Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Założone oryginalne świece zapłonowe 4 elektrodowe- problem na gazie i kontrolka epc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

a4 b6 2001r 2.0 20v 131km silnik alt

Założone oryginalne świece zapłonowe 4 elektrodowe- problem na gazie jest taki że powyżej 3000 obr/min. na gazie dusi się, a jak przełączę na benzynę to wszystko ok. i dodam jeszcze że w momencie duszenia się myga kontrolka od silnika.

Wcześniej były 3 elektrodowe. Kupiłem 4 elektrodowe ponieważ w sklepie powiedziano mi że to są właśnie takie przeznaczone do tego silnika.

Były też takie z 1 elektrodowymi ale to są specjalne do gazu.

Mój mechanik powiedział żeby kupić właśnie takie z 4ema.

Pytanko do was czy te jedno elektrodowe będą lepsze i czy rozwiążą problem?

Oczywiście wszystkie są firmy bosch

Opublikowano

kolego przeczytaj ten artykuł, a podsumowujac przy gazie im wiecej elektrod tym gozej.

Świece i przewody zapłonowe do silników zasilanych LPG | gazeo.pl

sprawdz tez vagiem jakie masz bledy , mrugajacy check engine oznacza usterke ukladu elektrycznego.

Opublikowano

Tak jak kolega pisze ,cewka siada .

Świece masz OK tego nie ruszaj .

Opublikowano

U mnie taki przypadek z mrugającym CHECKiem występował gdy padała mi cewka; po wymianie (notabene udało mi się załapać na akcję serwisową :wink: ) problem się nie pojawia. Tak jak piszą Koledzy wyżej ja też obstawiał bym w tym przypadku cewkę; podepnij kompa i sprawdź VAGiem na którym cylindrze masz wypadanie zapłonów, zamień cewki miejscami (jak np.: będziesz miał wypadanie zapłonow na 4 cylindrze to daj tą cewkę na 3 a z 3 cylindra na 4) i zobaczysz co się będzie działo. Jak dalej będą takie same objawy to sprawdzisz gdzie będzie wypadanie zapłonów; jeżeli będzie na 3 cylindrze (zgodnie z przykładem powyżej) to odpowiedź masz gotową :wink:

Opublikowano

sorki że tak późno odpisuje ale byłem na wyjeździe służbowym.

Sprawdzę jak piszecie.

mam też inny problem zapala się kontrolka epc tylko w tedy jak samochód się dobrze rozgrzeje i zgaszę go i wtedy muszę kręcić silnikiem z 3 sekundy ale załapie w końcu ale chodzi w tedy trochę przymulony ale zdarza się też że taki problem w cale nie wystąpi.

czytając posty wynika że to jest jeden czujnik ale który

czujnik obrotów wału

czujnik obrotów silnika

mogłem pomylić nazwy

Opublikowano

a jak mruga EPC to podlaczyc vaga i odczytac bledy.

Opublikowano

jesli mruga kontrolka EPC to jest usterka ukladu elektrycznego, a gdy podlaczysz vaga powinien byc zapisany blad , rodzaj usterki.

Opublikowano

wymiana cewki pomogła na szarpania brak mocy i mygająca kontrolka silnika

ale zapalająca się kontrolka po rozgrzaniu silnika epc i ciężkie zaskoczenie silnika to już inna sprawa, pomocy

Opublikowano

kolego z fusów ci nikt nie wywrozy , musisz sprawdzic jakie masz bledy.

Opublikowano

A więc tak, co do poszarpywania i braku mocy na gazię okazało się że świece są ok. tylko padała cewka na 1 cylindrze ale mimo to na benzynie było ok.Wymiana cewki załatwiła problem cena ori 190zł.

Jeśli chodzi o problem zapalającej się kontrolki epc po rozgrzaniu silnika wymiana czujnika położenia wałka korbowego rozwiązała problem. Choć mechanik upierał się że jeśli by padł ten czujnik to bym i na zimnym nie mógł odpalić auta, okazało się błędem ponieważ dopiero po rozgrzaniu tego czujnika dostawał jakiegoś uszkodzenia.

Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...