marbol Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 witam, jestem posiadaczem tipa od miesiąca, koledzy mówili; jak kupisz automata to na manual już nie będziesz patrzył i mieli racje pomimo przejechanych 260tyś to rewelacja to moje ósme audi sentyment pozostaje. Załatwiłem sobie całkowitą wymiane z filtrem za 500zł ale w serwisie w Bydgoszczy od mojego typu biorą około 750-800zł to też nie jest tragedia raz na 60-80tyś
Audi2004 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Wymiana oleju w multitronic to tylko 100zł wraz z badaniem poprzez złącze.Tu nie idą żadne filtry tylko sam olej.A wymiana zalecana co 60 tyś km.Więc wydatek żaden a jaka przyjemność z jazdy.Nikt sie o tym nie przekona dopóki sam sie pohula na takiej skrzyni :>
szwajcar Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Opublikowano 24 Sierpnia 2008 ok, ok ale 150 zl to sama robocizna i to pewnie za statyczna wymine oleju... do tego dolicz 100zł filtr, 100zł uszczelka , ok 7l oleju przy statycznej wymianie X 65 zł/l = 455 zł razem daje 805 zł jak chcesz miec zrobione porzadnie to nalezy zrobic tez płukanie skrzyni... wtedy robcizna wzrasta i potrzeba jakies 11 l oleju razem powyzej tysiaczka... napiszę szczerze że te ceny mnie porażają. i porażają użytkowników automatów. I chyba nigdy w Polsce automaty sie nie upowszechnia przy takim darciu kasy z klienta. filtr oleju do skrzyni AG4 kosztuje w USA ok. 5-10 $, za 15 ma sie komplet uszczelka plus filtr. doliczając koszty przesyłki i tak mamy mniej niż sama cena filtra w Polsce. (w aso, bo samko czy midparts sprzedają trochę taniej ale tez za drogo.) olej w specyfikacji DX3 kosztuje ok. 23-28 zł za litr (BP, texaco) castrol kosztuje 35zł. i to w detalu. wymiana oleju jest banalnie prosta (powiedzmy że statyczna) i trwa pół godziny. w AG4 przy zwykłej wymianie zlatuje ok. 3,5-4 l oleju. koszty napraw w podobny sposób są zawyżone o kilkaset procent. tak czy siak automatem fajnie sie jeździ.
drarek Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Witam. Mam A4, tiptronica (5 biegów). Skrzynia spisuje się bardzo dobrze. Przebieg ok 270 tyś. Polecam, do miasta rewelacja. Wymiana oleju co 100tyś km. Koszt ok 1000zł. (robocizna, olej, filtr) Wymiana oleju w multitronic to tylko 100zł wraz z badaniem poprzez złącze.Tu nie idą żadne filtry tylko sam olej.A wymiana zalecana co 60 tyś km.Więc wydatek żaden a jaka przyjemność z jazdy.Nikt sie o tym nie przekona dopóki sam sie pohula na takiej skrzyni :> trochę dziwi mnie to co kolega pisze. 100zł czy może uciekło jedno zero Filtr wymienia się przy każdej wymianie oleju. Pozdrawiam.
Komarzysko Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Opublikowano 25 Sierpnia 2008 W MULTITRONICU Filtra sie NIE WYMIENIA przy zmianie oleju, poniewaz znajduje się on w środku skrzyni. Aby go wymienić trzeba by było rozebrac całą skrzynie, a to kosztowna sprawa. Koledzy którzy jerzdzą Tiptronicami niech wkąńcu pojmą ze są to dwie różne skrzynie. W ich przypadku (tiptronic) wymienia sie olej, filtr i uszczelki w przypadku naszym (multitronic) wymienia sie tylko olej, i zaleca się to robić cześciej niż w tiptronicach, ponieważ NIE WMIENIA SIĘ FITRA.
swiezak84 Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Wymiana oleju w Multitronicu w Warszawie w SAMKO. 150 zł no wlasnie ja wymianialem w SAMKO i zaplacilem 300 zł za wymiane + olej + filtr + uszczelka i czyszczenie magnesu. W "Auto Świecie" sprzed kilku tygodni napisali ze NIE powinno się wymianiac oleju dynamicznie. poniżej cały artykuł: "Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegow Renault Scenic Witam, piszę z USA. Czy w polskich warsztatach przy wymianie oleju w skrzyniach automatycznych dokonuje sie całkowitej wymiany włącznie z wypłukaniem starego oleju? Poszukuję takiego serwisu dla auta Renault Scenic 2000, którego właścicielką jest moja mama zamieszkala w Zamościu woj. małopolskie. Bardzo proszę o pomoc we wskazaniu najbliższego warsztatu. Malgorzata RectangleSrod300x250 Są takie pomysły lecz osobiście odradzam tego rodzaju czynność więcej szkody niż pożytku, ponadto nie ma takiej potrzeby jeśli auto jest właściwie serwisowane, przy całkowitej wymianie oleju istnieje duże prawdopodobieństwo uszkodzenia (zatarcia)ułożyskowań skrzyni, ponieważ do tego rodzaju czynności trzeba odłączyć powrotny przewód olejowy skrzyni i wówczas nie ma smarowania pod ciśnieniem a jest jedynie rozbryzgowe smarowanie i po pewnym czasie od takiej wymiany dochodzi do uszkodzenia skrzyni i użytkownik zadaje sobie pytanie co było powodem? Właśnie ta czynność wymiany tzw."dynamicznej" Pozdrawiam Jerzy Łokaj Autotransmisja"
pejsyk Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Mam tiptronicka w B5 jestem właśnie w trakcie remontu . Polecam automat przyjemnośc komfort jazdy pierwsza klasa a remont bo poprzedni właściciel zawalił sprawę. Silnik 2,8 quattro i w miescie max 13l ,trasa najmniej do tej pory to 8,3l Dla zainteresowanych max. koszt całkowity remontu to 4tys. w zależności od ilości użytych części cena idzie w dół. Miałem problem z torsenem stukał przy zmianie z D na R oraz przy puszczaniu gazu i szybkim wcisnięciu. Biegi zmieniał idealnie ale stuki w miescie denerwowaly. Czekała mnie wymiana oleju i sprzegła koszt olej+filtr+uszczelka ok 800zł sprzeglo 1500zł+ robocizna zdecydowałem sie na kompletną naprawę. Skrzynia robiona w jednym z najbardziej polecanych warsztatów na forum w piątek zobaczymy jak bedzie smigać!
majkel_majki Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Automat jest fajny jak sie nie pier.... Jazda automatem to bajka, niestety w przypadku używanych aut trwałość skrzyni zależy prawie wyłącznie od tego, z jaką kulturą techniczną auto było eksploatowane i obsługiwane przez poprzedniego właściciela.
tomcio83 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Witam ! A ja mam pytanie jak mogę się dowiedzieć jaka ja posiadam skrzynie biegów multitronic czy tiptronick (auto jak w opisie obok) dodam ze 6-cio biegowa skrzynia, bo zauważyłem ze przy zmianach biegu są niewielkie szarpnięcia i muszę to skontrolować zacznę od ilości i stanu oleju. Szarpnięcia pojawiają się przy delikatnym dodaniu gazu gdy wcisnę pedał do oporu biegi zmieniają się płynnie. Czym to może byc spowodowane ?
Audi2004 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Ok sprostowanie do Multitronic = wymiana oleju to 5l itrów oleju esso po 38 zł za litr = 190 zł. Jeżeli ktoś nie potrafi zrobić tego we własnym zakresie to dopłaca 60 zł za wymianę. Tą 100zł to napisałem jak ktoś potrafi kupić tanio olej od zaprzyjaznionego mechanika w autoryzowanej stacji
truckmaniac Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 A ja mam pytanie jak mogę się dowiedzieć jaka ja posiadam skrzynie biegów multitronic czy tiptronick (auto jak w opisie obok) dodam ze 6-cio biegowa skrzynia, bo zauważyłem ze przy zmianach biegu są niewielkie szarpnięcia Jeżeli zauważyłeś to, co zauważyłeś, to nie możesz mieć Multi
eMPe76 Opublikowano 24 Października 2008 Autor Opublikowano 24 Października 2008 A czy skrzynia automat w samochodach Golfa IV jest lepsza od A4 B5 czy taka sama?Chodzi mi o awaryjność,itd.Jak wygląda skrzynia biegów Multi i Tiptronica w A4?Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się