Skocz do zawartości
IGNOROWANY

EGR-wyłączenie


muszka76

Rekomendowane odpowiedzi

Jak EGR działa to nie ma żadnych wskazań do jego eliminacji.

Jak uszkodzony można się zastanowić na jego usunięciem.

Są powody - uniknięcie kosztów wymiany elementów układu EGR, np. chłodniczki spalin (1 400,00 zł)

Zaślepiałem EGRa kilka dni temu, ponieważ miałem dziurawą chłodnicę spalin i nie chciałem marnować pieniędzy na używaną czy nową, w dodatku za jakiś czas nowa również byłaby do wymiany, do tego nagar w przewodach, który należy czyścić itd. Układ EGR można śmiało usuwać. W BRD trzeba zmienić coś w sofcie, nie wiem co, nie znam się, natomiast bez problemu w kodzie, który mam od CompSport, w Ecu Project usunęli mi EGR bez żadnych problemów. Nie polecam robić tego samemu, muszą być fachury.

A odnośnie:

poprawi się znacznie dynamika auta.

to serio @SotoM? Bo właśnie auto lata mi o 10% lepiej ale myślałem, że to przez nową odmę i klawiaturę, które też w tym samym czasie miałem wymieniane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tam po uśpieniu EGR dynamika nie wzrosła, jak dla mnie to mit. Za to prawdą jest, że będziesz miał kolektor dolotowy bez nagaru oraz unikniesz kosztów związanych z wymianami podzespołów od EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie u mnie wzrost mocy o 10% jest efektem nowej odmy czy nowej pokrywy zaworów? Nie wiem tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przyszlym tygodniu jestem umówiony na program i przy okazji wyłączymy egr wiec jak bedzie czym to pochwale sie wykresem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówiac o poprawie dynamiki tzn dla pracy silnika pod obciazeniem sie to polepszy a nie wam pod tyłkiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy sprawnym EGR żadnego polepszenia nie ma, chyba że tak jak audiofile szukacie polepszenia po wymianie kabli do głośników z tych za 300 zł na te za 1600 zł.

Efekt niemierzalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak nie umiałbyś własnego auta wyczuć po odbiorze od mechanika to jesteś audiofilem ziomek, z resztą jeśli o mnie chodzi, to wrzucę wykres z hamowni za parę tygodni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audiofilem jestem od 30 lat.

Car Audio zawodowo od 20 lat.

Mechanika zawodowo od 20 lat.

Na hamowni gdy masz buta w podłodze przy sprawnym EGR-e jest od cały czas zamknięty - czyli zaślepiony.

W tym przypadku nic niestety nie uzyskasz.

Powiedz mi skąd masz te przyrosty ?

Natomiast rozumiem przy ruszaniu, przy powolnym rozpędzaniu są możliwe pewne niuanse na +, ale przy bucie w podłodze na każdym biegu - żadne ?

Weź sobie VAG-a i ustaw kanał EGR otwarcie w procentach. Weź kawałek długiej prostej i gaz do oporu na każdym biegu + szybka zmiana biegów - co Ci VAG powie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro idę ustawić :D człowieku kto ma czas paprać się brudem pod maską, trzeba pracować a nie bawić się mechaniką. Może być że nie EGR, w takim razie wypada na nową odmę i pokrywę zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wyłączeniu egr'a przez tunera Grzesia przy wyłączaniu samochodu słychać dziwny dzwiek z okolic turba.Po właczeniu wtyczki dzwiek ustaje.(do posłuchania w innym moim poscie)

jak jezdzic?

z wtyczka wsadzona czy wyciagnieta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF za 1000,00 zł ?

Nie ma takiej możliwości technicznej, fizycznej i chemicznej by wyprodukować w pełni funkcjonujący DPF za taką kasę.

To jest DPF pewnie z betonu imitujący oryginał.

Zamienniki dobrych firm koszt około 4k zł. Oryginał szkoda pisać.

Usunięcie DPF + program + 12 mies gwarancji = 900,00 zł - i po problemie na zawsze.

chodzi ci o mechaniczne usunięcie DPF-a i w programie za co wołają 900zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele ludzi tak robi ze skoro wywalaja dpf to odrazu usypiaja egr. ten kto ma na pokladzie dpf niestety nie poniewaz dpf sie stopi z winy zbyt czestego wypalania. ja napewo tez egr uspie gdy wywale dpf bo juz wkuza mnie zamulacz

Mam do ciebie pytanko, czy usuniecie DPF-a spowoduje może spowodować większe kopcenie na czarno ect..., jak dasz mocno po gazie .... Pytam się bo na razie nie puszcza mi żadnego dymka przy mocnym bucie. Ostatnio chodzi mi taka myśl aby wyciąć dpf bo ten spowalniacz mnie już irytuje. Jeszcze jedno , jak dodaje gazu to z rury słychać przytkany pusty dźwięk , nie wiem jak to opisac ale jakbym miał przytkany wydech lub cos w tym stylu. To przez dpf ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi ostatnio puszcza troche czarnego dyma przy dodaniu gazu ale tylko przez chwilke po depnięciu.Natomiast zauwazyłem ze jakos mocno śmierdzi spalinami kiedy np.stoje dłuzej na postoju.

Mam wyciety dpf i zrobiony program

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obieg obiegiem,ale czemu tak smierdzi?czy to wina usunietego dpf'a?a moze wylaczonego egr'a?układ wydechowy jest szczelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam tak u siebie, jak odpale auto po nocy a nawet po chwilowym postoju ect.... to spaliny mam strasznie gryzące... smierdzi tak ze az gardło gryzie. A po przejechaniu się dosłownie kawałka drogi i powrotne zatrzymanie to jest już oki. Pytałem się kiedyś na forum o co kaman ale.....już pogodziłem się z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też tak mam w brd zaślepiony całkowicie egr i śmierdzą spaliny dpf mam więc egr to powoduje że pewnie spaliny nie są spalane jeszcze raz ino do wydechu i tak to śmierdzi gryząco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wyłączony EGR i u mnie wszystko cacy, tylko, że robili to w porządnym serwisie. Nie znam się, ale jak Ci śmierdzi to szukaj problemu, bo tak nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj tematy typu synchronizacja wałków rozrządu może znajdziesz tam odpowiedź na gryzące spaliny bo to częsty efekt tej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz Panowie.

Założenia:

1 Silnik przelot grubo ponad 200 kkm

2 DPF usunięty

3 EGR wyłączony

4 Silnik zimny

Chcieli byście żeby w takich warunkach diesel nawet nie zakopcił na niebiesko i spaliny przypominały górskie powietrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...