Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podświetlenie włącznika świateł awaryjnych – nie gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Kilka dni temu zauważyłem, że jak wyjdę i zamknę drzwi samochodu (ale nie centralnym ani kluczykiem) to podświetlenie włącznika świateł awaryjnych cały czas się świeci. Zaraz po zamknięciu drzwi świeca się na wyświetlaczu: godzina, data, liczba przejechanych kilometrów oraz wspomniany włącznik świateł awaryjnych oraz małe "pokrętełka" pomiędzy włącznikiem świateł a*kolumną kierownicy. Myślałem, że to normalne (niedawno dopiero kupiłem to auto, dokładnie to Audi A4 B7). Ale zauważyłem, że po kilku sekundach gaśnie wyświetlacz z datę etc. a włącznik świateł awaryjnych wraz z „pokrętełkami” nadal się świeci i nie chce zgasnąć. Otwieram drzwi ponownie i zamykam i*wtedy dosłownie po około 10 sekundach po zgaszeniu się wyświetlacza, gaśnie podświetlenie awaryjnych i tych „pokrętełek”. Tak więc czasami działa bez zarzutu ale czasami nie chce się zgasić. Co mam zrobić, sprawdzić, nigdy wcześniej nie posiadałem Audi więc zwracam się z serdeczną prośbą do Was jako wieloletnich posiadaczy tych wspaniałych samochodów

Bardzo proszę o pomoc.

Dzięki i pozdrawiam.

Opublikowano

No nie wiem kolego Marynarz_ czy to takie normalne w Naszym przypadku. Przecież włącznik świateł awaryjnych powinien gasnąć wraz z tablicą przyrządów (zegarek etc.) a nie gaśnie. A jesli już nawet gaśnie to dlaczego nie gaśnie zawsze w jednakowym odstępie czasu ?? To mnie najbardziej zastanawia. A kiedyś sprawdzałem i świeciły się jeszcze kilka minut po zgaśnięciu już zegara.

Opublikowano

Dołączam się do pytania kolegi, dziś skończyłem moda z zakładaniem lusterka fotochrom, czujnika deszczu i świateł i po zakodowaniu wszystkiego mam taki sam objaw jak kolega Bartek868 (po zamknięciu samochodu świeci się podświetlenie awaryjnych, wyłącznika świateł oraz wyłączników CLH i DRL) czy to jest normalny objaw? Czy coś jest nie tak?

Opublikowano

Witaj kolego kdawid to Ty chociaż coś robiłes przy samochodzie, coś w nim "majstrowałeś" i teraz masz podobny kłopot, a ja mam taki objaw od kąd go kupiłem (jakieś 3 tyg. temu). Ku sprostowaniu chce napisać że te "pokrętełka" o których pisałem w pierwszym poście to wyłączniki CLH i DRL oraz włącznik świateł jak napisał to trafnie kolega kdawid. I co tu teraz zrobić ? Jest jakiś sposób aby naprawić ten "błąd" ?

Opublikowano
Witaj kolego kdawid to Ty chociaż coś robiłes przy samochodzie, coś w nim "majstrowałeś" i teraz masz podobny kłopot, a ja mam taki objaw od kąd go kupiłem (jakieś 3 tyg. temu). Ku sprostowaniu chce napisać że te "pokrętełka" o których pisałem w pierwszym poście to wyłączniki CLH i DRL oraz włącznik świateł jak napisał to trafnie kolega kdawid. I co tu teraz zrobić ? Jest jakiś sposób aby naprawić ten "błąd" ?

Ja nie jestem pewien czy to jest błąd, może tak po prostu ma być??

U mnie wszystko działa prawidłowo, dziś odczytałem błędy z MCE i nic tam nie było więc nie wiem. Skoro kolega Marynarz też twierdzi że tak ma to jest nas już 3:) Może któryś z kolegów który ma zamontowane CLH i wyłącznik Auto z czujnikiem światła potwierdzi że też ma takie objawy??

Opublikowano

Ja nie jestem pewien czy to jest błąd, może tak po prostu ma być??

No ja właśnie nie wiem czy tak ma być, czy to "normalny" objaw. Martwi mnie to, że te diodki (awaryjne, zniama świateł oraz właczniki CLH i DRL) nie gasną zawsze w jednakowym czasie. Raz gasną kilka sekund po zgaszeniu panelu komputera a raz świecą i świecą po jego zgaszeniu i gdybym nie "pokombinował" z ponownym otwieraniem drzwi etc to pewnie świeciły by się tak do rana. Taaka sytuaja koledzy chyba sami przyznanie nie jest normalna, tak chyba nie powinno być. To tylko moje osobiste zdanie, ale podkreślę nie znam się na tym kompletnie i dlatego chcę zasięgnąć Waszej rady jako osób posiadających długo te samochody i wiedzących co i jak w nich powinno działać.

Opublikowano

U mnie pojawiły się te objawy po podłączeniu czujnika deszczu, wyłącznika Auto i CLH.

Czy ktoś może powiedzieć jak to jest w innych B7 z czujnikiem deszczu i CLH?

Czy podświetlenie awaryjnych, wyłącznika świateł i wyłączników CLH i DRL też świecą po zamknięciu auta?

Opublikowano

Ostatnio czytałem temat, w którym też pojawiał się wątek podświetlania wył. awaryjnych http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/cos-wysysa-google-page-rankingad-akumulatora-kontynuacja-306255/

---------- Post dopisany at 21:42 ---------- Poprzedni post napisany at 21:14 ----------

Przed chwilą sprawdziłem i po zamknięciu drzwi, zegary świecą się jeszcze przez 20s, a klawisz awaryjnych o 10s dłużej. Lecz zauważyłem też , że nie jest to reguła i ten czas podświetlania zegarów może trwać 10s, a podśw. awaryjnego może spaść do 3s.

Opublikowano

Włącznik awaryjnych podobnie jak włącznik świateł i przycisk blokady szyb świeci do momentu uśpienia.

Gdy samochód przechodzi w tryb uśpienia, wtedy wygasza wszystkie podświetlenia. trwa to około 30 sek.

Zegary i oświetlenie górne, jeśli nie zamkniemy auta kluczykiem/pilotem, świecą 25 sek. Po kolejnych 5 gaśnie podświetlenie opisane wyżej.

wystarczy sprawdzić pilotem czy mamy zamknięte auto , a ponownie system się wybudza i podświetla nam na kolejne 30 sek.

Opublikowano

Oj ludzie, czym wy się przejmujecie. Jak ktoś nie ma CLH to po zamknięciu świeci mu się trójkąt od awaryjnych do czasu aż zostanie uśpiony CAN. Ja nie mam CLH, ale wydaje mi się że pewnie przy aktywnym CLH jest tak że jeszcze się świeci włącznik DRL/CLH i wł. świateł.

A jak rzeczywiście byłoby coś nie tak, to trzeba sprawdzić błędy czy jakieś są.

---------- Post dopisany at 21:54 ---------- Poprzedni post napisany at 21:50 ----------

O czytałem posty i nie sprawdziłem czy ktoś odpisał, ale może rzeczywiście włącznik zawsze z awaryjnymi się świeci, nigdy nie patrzyłem na włącznik:wink:

Opublikowano
Włącznik awaryjnych podobnie jak włącznik świateł i przycisk blokady szyb świeci do momentu uśpienia.

Gdy samochód przechodzi w tryb uśpienia, wtedy wygasza wszystkie podświetlenia. trwa to około 30 sek.

Zegary i oświetlenie górne, jeśli nie zamkniemy auta kluczykiem/pilotem, świecą 25 sek. Po kolejnych 5 gaśnie podświetlenie opisane wyżej.

wystarczy sprawdzić pilotem czy mamy zamknięte auto , a ponownie system się wybudza i podświetla nam na kolejne 30 sek.

Zgadzam sie z Tobą kolego GreGoriO to co opisałeś to jak faktycznie i prawidłowo powinno to działać w samochodzie. Z tym że ja mam problem, że to światełko od włacznika awaryjnych nie gaśnie mi po 30 s ani 5 s. U mnie tak jak by nie przechodziło w stan uśpienia o jakim wspomniałeś. Zauwarzyłem, że dzieje się tak u mnie kiedy zapalę samochód. Gdy go zgaszę i zamkne drzwi, to wszystko dzieje się tak jak opisałeś tylko ten wlącznik od awaryjnych, pokrętło od świateł i dwa włączniki CLH i DRL nie gasną i palą się cały czas.

Opublikowano

Robiłeś odczyt błędów? Czekałeś trochę dłużej, powiedzmy klika(naście) minut? Dalej się świecą?

Zdejmij osłonę, półkę pod kierownicą. Przyjrzyj się instalacji elektrycznej, może poprzedni właściciel co mieszał w instalacji.

Opublikowano

O ile dobrze zrozumiałem to w 1 poście napisane jest, że nie zamknął auta tylko drzwi :wink:

Opublikowano
Włącznik awaryjnych podobnie jak włącznik świateł i przycisk blokady szyb świeci do momentu uśpienia.

Gdy samochód przechodzi w tryb uśpienia, wtedy wygasza wszystkie podświetlenia. trwa to około 30 sek.

Zegary i oświetlenie górne, jeśli nie zamkniemy auta kluczykiem/pilotem, świecą 25 sek. Po kolejnych 5 gaśnie podświetlenie opisane wyżej.

wystarczy sprawdzić pilotem czy mamy zamknięte auto , a ponownie system się wybudza i podświetla nam na kolejne 30 sek.

U mnie jest dokładnie tak jak kolega napisał, a więc wszystko działa prawidłowo po wykonaniu moda. Dzięki za wyjaśnienia:hi:

Opublikowano

Tak dla potomnych aby również rozważyli tę opcję gdy auto nie usypia po zamknięciu.

Moje A4 B7 nie usypiało i pobierało ok. 3 Amper. Paliły się cały czas podświetlenie awaryjek i przełącznika świateł z z tymi obok pokrętłami od DRL i CLH. Odłączając po kolei bezpieczniki stopniowo malał pobór zasilający radio, telefon, BT, czujnik deszczu itd. Gdy odłączyłem bezp. nr 13 od modułu kierownicy to dopiero samochód się usypiał. Ale do czasu włączenia stacyjki. Po każdym wyłączeniu stacyjki musiałem choć na chwilę rozłączyć moduł kierownicy. Nawymieniałem się praktycznie wszystkich modułów i dopiero moduł mocy (świateł) - bordnetz o nr 8E0907279N okazał się tym właściwym, uszkodzonym. Jest on nad lewym kolanem za skrzynką z bezpiecznikami poziomo zamontowany pod kierownicą. .

Teraz podświetlenia gasną po 30 sekundach a po ko. 2 min. pobór prądu spada do ko. 20-30 mA (0,02 A)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...