Skocz do zawartości
IGNOROWANY

szarpanie przy ruszaniu na1 biegu czy to przeguby?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Koledzy mam taki problem,gdy ruszam rano autem na zimnym silniku przez kilkaset metrow szarpie samochodem tak jak bym wysprzeglic nie umial,dzieje sie tak tylko przy skrecaniu tak w lewo jak i w prawo podczas ruszania na wprost nie zauwazylem tego zjawiska.podejrzewam przeguby zewnetrzne ale nie ma charakterystycznego strzelania jakie wystepuje przy uszkodzonych przeg.zewnetrznych.po rozgrzaniu sie auta 2-3km wszystko ustaje.czy taki objaw moga dawac przeguby wewnetrzne? aha podczas tego szarpania na 1biegu,zrobilem test i próbowałem ruszac z2biegu auto rusza idealnie,na wstecznym wyczuwalne sa mniejsze drgania ale sie tez pojawiaja. prosze o sugestie.

Opublikowano

U mnie też poszarpuje na zimnym, ale to już końcówka sprzęgła, mniemam że u Ciebie podobnie lecz u mnie tylko przy ruszaniu.Przeguby można sprawdzić,ale nie miałyby tu znaczenia czy ciepły czy zimny.

Opublikowano

No ja też mam podobny objaw, ale ruszając nawet na wprost. Szarpie jakby sprzęgło nie równo brało, na jedynce i przy zmianie na dwójkę. Trójka już ok. Po 3,4km jak już się trochę rozgrzeje objaw znika.sprzęgło nowe na jednomasie-tak już kupiłem auto i przy zmianie silnika mój mech oglądał sprzęgło dokładnie i faktycznie sprzęgło i docisk nówka. Wciąż z tym walczę i pomimo iż było parę podobnych tematów na forum to żadnej odpowiedzi- padły tematy śmiercią naturalna...

Opublikowano

Przyczyna sa zużyte przeguby wewnętrzne.

Opublikowano

wlasnie mam tez nowe sprzeglo zrobione okolo 10tys dopiero,mam na 3 4 5 biegu dosc duze wibracje w zakresie 1700 1900 rpm potem znikaja i to szarpanie rano na 1

Opublikowano

Cześć,

U mnie sytuacja wygląda następująco...

Szarpanie jest przy ruszaniu ale nasila się wraz z rozgrzewaniem się silnika. Po rozgrzaniu ruszenie na półsprzęgle bez dodawania gazu jest prawie niemożliwe ani do tyłu ani do przodu (tak bardzo szarpie i coś się trzęsie) - trzeba dodać lekko gazu i puszczać sprzęgło delikatnie żeby obroty nie spadły. Zbyt dużo gazu też powoduje szarpanie (płynnie rusza tylko przy obrotach minimalnie powyżej 1000 rpm). Zauważyłem, że przy próbie ruszania z wciśniętym hamulcem (trzymam na półsprzęgle bez dodawania gazu) nie ma tego problemu - auto lekko "przysiada" ale nie szarpie ale jak puszczę hamulec zaczyna ruszać ale wszystko się trzęsie. Dlatego chyba można wykluczyć sprzęgło. Dodam, że podczas tego trzęsienia aż zmienia się dźwięk tłumika. Poduszki pod skrzynią i silnikiem mechanik oglądał i powiedział że są całe. Może mam luzy na zawieszeniu albo jakiś przegub mi się kończy ? Może wieszaki tłumika są do wymiany i to tłumik się trzęsie bo wpada w jakiś rezonans ?

Nie mam już pomysłów a nie chcę wydawać kasy na nieuzasadnione wymiany.

Opublikowano

Podejrzewam ze i ten temat umrze smiercia naturalna. Dzisiaj sprawdzalem przeguby i zadnego nawet minimalnego luzu nie maja, jedyne na co zwrócił mi uwage moj kolega który ze mna jezdzi do pracy to to ze to szarpanie zawsze wystepuje gdy auto pokazuje rezerwe paliwa. Czyżby bylo cos nie tak z sitkiem w baku? Jak odpowietrza sie bak w a4 b5 avant? Moze robic sie podcisnienie w baku , i nie daje rady paliwa zaciagnac?

Opublikowano

Osax z tego co wyczytałem wcześniej to Twoje problemy gdy się coraz bardziej nagrzewa, to może być dwumas jeśli go masz, może się kończyć ale niech wyjadacze potwierdza. U mnie szarpie nie zależnie ile jest paliwa w baku.niedługo będę mieć kabelek to zobaczymy co pokaże, no jeszcze muszę powalczyć z notlaufem.

Opublikowano

To nie może być dwumas bo to pojawiło się jakiś rok po założeniu nowego. Poza tym według mnie sytuacja wyglądałaby tak samo przy normalnym ruszaniu i przy wciśniętym hamulcu.

Opublikowano

U mnie vag nic nie pokazuje zadnych bledow wszystko na tip top nastawnik po czyszczeniu.

---------- Post dopisany 21-02-2014 at 18:44 ---------- Poprzedni post napisany 20-02-2014 at 15:30 ----------

Panowie jezdze 2 dzien z odkreconym bakiem i szarpania rano nie ma, potestuje jeszcze kilka dni jesli nie bedzie sie nic dzialo zmienię korek wlewu paliwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...