dalej,dodam ,że mam serię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 to juz jak w benzynie :-)

---------- Post dopisany at 20:20 ---------- Poprzedni post napisany at 20:12 ----------

tu jeszcze ciekawe zestawienie przy predkosci 130kmh

A4 B6 skrzynia biegow 130 km/h

5 Gang Front:

ENL: 3932 u/min

ENM: 3552 u/min

ENN: 3493 u/min

ENQ: 3451 u/min

ENW: 2758 u/min

EYQ: 3923 u/min

FEC: 2579 u/min

FJP: 3552 u/min

FJU: 3454 u/min

FPS: 3493 u/min

FTW: 3493 u/min

FTX: 3552 u/min

GBK: 3923 u/min

GBL: 3451 u/min

GBM: 3552 u/min

GBN: 3493 u/min

GBP: 3923 u/min

GBQ: 2579 u/min

GBR: 2758 u/min

GBS: 3454 u/min

GDT: 3384 u/min

GFM: 2758 u/min

GFP: 3923 u/min

GFT: 3552 u/min

GFU: 3493 u/min

GFV: 3923 u/min

GGG: 3384 u/min

GYA: 2662 u/min

GZN: 3552 u/min

HFA: 2785 u/min

HFB: 3493 u/min

HFC: 3923 u/min

HFD: 3384 u/min

HFE: 3773 u/min

HFF: 3552 u/min

6 biegow przod:

ENU: 2373 u/min

FRG: 2373 u/min

FRL: 2538 u/min

GAZ: 2373 u/min

GBA: 2538 u/min

GEA: 3506 u/min

HES: 3506 u/min

B7 6 biegow przod:

FYA: 2561 u/min <-- 1.9 TDI

GDX: 3087 u/min <-- 2.4

GJU: 2988 u/min <-- 3.0

GVC: 2988 u/min <-- 3.0

GVD: 2693 u/min <-- 2,0 TFSI

HCF: 2554 u/min <-- 1.9 TDI / 2.0 TDI

HCK: 2353 u/min <-- 2.0 TDI

HTA: 2553 u/min <-- 2.0 TDI

JEM: 2553 u/min <-- 2.0 TDI

JWR: 2353 u/min <-- 2.0 TFSIe

JWS: 2231 u/min <-- 1.9 TDIe

janusz

Cos nie halo z ta tabelka . 4000 rpm przy 130 ?

6 nie jest bardziej eco (avf) niż 5 awx obroty te same praktycznie .

Co do doboru przełożeń w serii moze , ale mi przy mocy jaka mam nigdy nie mam problemu z doborem przełożenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@greg2505, u mnie pompki nie domagają - tak stwierdził tuner, na hamowni pokazała 133KM:facepalm: / 334 Nm. W garażu leży komplet Al`ek, ale trzeba je zregenerować i dopiero wylądują w aucie:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@greg2505, u mnie pompki nie domagają - tak stwierdził tuner, na hamowni pokazała 133KM:facepalm: / 334 Nm. W garażu leży komplet Al`ek, ale trzeba je zregenerować i dopiero wylądują w aucie:kox:

no u mnie jedna słabe ma korekcje ,generalnie też powoli trzeba zmieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 to juz jak w benzynie :-)

janusz

Bo to nie są silniki okrętowe, ani od lokomotyw spalinowych i przy w miarę dynamicznej jeździe tak się powinno zmieniać biegi :decayed::whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam dosc nietypowe pytanie, mam audi b7 2.0tdi 6biegow i przy predkosci 140 mam 2,8k obrotow przy 160-3k

czy te obroty nie sa za wysokie jak na 2.0 i 6 biegow?? wydaje mi sie ze to przy 1.9 powinny takie byc? jak jest u was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam dosc nietypowe pytanie, mam audi b7 2.0tdi 6biegow i przy predkosci 140 mam 2,8k obrotow przy 160-3k

czy te obroty nie sa za wysokie jak na 2.0 i 6 biegow?? wydaje mi sie ze to przy 1.9 powinny takie byc? jak jest u was?

obroty masz dobre ,2.0 czy 1.9 nie ma znaczenia ,i tu i tu szły takie same skrzynie,możliwe że masz hcf i obroty się zgadzają,w silniku 2.0 brd jest dłuższa skrzynia i tam obroty są mniejsze przy tych prędkościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AWX jadąc autostradą160 km/h, mam 3000 obrotów - 5,3 L ON/100km - i to jest piękne, jednak w środku głośno troszku od motorka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5.3litra przy prędkości 160km? ja przy tej prędkości mam ponad 8l a koło pięciu litrów mam spalanie przy prędkościach 80-110km. skrzynia gba silnik 1.9 avf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avf pali dużo więcej.

Mój awx przy 150 bierze 6.6l/100km

No i 2900obr

AVF chyba cichszy jest. Mój awx tez dość głośno ale dramatu nie ma

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...