Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Temat odnośnie kół do Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli konfiguracja:

opony 225/40R18

a felgi 18 5X112 , szerokość 8,5

1)spasuje na standartowe zaieszenie?

2)Jakieś dystanse trzeba założyć?

3)Czy w przypadku takiego doboru et 45 jest ok? Bo mogę mieć tą samą felgę z et30.

ET 35 :) Pasuje idealnie, bez żadnych dystansów

Opublikowano

ET 35 Pasuje idealnie, bez żadnych dystansów

Popieram w 100% :)

Opublikowano

Spoko koledzy ale te Tomasony 18" są w wariantach et30 lub et45. Et45 zakupie. Muszę jeszcze rozwiać wątpliwości żeby nie wywalić pieniędzy w błoto ale naprawdę się skłaniam ku zakupowi.

Będę wdzięczny za każdą opinię czy poradę w moim przypadku tj:

opona 225/40R18

18 5X112 TOMASON TN1 ET45, szerokość 8,5.

Zastanawiam się czy nie poszukać 235 18" opon.. aaaa kręci mi się w głowie :D

Opublikowano

ET 35 :) Pasuje idealnie, bez żadnych dystansów

Popieram w 100% :)

Fajnie, ale dla jakiej szerokości felgi? Bo chyba nie mówimy o zapytaniu Cerui, bo tam nie ma takiego ET

Jak do tej felgi z ET45 dołożysz 5 mm dystans to będziesz miał ET40 na feldze 8,5 calowej, co będzie już całkiem nieźle wyglądało i nie będzie obtarć o nadkola. Zbliżysz się do wartości Et34 dla felgi 8 cali co wygląda mniej więcej tak (na zdjęciu 8" i ET32, więc 2 mm jeszcze mniej):

http://images32.fotki.com/v1045/photos/1/110342/5266227/OZSuperleggeraProfile-vi.jpg

Opublikowano

Ja mam u siebie ET 30 8.5J i 225/40/18 i przy gwincie można to ładnie zestroić, ale przy 1BV już średnio to wygląda. Opona lekko się już naciąga, więc wymagane jest dobre spasowanie. Przy zestawie 7,5/8 J i oponie 225/40 było by spokojnie, ale i ładniej na seryjnym 1BV

Po prostu niektóre decyzje ciągnął za sobą inne.... :wink:

Co do komfortu....pewnie się starzeje, ale po zmianie z 205/55/16 na 225/40/18 jest delikatnie mówiąc przeje*ane. Spalanie śrenie na tej samej trasie ok 1,3l wiecej. Gorzej przyspiesza, za to lepiej zwalnia :grin: ciężej skręca i rusza ospale. Mocno tłucze i rzuca w koleinach.......ale wygląda zdecydowanie ciekawiej :P

Opublikowano (edytowane)

Grzes283 - przy takich parametrach nic Ci nie tarło o nadkola?

Ja jeździłem ostatnio na 225/45/R17 to różnicy jakiejś strasznej w stosunku do 205/55/R16 nie odnotowałem, ale już na ten rok przygotowane 225/40R18 (min przez nowe hamulce) więc jestem ciekaw tego co piszesz... Zobaczymy

Czego się nie robi dla wyglądu :kox:

Edytowane przez s3ns
Opublikowano

niestety im większa felga tym mniejszy komfort ,ale lepszy wygląd ,coś za coś,chociaż tragedi z komfortem nie ma ,no chyba że ktoś jeździ nonstop po dziurach

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedzi. Dosyć się napaliłem na konkretne felgi. S3ns dzięki za objaśnienie. Grzes283 thx.

Skoro opona ma byc naciągnięta to nie lepiej jeśli zakupie opone 235/40R18?

Na to fele 18 5X112 TOMASON TN1 ET45, szerokość 8,5. Do tego dystans 5mm i będzie git?

Chodzi o ot zeby przy seryjnym zawieszeniu głupio to wszystko nie wyglądało :) i było bezpieczne.

Edytowane przez cerui
Opublikowano

Zalecana szerokość felgi przy kapciu 225 to 7,5 cala, generalnie 225 wskakuje na felgi 6-8,5 cala więc temu tak to napisałem.

Wiesz, kupowałem swego czasu felgi z oponami i w momencie kupna na 8,5J miałem oponę 255/40... Zgodzę się że zalecane są szersze gumy. Bo rant chroniący felgę itp itd. Chcę żebyś zrozumiał moje intencje - mówiłem że 225/40 na 8,5J to za dużo żeby nazywać to naciągiem. Taka opona wskakuje sama, bez większych problemów, rant felgi nie jest ekstremalnie odsłonięty. Stąd w mojej nomenklaturze nie jest to naciąg. Ale nie mówię też że zakładanie takiej opony to grzech ciężki z szansą na wieczne potępienie.

Z Twoich postów wnioskuję że pracujesz na wulkanizacji? Sam nie potrafię obsłużyć tych maszyn więc nie neguję Twoich kompetencji jednak swoje doświadczenia z wulkanizatorami mam :wink: Swego czasu ładowałem 215/40 na felgę 9,5J i jeden bał się tego w ogóle dotknąć, ale pojechałem gdzie indziej i tam bez żadnego narzekania i prorokowania że się zabiję chłopak po prostu wziął i to założył (fakt że strzałem z butli). Od tamtej pory zawsze ze swoimi kołami jeżdżę w jedno i to samo miejsce. Wspomniane 215/40 na 9,5J, 205/40 na 8,5J, a ostatnio kilka razy 215/35 na 9J. Z tymi ostatnimi zawsze walczą we dwójkę, ale wyłącznie dlatego że dbają o to żeby nie narobić rys na feldze i taka opona zawsze wchodziła sama, bez strzału. A dodam że zakładałem NOWE opony, czyli sztywne, nierozciągnięte. Pomijam dywagacje czy na tym da się jeździć itp, bo to zależy od człowieka, jego gustu. Ale z tą wypowiedzią:


Zakładaliśmy na felgę 8 calową 225 i wchodziła ok, ale dało się wyczuć że wiele szerszej się tam nie zapakuje.

Niestety się nie zgodzę

Opublikowano (edytowane)

grzs283 ma założone 225 na 8,5 i wspomniał o naciągu, może coś więcej Ci napisze na ten temat ... Z ta szerszą oponą to wiadomo, też nie jest tak super, bo spalanie wzrasta, dynamika spada, koleiny coraz bardziej dokuczają. To tak, aby nie było łatwiej wybrać :P:facepalm:
Myślę że mógłbyś pokusić się nawet o dystanse 10 mm ale to musiałbyś się upewnić że będzie ok. Nie powinno być problemu.


Chcę żebyś zrozumiał moje intencje - mówiłem że 225/40 na 8,5J to za dużo żeby nazywać to naciągiem.

Bez urazy, zrozumiałem, dzięki. Twoja poprzednia wypowiedź zabrzmiała trochę dwuznacznie, stąd moja uwaga :)

215/40 na felgę 9,5J - mnie to trochę osobiście przeraża - swojego czasu analizowałem jak pracuje opona w aucie podczas pokonywania dynamicznie zakrętów i powiem Ci że tu jest już konkretny naciąg - opona nie ma miejsca na elastyczną pracę podczas jazdy. Kiedyś znajomy z forum vw na mocniejszym dohamowaniu, które przechodziło w zakręt zdjął takie naciągane opony.

Ale tak jak piszesz - to kwestia gustu i każdy wybiera po swojemu :thumbup1: Ja proponowałem ogólnie zalecane rozmiary

No i BTW - nie, nie jestem wulkanizatorem :):) :) Pracuje w branży motoryzacyjnej, ale koła i felgi to nie moja działka jeżeli chodzi o job :)

Edytowane przez s3ns
Opublikowano

Ok. Thank you guys! :)

Podsumowując:

jeśli założę pierwszą konfigurację tj.:

opony 225/40R18

fele 18 5X112, ET45, szerokość 8,5. Do tego dystans (5mm prawdopodobnie).

..to w tym wypadku nie będzie otarć i na zwykłym zawieszeniu będzie wyglądało ładnie (lepiej niż 15" biedrony :D )

Tak?

Opublikowano

Otarć nie będzie. Pytanie jeszcze co to te zwykłe zawieszenie? 1BA?

:hi:

Opublikowano

Otarć nie będzie. Pytanie jeszcze co to te zwykłe zawieszenie? 1BA?

:hi:

Tak. 1BA

Jeżeli dokładnie odcyfrowałem to jest: 1BA (0YH 0JH)

Opublikowano

Tak. 1BA

Jeżeli dokładnie odcyfrowałem to jest: 1BA (0YH 0JH)

Od strony felg będzie fajnie, szczególnie z dystansem. Jednak wiesz, na tym zawiasie auto stoi dość wysoko, jak to niektórzy okreslają - jak koza w rowie ;)

Ale nie od razu Kraków zbudowano - będziesz kiedyś chciał to sobie wrzucisz jakieś 1BE, 1BV, 1BD :P albo gwint od razu.

Opublikowano

Ok. Thank you guys! :)

Podsumowując:

jeśli założę pierwszą konfigurację tj.:

opony 225/40R18

fele 18 5X112, ET45, szerokość 8,5. Do tego dystans (5mm prawdopodobnie).

..to w tym wypadku nie będzie otarć i na zwykłym zawieszeniu będzie wyglądało ładnie (lepiej niż 15" biedrony :D )

Tak?

Zamiast bawić się w dystanse, kupuj z ET30. Poszukam to podrzucę fotki brata byłej B6 na tomasonach 18" z ET30 + springi H&R.

Na forum niektórzy mają ori 18" 8,5J z ET29 + dobra gleba i latają bez problemowo: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/188351-b6-awx-niebieski-bandyta-z-uk-work-in-progressss-home-made-recaro-s4/page-38

Opublikowano (edytowane)

Na forum niektórzy mają ori 18" 8,5J z ET29 + dobra gleba i latają bez problemowo

Hm, dobrze wiedzieć, chociaż z drugiej strony jesteś pewien? Michał sam wspomniał że mu przy glebie szoruje przy nierównościach.To wychodzi jakieś ET23 dla 8 cali. Nie mniej takie ET robi robote :kox:

Foty wrzuć, sam chętnie obadam :)

Edytowane przez s3ns
Opublikowano

Wszystko zależy też od opony, niektóre 225 są szerokie jak 235 inne węższe. Myślę, że na 225/40/18 Fulda Sportcontrol nie powinno przycierać na średnim obniżeniu (eibach prokit). Akurat ten model opony nie jest strasznie szeroki, ale ma fajny bok :)

Opublikowano (edytowane)

No fakt, opona też tu zrobi robote. Cerui ma obecnie 1BA, więc przycieranie i tak mu nie straszne raczej, nawet na tym ET30. Chyba że wpadnie w jakieś dziursko :whistling:

Edytowane przez s3ns
Opublikowano

Ja mam teraz w B7 9Jx19 z ET33, z przodu felga delikatnie wychodzi po za błotnik, ale z 235 nic mi nie przytarło jeszcze. Opona schowana jest w błotniku ;) Tomason z ET30 będą 3mm jeszcze schowane. Wiadomo jak zawiecha będzie niska i bardzo miękka, trzeba się spodziewać, że coś tam może z szurnąć o te "szmaciane" nadkole.

Tylko ja bym zaczął od gleby. Sam założyłem 18 do 1BA i wyglądało to tragicznie, bardzo szybko glebiłem kozę :grin:

Obiecane fotki.
Tomason TN1 8,5Jx18 ET30 + 225/40/18 Kumho Ecsta

d32737625ab5.jpg

e16ff62179e9.jpg

75e881f21d67.jpg

ffc75ee3e382.jpg

2b0bba4d2dde.jpg

45c47b361bd1.jpg

64e4b5a92c5f.jpg

3bd26cf56e34.jpg

Opublikowano (edytowane)

"Sam założyłem 18 do 1BA i wyglądało to tragicznie, bardzo szybko glebiłem kozę :grin:" haha ;) (cytowanie mi sie wysypało :facepalm: )

Dobrze to na fotkach wygląda, z tym że też stoi dość wysoko. Jaki tam zawias był?

Wychodzi na to że takie ET25 jest trochę kolizyjne ale tylko na konkretnie skręconym gwincie. Można iść nawet w okolice ET20 dla 8"

Edytowane przez s3ns

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...