Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny dźwięk zimnego silnika


giovanideo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy może mi ktoś pomóc i napisać jaka jest przyczyna powstawania tego dziwnego dźwięku? Pojawia się on po około 10 sekundach od odpalenia zimnego silnika. Na obrotach jałowych słychać jakby przycierał jakiś łańcuszek albo kółka zębate, wraz ze wzrostem obrotów silnika przekształca się jakby w delikatne wycie. Wydaje mi się że źródło jest gdzieś u dołu silnika, raczej z przodu, od strony pomp wody i wspomagania. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się już z czymś takim?

Załączam film, dźwięk pojawia się około 12 sekundy. Proszę o jakieś podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie bój. To pierwszy obieg czyli załącza się ssanie i pewnie obroty tez masz podwyższone do około plus minus 1200 1100 obrotów. Ja mam tak samo identycznie zawsze rano lub gdy auto postoi dłużej i silnik się wychodzi. Da się to usunąć i nie będzie Cię to denerwować a dźwięk to raczej jakieś spięcie tez na początku się tego przestraszylem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc to ten dźwięk po 10 sekundach od uruchomienia zimnego silnika był "od zawsze", ale potem, jak silnik pracował, było już cicho. Teraz cały czas słychać rzężenie a zaczyna je właśnie ten dźwięk. Wszystko zaczęło się pod koniec stycznia, kiedy był uruchamiany rano na mrozie -15 stopni. Raz nawet po uruchomieniu silnika razem z tym dźwiękiem zapalała się kontrolka ciśnienia oleju. Wtedy wyłączałem silnik i po odczekaniu minuty było już ok. Problem w tym że teraz na zimnym silniku zaczyna być coraz głośniej i wstyd mi rano jechać przez osiedle;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie mam ten sam dźwięk wiec jest luz. Tylko dziwne ze po wyłączeniu ssania nie ustaje. Opisz dokładniej

---------- Post dopisany at 21:35 ---------- Poprzedni post napisany at 21:30 ----------

Albo serio cis nie trybi bo skoro wyskakuje ci ciśnienie oleju to to nie ma z tym nic wspólnego ani pompa wspomagania. Jeśli ten dźwięk co masz na filmie masz nadal to wsztstko ok tylko powinien po krótkim czasie znikać. Ale tym się nie przejmuj. Jest też blacha możliwość ze filtr oleju jest dedykowany ba szrot jyz. Lub oleju jest za mało. Musisz się ogarnąć z tematem i dokładnie to opisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa wspomagania na moje, wymien plyn, koszt nei duzy a moze pomoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie samo bzyczenie lub jak ja to nazywam spięcie. Po uruchomieniu id zawsze to mam a gdy silnik się na grzeje ten dźwięk znika obroty spadają. Nie bądź nie miły

---------- Post dopisany at 21:44 ---------- Poprzedni post napisany at 21:42 ----------

A może ja nie słyszę tego co inni na filmiku nie wiem. Ja odnoszę się tylko do tego co słyszę a żeby bad czymś myśleć musi dokładniej opisać objawy. Bo skoro ja mam tak samo i wsztstko hula ze wspomaganiem to raczej zastanawiające

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchałem tego 20 razy o mam identyczny dźwięk. A gdy przy ssania dodał gazu to tak jakby ssanie podkrecil. U mnie po minucie przechodzi bo ssanie się wyłącza. Chętnie bym ci to zaprezentował bo serio to wygląda identycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie ma nic wspolnego ze ssaniem, ssanie chodzi od momentu przekrecenia silnika do momentu nagrzania a tu w pewnym momencie zaczyna cos sie chrzanic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne ze pompa mu wywala słabe ciśnienie oleju tego jeszcze nie słyszałem hmmmm

---------- Post dopisany at 21:52 ---------- Poprzedni post napisany at 21:51 ----------

a słyszałeś kiedyś wyjace łożysko alternatora? Chyba nie z tego co piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzes idź nie wiem, wytrzezwiej

Zlej sobie płyn od wspomagania i wlacz silnik, zobaczysz wtedy jaki jest dźwięk wyjacej pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma 295 kkm, ale ogólnie jest w stanie bdb. Oleju nie bierze, poziom trzymam na 3/4 wskazania, spalanie od 7,5 do 9 l/setkę. Łańcuszek rozrządu i napinacz są ok, sprawdzałem ze 2 tys km temu.

To całkiem możliwe że to pompa wspomagania a dźwięk pojawia się dopiero gdy zaczyna być obciążona ciśnieniem płynu. Dobrze byłoby ją odłączyć i sprawdzić czy nadal będzie ten dźwięk. Kłopot w tym że cały wieloklin trzeba zdjąć. Czy można uruchomić silnik ze zdjętym paskiem wieloklinowym? Nic się nie stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Tylko ze jak ja dodam gazu to równomiernie zwiększa się głośność tego właśnie dźwięku. Ale tu nie chodzi o dochodzenie się tylko o pomoc. Według mnie dźwięk jest ok tylko nie ok jest ze przestał znikać. Nue bez powodu mu kontrolę ciśnienia wywala i chyba trzeba iść w tą stronę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cisnienie to poprostu zbieg okolicznosci!I jak opisuje zapaliła mu się raz!A tyś sie tego czepił jak rzep psiego ogona! i wierz mi ze wiem jak wyja łózyska i to rózęngo kalibru!Ale co sie będe z tobą sprzeczał, jak ty twierdzisz ze takie wycie jest normanle......Pozdrawiam i dobrej nocy życze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broń boże bez złośliwości z mojej strony. Poprostu mam taki dźwięk od zawsze i wiem ze to normalne. Bez urazy. Skoro zeznania są tak sprzeczne to nie chce się mądrowac ani moc nic wspólnego ze zdjęciem paska. Wzajemnie

---------- Post dopisany at 22:12 ---------- Poprzedni post napisany at 22:01 ----------

PS. Nagram i siebie żeby porównać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...